JOAN MIRÓ

DIBUIXOS FETS PELS ALUMNES DE P4 AMB L’ORDINADOR AMB EL PROGRAMA KID PIX. EL MARC ESTÀ FET AMB CARTOLINA ONDULADA.

 

 

 

Reflexió sobre l’activitat:

1. Material i connexions utilitzades:

Per realitzar els dibuixos hem utilitzat un ordinador de la classe. Aquest ordinador té el programa Kid Pix i està connectat a una impressora.

2. Nombre d’alumnes per fer les activitats en gran grup:

Els nens ja coneixien el programa Kid Pix, degut a que el vaig presentar amb el canó de projecció a tota la classe. Per fer l’activitat dels dibuixos a l’ordinador de classe anavem passant els alumnes en grups de dos: mentres un feia el dibuix l’altre esperava el seu torn, observant el desenvolupament de l’activitat.

3. Preparació personal per treballar amb aquest recurs:

He fet personalment diferents activitats per veure el funcionament del programa Kid Pix. He pogut guardar el dibuix de cada alumne dintre el mateix programa i també fer la impressió de cada dibuix. També he posat un marc de cartolina ondulada per fer una exposició al mural de parvulari on cada classe hi penja les seves obres i treballs.

4. Distribució dels espais on he dut a terme l’activitat:

Com no ha sigut possible anar tots a l’aula informàtica de l’escola que disposa de 12 ordinadors, degut a que estava ocupada per altres alumnes, l’activitat s’ha fet al racó de la classe on hi tenim dos ordinadors. Nomès un té el programa Kid Pix.

5. Ha estat més entenedora l’activitat amb aquest recurs?

Aquest recurs ha sigut un complement del treball d’en Joan Miró. Primer va ser la visita a la Fundació Miró, després els dibuixos fets amb pintura, els murals col.lectius, la conversa sobre els colors d’en Miró…….L’activitat amb el Kid Pix ha sigut molt bona per millorar el aprenentatges relacionats amb Joan Miró i també relacionats amb el domini del ratolí i el coneixement de les possibilitats del programa Kid Pix

6. Possibles problemes tècnics:

Per sort els problemes han sigut pocs i fàcils de solucionar. Per exemple, l’impressora es troba a la tutoria de parvulari i està connectada amb l’ordinador de la classe, alguna vegada s’ha “encallat” amb algun foli.

7. És més significatiu treballar així?

És molt significatiu aquest treball amb l’ordinador, ja que motiva molt als nens, és una manera engrescadora de fer la feina. El racó de l’ordinador és un dels més sol.licitats de la classe.

8. Contres o perills de fer servir aquestes noves tecnologies:

Jo en veig pocs de perills. Cal aixó si que el treball del nen sigui supervisat pel mestre o adult. Cal buscar els programes adients a l’edat dels infants. Cal posar unes normes que els nens han de seguir.

9. Altres aportacions:

No ens podem limitar només a l’ús de l’ordinador, en el cas de l’activitat d’en Joan Miró és important experimentar amb pintures, colors , formes i textures. Les noves tecnologies són un bon complement per reforçar tots els continguts de les diferents àrees que treballem a parvulari. Cal pensar que són el instrument del futur amb el que es trobaran els nostres alumnes.

————————————————————————————————————————————————————————————–

PROJECTEMIRO.NOTEBOOK:   “Pintem com Joan Miró”

http://alexandria.xtec.cat/mod/data/view.php?rid=636

Una bona manera de treballar Joan Miró amb el conte  de “Els tres óssos”

EXEMPLES DE LES IMATGES QUE TROBEM AL PROJECTE MIRO:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *