Aquesta és la primera lectura d’aquest curs escolar.
ACTIVITATS ABANS DE LA LECTURA:
En Sergi de 1r porta un avió penjat com si fos una medalla. Li han regalat la primera setmana d’escola. Se’l veu cofoi i no sap què dir quan les mestres li pregunten:
– Què passarà amb aquest avió?
Ell somriu i de seguida a la classe tots aixequen les mans i comencen a explicar-se… Les mestres, molt trapelles, diuen que la solució la trobarem el dimecres a l’hora de lectura.
Uf, quines coses que passen aquest curs a Cicle Inicial!
L’experiència de compartir les nostres idees prèvies sobre la lectura ens ajuda a activar la nostra ment i a tenir una actitud activa davant de la lectura. Compartint aprenem a respectar les opinions dels altres nens i nenes.
ACTIVITATS DURANT LA LECTURA
1. Lectura dramatitzada de la lectura per part de la mestra amb la intervenció dels nens i nenes.
2. Lectura interioritzada.
3. Lectura col·lectiva: treballem les paraules claus ESCOLA – SABATES – OCELL -AVIÓ -.
ACTIVITATS DESPRÉS DE LA LECTURA
1. La fitxa de la lectura.
2. Representació del conte.
IMAGINEM COM SERIEN LES NOSTRES SABATES MÀGIQUES:
AMADOU: LES MEVES SABATES CORREN.
GEORGINA: LES MEVES SABATES SALTEN.
JOANA: LES MEVES SABATES NEDEN.
CARLA S.: LES MEVES SABATES CORREN MOLT AMUNT.
ERIC: LES MEVES SABATES EM FAN PARLAR AMB ELS ANIMALS.
PAU A.: LES MEVES SABATES EM FAN SER INVISIBLE.
ELIA: LES MEVES SABATES EM FAN FER PETONS.
ZAIRA: LES MEVES SABATES EM FAN DONAR ABRAÇADES.