Educació Física. Tots junts!

Hola esportistes!

Al llarg d’aquest any hem fet un munt d’activitats però d’entre totes elles avui volem parlar-vos del projecte “TOTS JUNTS” que fem a Llinars del Vallès amb la resta d’alumnes de les escoles Damià Mateu i Ginebró.

El primer trimestre vam realitzar una trobada esportiva de tots els i les alumnes de quart per jugar plegats a ping-pong. Ens ho vam passar molt bé. A part de jugar a ping-pong i altres activitats van venir dos jugadors professionals (sí, sí, professionals!) a fer-nos una exhibició; Va ser espectacular!

El segon trimestre vam fer una altra trobada amb els i les alumnes de les altres escoles del nostre poble. Aquesta vegada els afortunats van ser els alumnes de sisè que van reunir-se per jugar a voleibol. Al llarg de tot el matí ens vam repartir en 32 equips que van anar rotant per les diferents pistes. Tot va funcionar perfecte i ens ho vam passar molt bé!

El tercer trimestre la cosa encara ha estat més divertida i els alumnes de segon s’han trobat avui mateix, divendres 14 de juny, per fer una jornada de jocs cooperatius amb els nens i nenes de les escoles Damià Mateu i Ginebró. L’activitat ha acabat amb una gran ruixada d’aigua que ens ha refrescat a tots i totes.

FIRA DELS LLIBRES.

El dia 23 d’abril, diada de Sant Jordi, a la tarda vam fer la primera fira dels llibres a la nostra escola. Cada nen i nena portava un llibre de casa que ja havia llegit per intercanviar-lo per un altre. Teníem uns tiquets que necessitàvem per canviar-lo per un llibre. Tots els nens i nenes de l’escola vam sortir al jardí davant de la biblioteca on hi havia totes les parades de llibres. Després vam llegir una estona. Ens ho vam passar molt bé i va ser tot un èxit. Ho tornarem a fer l’any vinent.

 

 

 

Alan, Josep i Lara. Alumnes de cinquè B.

VISITA A L’ESCOLA DE QUIM HARO.

El dia 9 d’abril ens va venir a visitar en Quim Haro, l’autor del llibre Quinito quin curs el teu…!

Ens va explicar moltes coses de la seva infantesa i també ens va portar fotos del seu poble i de la seva escola, que és la mateixa que surt al llibre que hem llegit tots els alumnes de cinquè.

Ens va explicar moltes coses del seu nou llibre que es titula Quinito un nou curs.

Vam fer un munt de preguntes i molt amablement en Quim ens va respondre.

Va ser molt divertit quan vam descobrir que de veritat prenia Quina perquè era un nen molt prim. Amb aquesta medicina et venen ganes de menjar.

Pol,  Marina i Edgar. Alumnes de cinquè B

LA LLOBA LUPUS

 

Els alumnes de 5è vàrem anar a Can Lletres, on ens van fer una xerrada sobre els  animals vertebrats.

Com a exemple ens van ensenyar a una lloba de deu mesos que es diu Lupus, que  per la seva edat  té una dentadura molt forta. Ens varen explicar que els llops quan corren hi ha un moment en que no els hi toca cap pota al terra.

Vam poder tocar-la, jugar amb ella, ens prenia les jaquetes i fins i tot en alguns ens va tirar per terra.

A tots ens va agradar molt passar l’estona amb ella i va ser un dia molt especial que mai  oblidarem.

 

 

Alumnes de 5è.     Laura Pérez, Ainara Pachón i Enrique Pérez

 

Dia de Sant Jordi

 

Els mestres van representar l’obra de teatre: LA LLEGENDA DE SANT JORDI

En la obra  hi havia un rei, una reina i una princesa.

En la obra dansaven, cantaven  i tothom aplaudia .

Va arribar un monstre terrible a Mont Blanc, era un drac!!!

Van intentar pensar una solució, la solució era que el drac havia de menjar-se un vilatà cada dia, fins que li va tocar a la princesa. Aleshores va arribar el cavaller Sant Jordi, va derrotar finalment al drac i de la sang va sorgir una meravellosa rosa vermella. En Sant Jordi i la princesa van casar-se.

Un cop acabada l’obra de teatre van començar els Jocs Florals. Es varen premiar les millors obres realitzades pels alumnes de l’escola. També es va donar un premi al millor conte escrit per un mestre.

 

Alumnes de 5è. Pau Salamé, Olga Podloznaya i Lucas Varietti

Sortida: Hortsavinyà

 

El dilluns 8 d’Abril els nens i nenes de 5è hem anat a Hortsavinyà a Viu el parc.

Allà hem fet una sortida pel bosc  i hem vist diferents arbres , fulles, plantes aromàtiques…

Hem fet diferents activitats amb monitors molt simpàtics. Hem estat tot el dia en contacte amb la natura, i hem tingut molta sort perquè no feia molt fred  ja que va sortir el sol.

Després  de dinar, vam veure un espectacle amb un noi que es deia Jaume que cantava  cançons molt divertides. Quan tornaven cap a l’escola vam tenir un petit incident. L’autocar va haver de parar pequè ens  vam trovar un ramat d’ovelles en mig del camí.

 

 

Alumnes de 5è.     Júlia López, Joan Prat i Natàlia Moreno

CARNAVAL

7 de febrer del 2013

Els reporters de l’escola vârem anar a infantil per veure com anaven vestits els nens i nenes. Quan vam entrar per la porta estaven cantant. Quan ens vam acostar ens vàrem quedar amb la boca oberta, portaven la roba del revés: la samarreta i els texans. Quan anàvem  classe per classe, fins i tot es posaven a nosaltres la roba del revés.

Les classes de P-4 i P-5 aprofitaven y feien una manualitat.

8 de febrer del 2013

Els nens i nenes d’infantil fan una rua pel poble disfressats juntament amb les professores. El tema de les disfresses és el mar i la platja . Hi ha de tot de sirenes, dofins, vaixells, estrelles de mar , pops…

Durant la tarda van fer una festa al gimnàs de l’escola i també anaven tots disfressats S’ho van passar molt bé.

 

Alumnes de 5è.  Carla Isla, Ivan Manglano i Âlex Maria

La Pasqua al Sanromà

El divendres 22 de març a la nostra escola hem celebrat la Pasqua.

Al matí, els nens i nenes de l’escola hem fet dues mones de xocolata.

A la tarda hem fet una exposició de totes les mones i després hem anat al pati

a menjar-les tots junts.

Ens ho hem passat molt bé i hem gaudit molt menjant la mona.

Hasna, Miguel i Mohamad. Reporters de 5 è B

EL RATPENAT BERNAT

El Ratpenat Bernat

 

En sortir de la seva llarga letargia hivernal, el Ratpenat Bernat es va  treure ràpidament la son de les orelles. Van ser  llargs dies de fred i foscor per a tots. Ni tan sols la Dora ni en Vador havien  sortit al pati i, en arribar la nit,el llapis i el bolet, s’arraulien sota les bates dels gegants per a passar-hi la nit.

Es pot dir que hi havia hagut més activitat diürna que no pas nocturna. Ii aquesta havia estat protagonitzada pels nens i nenes,  les mestres, els mestres, que ara n’hi havia una colla, els pares, els conserges, l’escola de música, els cuiners i monitors, les senyores de la neteja i, de tant en tant, algun que altre visitant. Fins i tot un dia es va acostar a veure l’ escola un Conseller de la Generalitat. Aquell dia va ser tot un esdeveniment.  La Dora i en Vador es van posar tan nerviosos que no van aclucar l’ull en tota la nit i, l’endemà, patien per si sortien amb ulleres en algun diari. Sort que no va ser així. Tan presumits com són!

Doncs bé, per fi, un raig de sol intens va despertar al Ratpenat i li va enviar tota l’energia  necessària per a posar-se en acció. El Ratpenat va fer una ullada a les novetats que havien arribat a la biblioteca i va sortit a saludar als gegants i als capgrossos abans de deixar-se veure pels nens. Es moria de ganes de saludar als amic!. La Dora i en Vador, com sempre, estaven palplantats a l’entrada de l’escola, com si el pas del temps no els fes ni fred ni calor.

–          Bon dia Dora! Com va tot per l’escola?

–          Bufa, quina sorpresa! Quants dies sense veure’t!

–          Doncs sí, he fet una llarga dormida per a recuperar forces.

–          Vols que et posem al dia de tot el que ha passat des de la tardor? – li va dir en Vador.

I la Dora, sense esperar resposta, tant xerrameca com és ella,exaltada i emocionada,va començar un llarg monòleg. Gairebé no parava ni per a  respirar. De tant en tant, en Vador hi  afegia un”Oh, i tant!”, un “Ah, sí!” i poca cosa més. Mentre escoltava, mirava pel seu voltant, tot cercant algun canvi. I…  No va trigar gaire a interrompre.

–          Qui és aquest cua llarg que penja del sostre?

–          Ah, perdona! No te l’hem presentat encara! És el Drac de l’escola. Té poders. Pot viatjar pel temps i l’espai!- Va contestar ràpidament en Vador abans que la Dora comencés de nou un discurs.

–          Perfecte! Ara ja tindré algú que m’obri la porta al món, a la història i a la fantasia. De vegades penso que també podria aprendre molt fora dels llibres de la Biblioteca. Perquè ja sabeu que a mi el que més m’agrada és llegir i llegint s’aprenen moltes coses. Però també escoltant i d’orella fina ningú em guanya!

–          I tant que sí! – va contestar el drac que fins llavors havia estat escoltant i observant en silenci.

Ja n’hi havien parlat del Ratpenat Bernat i esperava amb inquietud poder-lo saludar en persona. Pensava que junts podien fer un bon tàndem per a investigar i descobrir moltíssimes coses i, potser viure aventures d’allò més inquietants. Tanmateix sentia molta curiositat per veure’l. Li havien explicat coses estranyes dels ratpenats: que si n’hi ha que són vampirs, que si feien encanteris, que si participaven activament a les pel·lícules de por…

–          Ja sé què en penses de mi! –  Li va etzibar el Ratpenat Bernat abans de deixar-lo parlar.

–          De tot el que t’han explicat hi ha coses que són veritat i altres pura llegenda. Jo no xuclo la sang de les meves preses, i menys dels meus amics. Això ho fan un parents llunyans meus que viuen a Centre i Sud Amèrica.

–          I és veritat que hi veus en blanc i negre i que emets ultrasons que ningú pot sentir? – Va preguntar el Drac

–          Doncs sí que t’han informat bé! També ajudo a pol·linitzar les flors i controlo les plagues d’insectes. Ja ho veus, no sóc tan dolent com diuen a les pel·lícules!  Fins i tot a la Xina em consideren un símbol de felicitat i prosperitat! – Va afegir el ratpenat Bernat que volia donar una bona impressió al drac. Estava segur que junts podien viure bones aventures.

Van continuar xerrant animadament fins que la Dora i en Vador es van endormiscar. Explicaven coses d’un i altre que ells ja coneixien i se’ls feia un xic pesada la conversa. El Drac li va ensenyar les manualitats que estaven fent aquest curs, els projectes, les informacions que havien cercat… fins que es van aturar davant un ordinador. Algú se l’havia deixat engegat. Si se n’assabentés la mestra d’informàtica!

Es van mirar i tots dos van tenir el mateix pensament. Van començar a remenar-hi. Van veure el Lipdup, les notícies de darrera hora de l’escola, les fotografies, la revista de l’AMPA del Ratpenat Bernat… fins que van arribar a les aules virtuals. Sense dubtar-ho gaire van decidir capbussar-s’hi. Un cop allí, van poder arribar a cadascuna de les cases dels nens i nenes de l’escola Salvador Sanromà. En silenci, van tafanejar-los l’habitació, les joguines i la motxilla i els deures. Van passar així la resta de la nit, fins que va començar a clarejar. Era hora de tornar a l’escola!

En arribar la Dora i en Vador els esperaven intranquils. No sabien quina n’haurien fet;  però sospitaven que junts podien ser un perill.

Els van explicar l’experiència . Aquella excursió els havia semblat una idea fascinant. No volien pas espantar als nens. El que pretenien era ajudar-los!

A partir d’aquell dia, tots els nens de l’escola podrien demanar ajut al Drac i al Ratpenat Bernat perquè els ajudin a concentrar-se per estudiar, a motivar-se per aprendre, a inquietar-se per a descobrir… De tot això ells en són uns especialistes!

 

MONTSERRAT  MARTÍNEZ  CERDAÑA

MESTRA DE L’ESCOLA SALVADOR SANROMÀ

LLINARS DEL VALLÈS, ABRIL 2011