Mitjançant el programari lliure el docent disposa d’un interessant recurs per treballar diferents continguts curriculars. L’adaptabilitat i la interactivitat de programas com ara el JCic, l’Scratch i el Calc, fa d’aquests programes unes interessants eines de suport per reforçar conceptes i practicar continguts treballats a l’aula (http://blocs.xtec.cat/jcarlosh/)
Com a exemples pràctics d’aquestes noves teconologies, es poden veure els enllaços Catalunya rius i Catalunya relleu que són dues activitats relacionades amb el tema 7 de medi social de cinquè.
Un altre exemple pràctic d’aplicar l’Scratch a l’aula, es pot veure clicant aquí, que és una activitat per practicar el càlcul mental de sumes amb diferents nivells de dificultat.
Les properes activitats interactives a mostrar estaran relacionades amb els dictats.
Fent clic en Dictat1(fase de prova) es pot practicar un dictat de dotze paraules. Si tarda molt en obrir el fitxer, provar de fer clic en Dictat1.1(fase de prova), que és un dictat de cinc paraules.
Una altra possibilitat de les noves tecnologies és accedir a una fitxa per reforçar algun contingut treballat a l’aula. Fent clic en fitxa1 es pot veure un exercici relacionat amb el tema 5 de matemàtiques de cinquè.
Molt ben fet les noves tecnologies les he provat totes i m’han agradat moltíssim.