Novetats mediateca

A la carta. Activitats de comprensió lectora. Inicial, Mitjà i Superior.

Cacéres, Carme; Santamaría, Noemí
Edicions l’Àlber, 2009
Aquest material posa a l’abast del professorat una sèrie d’activitats de comprensió lectora útils per a l’alumnat que comença a consolidar la mecànica de la lectura. És un material obert quant a la metodologia d’aplicació i, per tant, adaptable als diferents nivells maduratius, tenint en compte la diversitat a l’aula i les necessitats dels alumnes. Per aquest motiu pot utilitzar-se en els diferents cicles d’Educació Primària, però també es pot utilitzar amb alumnes amb necessitats educatives especials, amb alumnes d’incorporació tardana a les aules d’acollida…

a-la-carata-1 a-la-carata-2 a-la-carata-3

Col·lecció de contes: La petita fada Cel

Els contes de “La petita fada Cel”són un material pedagògic creat expressament perquè els nens i nenes aprenguin a reconèixer les seves emocions i descobreixin per què les senten. Amb històries plenes de sensibilitat i tendresa, aquesta petita fada que busca la seva vareta acompanyada per una cuca de llum (la seva consciència els convida a fer un viatge cap al seu interior, a la recerca d’ells mateixos.Són contes per a nens i nenes d’entre 5 i 9 anys, aproximadament, escrits en lletra lligada, amb una part de comprensió lectora i de preguntes que fan que els petits lectors comparin les seves pròpies experiències i reaccions amb les que es descriuen en cada història.

I perquè passin una estona divertida mentre prenen consciència de la seva manera de sentir i pensar, també contenen un apartat d’activitats (dibuixar, pintar, mots encreuats, laberints, etc.). Al final de cada conte es recullen els missatges que s’hi transmeten, amb una petita ressenya de la part de la història on apareixen més clarament. Al llarg de la col·lecció van apareixent diferents escenaris de la natura i de diferents cultures i llocs del món, que els ensenyen a comprendre la diversitat i a valorar i estimar el planeta on viuen.

Més informació

tu_potafer_ho_lyco mes_-de_pressa_cargolet la-nina-vella-de-la-raquel escola_de-fades els_ulls_tristos_iris

Continue reading

Jornades: Aprendre a l’aula digital

4a. Jornada: Aprendre a l’aula digital

Data: 23 de febrer del 2011
Hora:
17:30 h
Lloc:
Sala de formació del Servei Educatiu dels Pallars- Tremp

17:30 h

Xerrada:

La implementació de les TIC com a mitjà d’aprenentatge i gestió educativa.

A càrrec: Josep M. Esteve. Director de l’Escola-Institut Jacint Verdaguer de
Sant Sadurni d’Anoia

18:30 h

Presentació d’experiències:

Educació Visual i  Plàstica: Nous procediments per a
la producció artística o didàctica

Glòria Llompart – INS Tremp

Música i TAC: Recull d’experiències d’ESO i aula d’acollida.

Ramon Montravaeta – INS Guissona

Jornades: APRENDRE A L’AULA DIGITAL

3a. Jornada: Aprendre a l’aula digital

Data: 9 de febrer del 2011
Hora:
17:30 h
Lloc:
Sala d’actes de l’Institut la Pobla de Segur – La Pobla de Segur

17:30 h

Xerrada:

La màgia de la pissarra digital

A càrrec: Josep M. Silva. Universitat Autònoma de Barcelona

18:30 h

Presentació d’experiències:

La programació d’aula i les TAC.

Teresa Pérez – INS la Pobla de Segur

La pissarra digital dia a dia, recursos d’aula.

Josep Masip – ESC Pràctiques I – Lleida

Jornades: APRENDRE A L’AULA DIGITAL

2a. Jornada: Aprendre a l’aula digital

Data: 19 de gener del 2011
Hora: 17:30 h

Lloc: Sala d’actes de l’Arxiu Històric del Pallars Sobirà – Sort

17:30 h

Xerrada:

Estratègies d’aprenentatge en l’aula digital

A càrrec: Boris Mir, Servei d’Innovació I Recerca Educativa. Departament d’Educació

18:30 h

Presentació d’experiències:

La informàtica com a eina de relació, gestió i aprenentatge.

Marisol Solduga. ZER del Sió – Butsènit d’Urgell

La ràdio com a eina educativa.

Isabel Rodríguez – SE de l’Alt Urgel