Casa Museu Àngel Guimerà

El dia 26 de març, just un dia abans del Dia Mundial del Teatre, l’alumnat de 1r de Batxillerat Humanístic i Social ha fet una visita a la Casa Museu d’Àngel Guimerà on han conegut més a fons la figura del dramaturg vendrellenc, així com les vicissituds vitals que després Guimerà va aprofitar per confegir algunes de les obres que hem estudiat a classe: Mar i cel, Terra baixa, La filla del mar

Tasques d’Estiu 2020

Els professors creiem necessari que reforcis alguns aspectes de la matèria mitjançant la lectura d’un o més llibres que o bé pots comprar o bé pots agafar en préstec de les biblioteques públiques municipals. Cal que triïs entre les lectures que aquí es presenten i realitzar la fitxa de lectura sobre el llibre escollit. Aquesta fitxa haurà de contemplar, com a mínim, els següents apartats: dades tècniques del llibre, argument, tema, personatges, espai, temps i valoració personal.

Cal que lliuris aquesta feina al setembre, durant el primer dia de curs, al professor de Llengua i Literatura Catalanes que t’imparteixi les classes i es valorarà positivament com una feina realitzada a la primera avaluació.

1r d’ESO

2n d’ESO

3r d’ESO

4t d’ESO

BON ESTIU!

Premsa a les Escoles 2020

El dijous 12 de març els alumnes de 2n d’ESO van assistir a un taller de la periodista Judit Pinazo Carbó consistent a explicar la funció social dels mitjans de comunicació, a reflexionar sobre les noves formes de comunicació i consum informatiu, com les xarxes socials, i a discernir entre informació veraç i contrastada en temps de fake news, postveritats i coronavirus.

Aquest taller s’incriu dins del programa “La premsa a les escoles” organitzat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’Obra Social “La Caixa” a través d’EduCaixa.

sdr

Mirall Trencat

El passat divendres 21 de febrer, l’alumnat de 2n de Batxillerat va anar al teatre de la Diputació de Tarragona a veure l’adaptació teatral de l’obra de Mercè Rodoreda, Mirall Trencat, a càrrec de la companyia Transeduca. Aquesta novel·la, prescriptiva de la matèria de Llengua i Literatura Catalanes per les PAU, narra les vides de la família Valldaura, amb personatges com Teresa Goday, Sofia Valldaura o Maria Farriols a través d’un mirall que reflecteix el pas del temps.

Malgrat haver gaudit de l’obra en general, l’alumnat ha criticat aquesta adaptació per no ser massa acurada amb el llibre i pel to que els actors han donat al seu paper. Tot i així, ha suposat un bon reforç per les PAU i una altra experiència teatral enriquidora.

Programa Pica Lletres

Aquesta última setmana de desembre, abans de les vacances d’hivern, s’ha enregistrat a les instal·lacions del Canal Blau de Vilanova i la Geltrú el programa Pica Lletres, concurs que permet als adolescents competir i divertir-se participant d’una activitat pedagògica senzilla i engrescadora: lletrejar paraules en català.

El nostre institut hi ha participat amb dos grups d’alumnes de 3r d’ESO que s’ho han passat realment bé. Aquí us deixem unes fotos amb els nostres picalletraires preferits.

Treball d’estiu

1r ESO

2n ESO

3r ESO

4t ESO

Sant Jordi 2019

El passat dimarts 23 d’abril vam celebrar la diada de Sant Jordi al pati de l’institut. En aquesta jornada, el nostre departament va organitzar un petit recital de poemes d’autors destacats amb alumnes de 1r d’ESO i es van lliurar els següents premis del concurs literari de Llengua i Literatura Catalanes:

CATEGORIA A: 1r i 2n d’ESO

Premi accèssit per l’alumna de 2n B Sara Camila Mira

2n Premi per l’alumne de 1r B Joel Cos

1r Premi per l’alumne de 1r B  Thaïs Soler

CATEGORIA B: 3r i 4t d’ESO

Premi accèssit per l’alumna de 4t A Maroa Gamra

2n Premi per l’alumna de 4t A Andrea Chinea

1r Premi per l’alumne de 4t A Miquel Mañé

– MODALITAT: POESIA

1r Premi per l’alumna de 4t A Maroa Gamra

CATEGORIA C: 1r i 2n de Batxillerat

1r Premi per l’alumna de 2n de Batxillerat Judith Camacho

– MODALITAT: POESIA

1r Premi per l’alumna de 2n de Batxillerat Ainhoa Calamonte

Cal agrair, una vegada més, la massiva participació dels alumnes en el concurs literari i també la col·laboració de l’Ampa del centre.

Concurs Pica Lletres

Aquest mes de març comencen les emissions al Canal Blau del concurs lingüístic Pica Lletres en què van participar un grup d’alumnes de 3r d’ESO de l’institut. Les dates concretes d’emissió dels programes són els dijous 23 i el 30 de maig i, un cop emesos, també es podran trobar a la pàgina web del Canal Blau.

Alumnes suspesos: feina de recuperació

Aquest estiu hauràs de repassar els apartats més importants que s’han treballat durant el curs. Per tal d’anar ben preparat a l’examen del dilluns 3 de setembre de 2018 a les 11:30 h, has de realitzar la feina del teu grup que s’indica als enllaços següents:

1r ESO A         1r ESO B          1r ESO C         1r ESO D

2n ESO A-B         2n ESO C-D