Intercanvi d’experiències educatives al Pallars

experienciesEls cursos 2001 a 2007 editàvem una revista d’intercanvi d’experiències que va donar com a fruit conèixer activitats innovadores que es desenvolupaven als diferents centres de la zona. Revista curs 2001-2002
El aquesta línia proposem iniciar una revista digital d’intercanvi d’experiències  dels centres del Pallars.
Les persones que volgueu publicar en aquesta revista teniu a disposició el full d’estil  corresponent.  Aquest s’enviarà junt amb 2 ó 3 imatges a:

CRP Pallars Jussà, c5990104@xtec. cat
CRP Pallars Sobirà, c5990111@xtec.cat

Pel•lícules per treballar la inclusió escolar

Novetats!!
Al CRP Pallars Jussà i al CRP Pallars sobirà

Les pel·lícules són un excel·lent recurs per fer viure situacions relacionades amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la integració de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida.
Cada pel·lícula té la corresponent guia didàctica i són adequades per treballar a tutoria:

Planta 4a
Forrest Gump
Intocable
Rain Man
Una mente maravillosa
El milagro de Ana Sullivan
Yo, también

Jocs florals escolars de Catalunya

floralsEl Departament d’Ensenyament promou i organitza la II edició del Certamen literari dels Jocs Florals Escolars de Catalunya adreçat als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria de tot Catalunya. S’estableixen 7 categories (4 per a l’educació primària i 3 per a l’educació secundària obligatòria)  i 2 fases del concurs: la fase territorial i la fase nacional.

Els treballs presentats, un per categoria, s’han de lliurar en format digital i per correu electrònic al Servei Educatiu dels Pallars no més tard del 28 d’abril de 2015.

L’acte final de lliurament dels premis tindrà lloc el dissabte 13 de juny  de 2015 i esdevindrà la cloenda del curs acadèmic 2014-2015.
Bases del certamen

eraasmusA) El programa dóna suport a tres accions principals:

• Acció clau 1 (KA1)– Oportunitats de formació per a individus, dins i fora la UE: estudi i formació, pràctiques, desenvolupament docent i professional i activitats no formals per a joves, com voluntariat. Els europeus tindran l’opció d’estudiar, formar-se o ensenyar en institucions d’educació superior d’arreu del món, i els estudiants i professionals no-europeus tindran més oportunitats per estudiar, ensenyar i aprendre a Europa.
  • Acció clau 2 (KA2)– Cooperació institucional entre institucions educatives, organitzacions per la joventut, empreses, autoritats locals i regionals i ONGs, per promoure el desenvolupament i la implementació de pràctiques innovadores en educació, formació, activitats per a joves, i per promoure l’ocupabilitat, la creativitat i l’emprenedoria.
  • Acció clau 3 (KA3)– Suport a la reforma de les polítiques dels Estats Membres i a la cooperació amb països de fora de la Unió Europea.  Aquest suport comporta la posada en pràctica d’eines de transparència, la realització d’estudis transnacionals i el suport a plans d’acció específics com el de Bolonya (ensenyament superior) i el de Copenhaguen (ensenyament i formació professionals).

Més informació: XTEC, Programes educatius del  Ministeri; Comissió europea

B) Convocatòria 2015

Presentació del programa

Terminis :

• Mobilitat (KA1): 4 març 2015
  • Associacions estratègiques (KA2): 31 març 2015

I Prova Cangur Primària

cangurLa prova Cangur, coordinada per la Societat Catalana de Matemàtiques, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova, que se celebrarà el dia 19 de març de 2015.

Termini d’inscripció: del 20 de gener al 2 de març de 2015.

Tota la informació la trobareu aquí.

Parada literària

4a edició del concurs Parada literàriaConcurs que forma part d’un projecte pedagògic, integral i transversal que té com a objectiu la mobilitat sostenible i segura. entre tota la comunitat educativa –alumnes, pares i mares i professors– per desplaçar-se habitualment per la ciutat i, especialment, fins a l’escola i l’institut.
Data límit de presentació de treballs fins al 24 de febrer de 2015