1r ESO

Concurs Fem matemàtiques

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. Vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Amb aquesta activitat es pretén:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar la vessant lúdica de les activitats matemàtiques.

És per tot això que l’Escola Sagrats Cors des de fa uns quatre anys participa en aquest concurs amb els alumnes de 6è i primer cicle d’ESO.

Com ja ve sent habitual, alguns dels alumnes de l’escola acostumen a superar la primera fase del concurs amb èxit. Aquest any tres alumnes de 6è (Pol Vivet, Marc Canadell i Jordi Pla), junt amb quatre alumnes de 1r d’ESO (Albert Álvarez, Jan García, Josep Ramon Tena, Oriol Triguero) van ser els seleccionats. Així doncs, el passat dia 5 d’abril vam anar a participar a la segona fase provincial del concurs Fem matemàtiques, que va tenir lloc a l’Escola Sagrats Cors de Torelló amb una participació de més de 300 alumnes.

Aquest dissabte de “matemàtiques” va constar d’una prova individual a cada alumne i una col·lectiva. En aquesta prova col·lectiva, que és una gimcana matemàtica, hi va haver premi per el grup on participava un dels nostres alumnes, concretament en Pol Vivet de 6è.

Com cada any, ens va omplir d’orgull la participació del nostre alumnat.

Vam passar un dissabte molt enriquidor i divertit  gaudint-ne mestres, alumnes i pares implicats.

Ja hem començat a preparar-nos per la propera edició!

Excursió al Dolmen de l’Ollich i la Ruta dels Maquis   Fotos

Activitat d’Aeròbic en anglès   Fotos