ENTREVISTES 22 DE JUNY

El proper 22 de juny, en horari de matí, les famílies interessades en concertar una entrevista amb el tutor/a poden fer-ho a través dels següents enllaços.

Les franjes ofertes són de 15min a partir de les 9h i fins a les 13:30. A partir d’aquí, les hores ja no seran convingudes, de manera que dependrà exclusivament de l’ordre d’arribada.

Per a qualsevol aclariment, restem a la vostra disposició.

Tutors de 5è

ENTREVISTES 5è A

ENTREVISTES 5è B

El nostre govern i tu

En el següenty enllaç trobaràs una completa presentació sobre el Govern de la Generalitat i de les seves institucions.

Asseguts als vostres ordinadors, podreu saber com s’escullen els nostres representants, com es decideixen quines lleis són les necessàries, com els ciutadans podem participar en les decisions del Govern o d’on surten els diners per poder fer escoles, carreteres o oferir ajudes a les famílies. I tot això ho fareu plegats treballant aquest web, descobrint-hi coses noves i fent exercicis i jocs en grup.

Utilitza tota aquesta informació per completar les activitats del vostre dossier de treball (que són les mateixes que trobaràs al web).

govern

La genialitat del cub de Rubik

A l’escola, des de fa unes setmanes, es veu una joguina que ha envaït les aules i el pati. Molts alumnes apareixen cada dia amb un cub que no para de girar en totes direccions.

Fa pocs dies, una de les conferències fetes a cinquè va tractar precisament d’aquesta joguina: el cub de Rubik. L’alumne encarregat d’explicar-nos amb detall el seu funcionament, origen i característiques, va demostrar ser dels pocs de l’escola en saber resoldre totes les cares. Fent-ho amb un temps sorprenent!!

En el següent vídeo, el magnífic programa quèquicom ens explica aspectes desconeguts i al.lucinants d’aquesta joguina que mai passarà de moda.

El cub de Rubik és una icona d’intel·ligència. Té més de 43 trilions de posicions possibles. Veurem joves que el fan a cegues, amb una sola mà, o en menys de 10 segons. És també una eina per aprendre matemàtiques, combinatòria i geometria.