En relació a les Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació en el tercer trimestre publicades pel Departament d’Educació recentment, us volem remarcar allò que afecta directament al Servei Comunitari (pàg 7) perquè ho pugueu tenir en consideració als efectes oportuns:

D’acord amb l’Ordre d’avaluació esmentada, el Servei comunitari té la consideració de projecte transversal amb incidència en la qualificació global de la matèria, o matèries, a la qual estigui vinculat. La informació sobre la realització del Servei comunitari, quan escaigui, s’ha d’incloure en les actes d’avaluació en els termes: no fet (NF), fet (FT) i fet amb aprofitament (FA).
Si abans del confinament, l’alumne o alumna havia fet almenys 12 hores de les 20 del Servei comunitari, podem considerar que aquest Servei s’ha fet i avaluar-lo segons el procediment habitual.
Si estava previst fer-lo al 3r trimestre de 3r d’ESO i no s’havia iniciat o tot just havia acabat de començar i, per tant, no s’havien completat les 12 hores, aquest s’haurà de realitzar o completar a 4t (segons el criteri del centre).
Si estava previst fer-lo al 3r trimestre de 4t d’ESO i no s’havia iniciat o tot just havia començat i no s’havien completat les 12 hores, no es podrà fer. En aquest cas caldrà indicar “no fet” a l’acta d’avaluació final, i afegir el comentari que no s’ha realitzat perquè estava programat durant el temps del confinament i, en la previsió de les activitats adreçades als i les alumnes durant aquest temps, s’han considerat prioritàries altres tipus d’activitats. El fet de no haver-lo realitzat no ha de tenir cap incidència negativa en les qualificacions de la matèria o matèries a què estigui vinculat.   

Si voleu oferir la possibilitat de realitzar des de casa alguna activitat d’ApS / Servei Comunitari durant aquests dies de confinament, trobareu algunes idees proposades pel Centre Promotor d’ApS al següent enllaç: