![]() |
PrimàriaData: 23 de març del 2011 Hora: 17:30 hores Lloc: Sala de formació dels Serveis Educatius dels Pallars. Tremp |
SecundàriaData: 7 d’abril del 2011 Hora: 17:30 hores Lloc: Sala de formació dels Serveis Educatius dels Pallars. Tremp |
IX Trobada de corals d’Educació Infantil i Primària
![]() |
Aquest any la IX Trobada de Corals d’Educació Infantil i Primària de les Terres de Lleida es celebrarà a Tremp Lloc: Basilica de Tremp
|
Materials de Jornades TAC: Aprendre a l’aula digital
![]() |
Els materials de les
Jornades: Aprendre a l’aula digitalels podeu trobar al Moodle dels SE (entreu al curs com a vistants) |
Novetats mediateca
A la carta. Activitats de comprensió lectora. Inicial, Mitjà i Superior.
Cacéres, Carme; Santamaría, Noemí
Edicions l’Àlber, 2009
Aquest material posa a l’abast del professorat una sèrie d’activitats de comprensió lectora útils per a l’alumnat que comença a consolidar la mecànica de la lectura. És un material obert quant a la metodologia d’aplicació i, per tant, adaptable als diferents nivells maduratius, tenint en compte la diversitat a l’aula i les necessitats dels alumnes. Per aquest motiu pot utilitzar-se en els diferents cicles d’Educació Primària, però també es pot utilitzar amb alumnes amb necessitats educatives especials, amb alumnes d’incorporació tardana a les aules d’acollida…
![]() |
![]() |
![]() |
Col·lecció de contes: La petita fada Cel
Els contes de “La petita fada Cel”són un material pedagògic creat expressament perquè els nens i nenes aprenguin a reconèixer les seves emocions i descobreixin per què les senten. Amb històries plenes de sensibilitat i tendresa, aquesta petita fada que busca la seva vareta acompanyada per una cuca de llum (la seva consciència els convida a fer un viatge cap al seu interior, a la recerca d’ells mateixos.Són contes per a nens i nenes d’entre 5 i 9 anys, aproximadament, escrits en lletra lligada, amb una part de comprensió lectora i de preguntes que fan que els petits lectors comparin les seves pròpies experiències i reaccions amb les que es descriuen en cada història.
I perquè passin una estona divertida mentre prenen consciència de la seva manera de sentir i pensar, també contenen un apartat d’activitats (dibuixar, pintar, mots encreuats, laberints, etc.). Al final de cada conte es recullen els missatges que s’hi transmeten, amb una petita ressenya de la part de la història on apareixen més clarament. Al llarg de la col·lecció van apareixent diferents escenaris de la natura i de diferents cultures i llocs del món, que els ensenyen a comprendre la diversitat i a valorar i estimar el planeta on viuen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jornades: Aprendre a l’aula digital
4a. Jornada: Aprendre a l’aula digital
Data: 23 de febrer del 2011
Hora: 17:30 h
Lloc: Sala de formació del Servei Educatiu dels Pallars- Tremp
17:30 h |
Xerrada:La implementació de les TIC com a mitjà d’aprenentatge i gestió educativa.
|
18:30 h |
Presentació d’experiències: Educació Visual i Plàstica: Nous procediments per a
|
Jornades: APRENDRE A L’AULA DIGITAL
3a. Jornada: Aprendre a l’aula digital
Data: 9 de febrer del 2011
Hora: 17:30 h
Lloc: Sala d’actes de l’Institut la Pobla de Segur – La Pobla de Segur
17:30 h |
Xerrada:La màgia de la pissarra digitalA càrrec: Josep M. Silva. Universitat Autònoma de Barcelona |
18:30 h |
Presentació d’experiències:La programació d’aula i les TAC.Teresa Pérez – INS la Pobla de Segur
La pissarra digital dia a dia, recursos d’aula.Josep Masip – ESC Pràctiques I – Lleida |
Jornades: APRENDRE A L’AULA DIGITAL
2a. Jornada: Aprendre a l’aula digital
Data: 19 de gener del 2011
Hora: 17:30 h
Lloc: Sala d’actes de l’Arxiu Històric del Pallars Sobirà – Sort
17:30 h |
Xerrada:Estratègies d’aprenentatge en l’aula digitalA càrrec: Boris Mir, Servei d’Innovació I Recerca Educativa. Departament d’Educació |
18:30 h |
Presentació d’experiències:La informàtica com a eina de relació, gestió i aprenentatge.Marisol Solduga. ZER del Sió – Butsènit d’Urgell La ràdio com a eina educativa.Isabel Rodríguez – SE de l’Alt Urgel |