ELS AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ

I per fi va arribar el dia de la visita als Aiguamolls de l’Empordà:
GALERIA FOTOGRÀFICA
GRUP AIGUAMOLLS


GRUP DUNES

Grup Ruïnes

Retalls d’instants de la vida als Aiguamolls:

Des de l’aguait del Bruel:

El vent acarona la vegetació:

Breu passeig matiner:

LES ACTIVITATS PRÈVIES: TALLER AIGUAMOLLS A L’ESCOLA

Per observar una planta ens podem fixar en molts detalls. A continuació teniu una fitxa bàsica on anotar les característiques principals. Si encara voleu ser més observadors i realitzar un bon treball de camp podem afegir altra informació: estació de l’any, lloc on fem l’observació…

Fitxa_observació plantes

Per recollir la informació bàsica sobre una planta podem utilitzar diferents programes, com per exemple el Powerpoint.

FITXA_plantes_powerpoint

Observació de plantes amb la lupa binocular:

Cerca d’informació

Per investigar les plantes que trobarem durant les colònies podeu trobar informació en les següents adreces:

FLORA CATALANA

PLANTES I ANIMALS DE L’ENTORN

MÉS INFORMACIÓ SOBRE PLANTES

BASES PER ENTENDRE I RECONÈIXER LES PLANTES

Nois i noies comencem aquest apartat de les colònies amb una tasca d’investigadors que ens proposen des del CdA d’Empúries. A veure si tots junts aconseguim saber la resposta correcta.

DIMECRES, 12 FEBRER DE 2014

Bon dia, nois i noies de l’escola Segimon Comas

Salutacions i felicitacions des del CdA Empúries!
 
He estat llegint tots els vostres comentaris sobre en Màrius i  la Gal·la i estic molt contenta de veure com us heu fet vostres els personatges dels contes. Sí, podem dir que el final de la Gal·la i en Màrius no és gaire feliç, però heu de tenir en compte que les diferències socials en aquella època eren impotantíssimes i no es podien transgredir fàcilment sense patir un càtic imposat per la mateixa societat. D’aquestes barreres socials se’n diu “classisme”.
Quan anirem al jaciment d’Empúries, visitarem tots els llocs que van freqüentar els nostres amics i us proposo que sigueu vosaltres qui comenteu el conte! Estaria bé. oi?
 
Un altre lloc que visitareu i, penso que també us agradarà molt, són el Aiguamolls de l’Alt Empordà. És una bona època i si tenim sort podrem observar-hi molts ocells. Allà parlarem de les seves principals característiques. Per cert, haurem d’anar en silenci per no destorbar-los, són a casa seva!
Sabeu com es diu aquest ocell lmícola? Quin bec, oi?
Aiguamolls
Per respondre cal que cliqueu al  Bloc del CdA Empúries i seguiu el següent procés:
1. Investigo sol o amb un company el nom de l’ocell. Em cal cercar una font d’informació oral, escrita o audiovisual.
2. Cal que faci un comentari al bloc del CdA d’Enpúries escrivint el nom de l’ocell i les dades de la font d’informació:
– Si és un llibre cal escriure el títol del llibre, autor i editorial.
– Si és una font on line he de copiar l’URL (adreça de la web).
3. Si tinc més informació d’interès també la puc posar al comentari escrivint un petit text o fent una fitxa de recollida de dades.
4. Cal fer la fitxa de diccionari de la paraula LIMÍCOLA.
5. Tinc llibres d’aus a casa? Si puc els  comparteixo a l’escola.
Bona sort i ja estem esperant els comentaris!

5 thoughts on “ELS AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ

  1. NIL HUERTAS

    Pili, el power point de la planta que em vas donar no surt enlloc de les pàgines d’informació. 🙁

    Reply
    1. PILAR

      Hola Nil, la salicòrnia també té els noms següents: salicorn, ballester, herba salada o cirialera.
      Es troba en la primera de les pàgines on us vaig comentar que trobaríeu la informació (FLORA CATALANA); la trobaràs amb el nom de salicorn.

      Reply
  2. Maria Bragulat

    Hola,
    Em sembla que el nom científic de l’ocell és gallinago gallinago.
    la meva font d’informació és el google imatges.

    Reply
  3. Txell Plans

    Hola,
    L’ocell és diu becadell.
    És un ocell que viu als aiguamolls on hi ha arrossars o canyissars. O bé a la vora de les llacunes.
    Ho he esbrinat amb una font d’informació oral: la meva família.

    Reply
  4. Txell Plans

    Hola,

    Crec que és diu becadell.
    Aquest ocell viu als aiguamolls on hi ha arrosars o canyissars. O bé a la vora de les llaqünes.

    Reply

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *