Seminari del curs 2009-2010. Atenció: canvi de seu !!!

Dilluns 5 d’octubre comencem el seminari.
Horari: de 15 h a 17:30 h
Lloc: IES Les Vinyes

Tenim un espai Moodle que ens permetrà compartir materials, recursos i opinions.
També trobareu el calendari i el programa.

Es pot accedir fàcilment des del web del CRP (a la columna lateral dreta)
o bé directament fent clic aquí

Radio a la carta 1. rockola.fm

Ja podeu esborrar tota la música que teniu emmagatzemada al disc dur. Això està passat de moda: ara venen, ja han arribat, les emissores amb música a la carta. La que més m’agrada és rockola.fm

rockola

Tres maneres de triar la música:

1.- Elección según estado de ànimo: tries un “estado de ànimo”, acotes una època i a escoltar.

2.- Triar un artista, grup o tag: la pàgina et selecciona cançons d’aquest artista o altres de similars.

Pots marcar cançons que t’agraden molt o les que no t’agraden, i d’aquesta manera anar fent una emissora al teu gust.

3.- Hi ha emissores d’usuaris, pots provar i triar la que més s’adapta a tu. Per la meva edat i gustos poso sovint Como La Gramola.

Cal registrar-se. No està ben vist posar música quant estàs a classe!!

Un altre dia parlarem de EspotifySpotify (corregit per gentilesa de Ricard).

Startaid per Firefox: favorits en línia.

Podria ser que aquest comentari del Toni (del CEIP Tanit)  a un article de l’Argimiro no l’haguessim vist. En tot cas, sobre articles i comentaris al bloc en podem parlar el proper dia.

Mentre tant… us el poso aquí (com a article). M’he inventat les etiquetes “solucions informàtiques” i”em funciona”: les podem canviar per una més formal, però la idea és poder compartir allò que ens va bé i poder-ho explicar quan ens trobem, si cal.

Albert Vicedo

—————————————————————————————

1d100 diu  desembre 1st, 2008 a les 17:03

Una possibilitat interessant són les extensions que permeten compartir i disposar dels favorits a internet.

jo la que conec és l’STARTAID per firefox(). La tinc a tots els ordinadors de l’escola. També permet tenir-hi accés des de la seva web (), sense haver d’instal·lar res a l’ordinador.

Fins la propera.

Toni.

Presentació del projecte Espurn@

Sessió del seminari de dinamització de les TIC (STAC) i del seminari de tutors-tutores d’aula d’acollida.

Dilluns 19 de gener, de 15 a 17:15 h., al soterrani dels Serveis Educatius.

Primera part de la sessió (fins les 17 h): Presentació del Projecte Espurn@, a càrrec de Ramon Barlam

Segon part de la sessió (de 17 a 17:15 h.): Breu demostració de les possibilitats que ofereix Una mà de contes, a càrrec del CRP.

Què és el projecte Espurn@ ?

“El projecte Espurn@ és la síntesi de dues experiències recents: @collida i K@mpus, que amb any i mig d’existència han demostrat la seva validesa i el seu potencial educatiu. Espurn@ neix amb la intenció de facilitar l’assoliment de les competències bàsiques i la plena integració de dos col·lectius especialment fràgils: el d’aules obertes dels nostres IES (secundària) i el dels nouvinguts (educació primària, secundària i escola d’adults). El projecte compta amb el concurs de tota la comunitat educativa, bàsicament alumnes i professors, per tal d’assolir aquests dos objectius generals. I ho fa tot apostant fort per dos conceptes fonamentals: el de comunitat i el de treball telecol·laboratiu. En el cas dels alumnes nouvinguts serà clau la participació d’alumnes que ja han finalitzat exitosament el seu procés d’integració i poden esdevenir bons models a seguir i alhora facilitadors de la integració dels seus compatriotes”

Promou: Universitat Autònoma de Barcelona IEARN - Pangea Generalitat de Catalunya - Departament d'Educació

Descarregar vídeos de Youtube.

Remenant per la xarxa he trobat

El funcionament és força senzill. Des de Youtube copiem l’adreça del vídeo que volem descarregar, l’enganxem al requadre del  metatuber i cap a baix. Al fitxer que hem descarregat cal afegir-li l’extensió “flv”.

Aquesta informació l’he vist a Genbeta, una mena de bloc sobre tecnologies.