Les aules de referència de cada grup de nens estan organitzades com a espais de joc pensats per a promoure l’aprenentatge .
Així tenim:
- 3 aules d’1-2 anys:
- classe Papallones (10 nens/es)
- classe Ocells (10 nens/es)
- classe Peixos(10 nens/es)
- En aquests espais els infants troben propostes de joc a través de la manipulació i interacció de materials heurístics, de reciclatge, de fusta o naturals, alguns d’aquests inespecífics sense funció predeterminada. Amb el material, els nens poden omplir, transvasar, apilar, encaixar, construir, treballar qualitats sensorials, quantitats, formes, posicions dels objectes… També hi ha instruments musicals, titelles, contes, ninos, telèfons, estructures motrius…
- 2 aules de 2-3 anys:
- classe Gegants (18 nens/es)
- classe Capgrossos (18 nens/es)
– En aquestes aules els infants troben recursos per desenvolupar el llenguatge oral a través de contes (cartró, imantats…), làmines cançons, fotos, titelles,… així com moments de conversa per expressar i compartir vivències amb els companys i l’educadora.
Tanmateix disposen de recursos per treballar el llenguatge musical mitjançant instruments musicals, música enregistrada, cançons…, que possibiliten l’oïda, l’atenció, la memòria i el ritme.
Llenguatge Matemàtic amb material per ordenar, classificar, construir i també amb proposta tancada: blocs lògics, encaixos, dominós, imants, puzles…
A més tenen a l’abast un cavallet per pintar i diferents tipus de pissarres (guixos, retoladors, magnètiques)Per treballar el Llenguatge artístic.
– Material per fer joc d’imitació d’accions quotidianes i situacions de la realitat que els envolta. Amb el joc simbòlic l’infant exerceix diferents rols i desenvolupa el pensament creatiu. A vegades no fa servir els objectes pel que són, sinó pel que s’imaginen. També hi troben nines, fireta, barrets, sabates de taló, bosses, ulleres, maquillatge, disfresses, estris relacionats amb algunes professions, cotxes, telèfons… a banda d’altres elements.