DIA DE LES MATES

Un gran dia matemàtic preparat pels alumnes de 6è amb col·laboració dels seus companys de cicle. Tot està a punt i els nens i nenes de 6è ja volen començar i proposar als seus companys que resolguin les activitats matemàtiques que han preparat per a ells amb gran il·lusió.

S’han repartit en 10 grups i han preparat un total de 16 activitats. Cada grup ha escrit una breu descripció dels seus jocs.

Cada alumne ha fet una fitxa amb les instruccions i una imatge del joc.

fitxa jocs_instruccions

Ha estat un repte per a ells fer de mestres per un dia, però l’han assolit amb escreix. Felicitats!

MATEMÀTIQUES A CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR

MATEMÀTIQUES A CICLE INICIAL I EDUCACIÓ INFANTIL

11 thoughts on “DIA DE LES MATES

  1. Lluna Picazo

    Hola,Pili
    A mi em va agradar molt que quoasi tots els grups que participesin en les activitats i que no fessin gaires toteries.Jo crec que en el nostre joc i podriem haver-nos esforçat més.Pero jo crec que va anar molt be després del matí ja estavem una mica cansats perquè feia molta calor i ho teniem que repetir cada cop.

    Reply
    1. PILAR Post author

      Lluna, explicar l’activitat matemàtica als diferents grups ajuda a millorar-la cada vegada. Anem aprenent!

      Reply
  2. Maria Bragulat

    Opinió dia de les mates:
    Primer ens hem separat amb grups de 4 juntament amb 5è i en hores de classe que havíem de fer matemàtiques preparàvem el dia de les mates. Cada grup de CS proposava la seva activitat en els grups de CM. Tots les activitats eren de contingut matemàtic, ni havien d’experimentar, pensar…
    La majoria de grups es portaven molt bé, però si hi havia algun alumne que no es portava bé, s’avisava a la mestra. Els nens i nenes tenien interes per totes les activitats i també hi participaven.
    M’ha agradat molt el dia de les mates perquè hem pogut explicar el nostre joc en els altres alumnes. Però era una mica cansat està sota el sol i repetir el mateix cada 10 minuts.
    Jo per l’any que bé proposo que podien fer menys grups de més alumnes.

    Reply
    1. PILAR Post author

      Maria, es tindran en compte totes les aportacions que feu els alumnes de 6è, però tingues en compte que amb grups més nombrosos també us costarà més que tots els nens i nenes estiguin atents i participin alhora en l’activitat que els prepareu.

      Reply
  3. Pingback: DIA DE LES MATES | Escola Segimon Comas - Curs 2013/14

  4. PILAR Post author

    NÚRIA RODAS
    VALORACIÓ DIA DE LES MATES

    Vam preparar els jocs, amb l’ajuda dels companys de 5è. A les hores de mates, preparavem I pensavem les activitats que fariem aquell dia.
    El joc, va agradar bestant a tothom, tot I que hi havia algun grup que no participava tant com els altres, ni mostrava gairè interés.
    El joc consistia en calcular I comparar capacitats amb diferents recipients reciclats, tot jugant amb l’aigua.

    Els grups es comportaven bé, tenien interés per aconseguir resoldre les activitats proposades, I la majoria participaven amb l’intenció de passar-s’ho bé.

    Penso que vam explicar el joc tal com el teniem pensat, I ajudavem a resoldre les activitats quan no s’en sortien.
    Vam passar un matí molt divertit tot jugant, calculant I comparant amb l’aigua.

    Reply
    1. PILAR Post author

      Núria vares saber resoldre molt bé els dubtes que et van plantejar els teus companys de cicle mitjà, la preparació que havies fet es va notar al llarg del matí. Endavant i a continuar treballant!

      Reply
  5. PILAR Post author

    ÈLIA PÉREZ
    VALORACIÓ DIA DE LES MATES
    -Varem baixar al pati al es 9 del matí, reconeixo que jo estava una mica nerviosa tenia dubtes, no sabia si els hi agradaria, si es divertirien, tot i que em vaig relexar. Tothom anava preparant les seves parades amb entusiasme. El primer grup que varem fer va ser molt divertit però s’ habiem que a mida que anèsim fent no seria tant divertit. L’únic problema que va haveri era que de vegades no tenies temps de acabar el joc…

    En general els grups que venien , realitzaven l’activitat molt bé, tot i que sempre hi havia algun petit problema . El comportament dels “alumnes” era trobar que vindria després. Hi ficaven molt interès per resoldre les operacions tot i que sempre hi havia algun nen/a que no respectava que un altre “alumne” pogués dir el resultat.

    Personalment crec que vaig explicar molt bé el joc i que ajudava als nens que els hi costava més. L’únic que estava desepcionada per part dels companys del meu grup, perquè em sembla que només volien explica el joc quan els hi interessava…

    En general m’ha agradat molt ensenyar a altres nens/es un joc creat per nosaltres. Ja que aixó d’ensenyar i explicar m’encanta !!!

    Un aspecte que es podria millorar per l’any que ve es que hi havien molts grups i explicar deu cops el mateix era una mica aborrit. Però per els altres aspectes trobo que es una activitat diferent, que es manipulen les matemàtiques però d’una manera molt divertida !!!!!!!

    Reply
    1. PILAR Post author

      Èlia, ho vares fer bé perquè havies fet una bona preparació. Si t’encanta ensenyar i explicar, endavant, ja has començat el camí amb aquesta activitat!

      Reply
  6. Maria Bragulat

    Pili no he pogut fer la fitxa del circuit perquè ja la tenia feta i quan hi he volgut afegir dos imatges se m’ha esborrat. I ara no sé com es torna a guardar.

    Reply
    1. PILAR Post author

      Maria, pots descarregar la plantilla. Entra al bloc d’escola, clica damunt la pestanya d’activitats i veuràs “Dia de les mates” i el document que necessites per acabar el treball.

      Reply

Respon a Lluna Picazo Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *