PROJECTES DE LECTURA 1314

PROJECTE DE LECTURA: CONTES DEL MÓN
FASE 1: Ens preparem per iniciar un nou projecte de lectura compartida de P3 a 6è. Aquesta vegada el tema escollit és CONTES DEL MÓN.
Temporització: 2n trimestre
Espai: Sessió setmanal de biblioteca
Temps: 4 sessions
LA CERCA DE CONTES…
Entre totes les aules anem completant el nostre llibre digital de contes del món:

LA BIBLIOGRAFIA…
La Biblioteca Pompeu Fabra de Sant Quirze de Besora col·labora amb l’escola i ha preparat una maleta de CONTES DEL MÓN que es poden anar a consultar.
En Carles Ortega de 2n ens va fer com a tasca d’investigador la tasca d’anar-la a fotografiar i ara tots podem veure quins llibres trobarem quan anem a la biblioteca.

 

La Biblioteca de l’escola està preparant una maleta amb la selecció de contes de la nostra biblioteca que es podran consultar a les sessions de biblioteca.

L’AGENDA D’ACTIVITATS…

17/01/2014: TALLER RADIOFÒNIC ADREÇAT ALS ALUMNES DE 6è. Organitza la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Quirze de Besora.
CONCURS DE PODSCASTTermini 23/03/2014.
FASE 2Contextualitzem els contes a cada nivell.  

FASE 3Exposem els nostres treballs al bloc.  
CICLE SUPERIOR 6è:  TALLER RADIOFÒNIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA 17/1/2014
TEMA DEL TALLER: CONTES DEL MÓN                        PAÍS: CAMERUN
10/1/2014 – 14/1/2014 – 15/1/2014: LES NOSTRES ACTIVITATS PRÈVIES17/10/14:  TALLER RADIOFÒNIC 6è.

LA NOSTRA GALERIA FOTOGRÀFICA
Ens especialitzem en contes del Camerun:
L’esperit de la consciència.
La filla del sol i la lluna
Ens endinsem en el coneixement del Camerun: Les nostres presentacions amb el Google Drive.
Activitat: Revisem la presentació del nostre grup i si hi veiem correccions la millorem.

3 thoughts on “PROJECTES DE LECTURA 1314

  1. mbassaga Post author

    Hola us passo la meva opinió sobre el taller radiòfonic:

    Crec que ha estat molt divertit fer el taller radifònic perquè has après molt, ens han ensenyat coses molt divertides, ens han explicat un conte molt maco. Va d’un noi que es diu Zang quan era petit era molt bona persona, simpàtic… però quan es va anar fent gran volia ser el més ric, poderós… Va vendre els terrenys més valuosos de la seva família, a uns malvats que volien guerra. En Zang quan era prou ric que li sobraven diners se’n va anar en una illa on es va construir una casa perquè ningú el molestés. A la casa hi havia els que el protegien. Quan es va fer de nit en Zang se’n va anar a dormir i al cap d’una estona va venir un fantasma per arreglar les malifetes d’en Zang i perquè tornés a casa amb la seva família i els i demanés perdó. El fantasma li va fer passar molts malsons perquè s’adonés del que havia fet. També li va ensenyar una imatge on sortia la seva mare que plorava i que no tenia res. Quan el fantasma li va fer veure, en Zang de seguida se’n va anar on vivia i va solucionar el tema dels malvats. Van recuperar les terres, va demanar perdó a la seva família, i amb els diners que tenia va ajudar el seu poble a reconstruir-lo tot. També hem fet frases genials i maques. I sobretot el que m’ha agradat més ha sigut gravar perquè era molt divertit posar-se els auriculars perquè ho senties molt fort.

    Carlota Provins

    Reply
  2. mbassaga Post author

    OPINIÓ TALLER CONTES DEL MON

    Ens van llegir un conte sel Camerun d’un noi que els seuspares tenien terrenys …… Després vam dir i escriure frases sobre el conte. La meva frase va tenir èxit quan haviem de fer vots. La vaig agafar d’una cançó que m’agrada molt (Rap contra el racismo). Després vam fer una versió del conte amb grups i ho vam gravar. Em va agradar molt. Frase: El pa es parteix amb les mans pero
    es reparteix amb el cor.

    Gracies per tot, David Gil Crespo

    Reply
  3. mbassaga Post author

    OPINIÓ DEL TALLER DE CONTES DEL MÓN

    M’h agradat molt el taller, sobretot la part que per grups ens hem inventat el final i ho hem gravat.
    Ha set una experiència molt divertida. Semblava que estigués en un plató de Catalunya Ràdio.

    Núria Rodas
    22/01/2014

    Reply

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *