Sant Jordi 2022

Divendres 22 d’abril el nostre centre ha celebrat la diada de Sant Jordi. Entre altres activitats, els professors han lliurat els premis literaris dels Concursos de Català i del Concurs de Mems, consistents en un llibre, un diploma i la tradicional rosa. Gràcies a tots els participants i…

Enhorabona a tots els premiats!

Escape-room del Tirant lo Blanc

Avui els dos grups de 1r de Batxillerat han fet una escape-room sobre el llibre de lectura prescriptiu pel Departament d’Educació per a la matèria de Llengua i Literatura Catalanes, el Tirant lo blanc. Mitjançant la gamificació i les activitats vivencials s’ha buscat afavorir la comprensió i la interiorització dels conceptes clau d’aquesta obra clàssica de la nostra literatura.

Moltes gràcies a l’AMPA de l’institut que s’ha fet càrrec de totes les despeses de l’activitat.

Trobada Literària amb Àngel Burgas

Gràcies a la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes, el passat dijous 11 de març, els alumnes de 4t d’ESO van poder conèixer l’escriptor Àngel Burgas, autor d’un dels llibres de lectura d’enguany: Noel et busca. Alumnes i escriptor van gaudir d’una bona estona xerrant sobre la novel·la que havien llegit i sobre el procés de creació literària en una activitat de foment de l’hàbit lector.

Pica Lletres 2021

Aquesta primera setmana de desembre s’ha enregistrat a les instal·lacions del Canal Blau de Vilanova i la Geltrú el programa Pica Lletres, concurs que permet als adolescents competir i divertir-se participant d’una activitat pedagògica senzilla i engrescadora: lletrejar paraules en català.

El nostre institut hi ha participat amb dos grups d’alumnes de 3r d’ESO que s’ho han passat realment bé. Aquí us deixem unes fotos amb els nostres picalletraires preferits.

Treballs d’estiu 2021

Els professors creiem necessari que reforcis alguns aspectes de la matèria mitjançant la lectura d’un o més llibres que o bé pots comprar o bé pots agafar en préstec de les biblioteques públiques municipals. Cal que triïs entre les lectures que aquí es presenten i realitzar la fitxa de lectura sobre el llibre escollit. Aquesta fitxa haurà de contemplar, com a mínim, els següents apartats: dades tècniques del llibre, argument, tema, personatges, espai, temps i valoració personal.

Cal que lliuris aquesta feina al setembre, durant el primer dia de curs, al professor de Llengua i Literatura Catalanes que t’imparteixi les classes i es valorarà positivament com una feina realitzada a la primera avaluació.

1r ESO

2n ESO

3r ESO

4t ESO

1r Batxillerat

Pica Lletres, el concurs televisiu

Aquesta última setmana de maig, s’ha enregistrat a les instal·lacions del Canal Blau de Vilanova i la Geltrú el programa Pica Lletres, concurs que permet als adolescents competir i divertir-se participant d’una activitat pedagògica senzilla i engrescadora: lletrejar paraules en català.

El nostre institut hi ha participat amb tres grups d’alumnes de 3r d’ESO que s’ho han passat realment bé. Aquí us deixem unes fotografies amb els nostres picalletraires preferits.

Sant Jordi 2021

Avui divendres 23 d’abril el nostre centre ha celebrat la diada de Sant Jordi. Enguany, per raons sanitàries, no s’ha pogut celebrar el tradicional acte en el pati, però s’han fet activitats alternatives adaptades com el lliurament dels premis del Concurs literari de Llengua i Literatura en Catalanes i el Concurs de Mems en català.

Casa Museu Àngel Guimerà

El dia 26 de març, just un dia abans del Dia Mundial del Teatre, l’alumnat de 1r de Batxillerat Humanístic i Social ha fet una visita a la Casa Museu d’Àngel Guimerà on han conegut més a fons la figura del dramaturg vendrellenc, així com les vicissituds vitals que després Guimerà va aprofitar per confegir algunes de les obres que hem estudiat a classe: Mar i cel, Terra baixa, La filla del mar

Tasques d’Estiu 2020

1r d’ESO