català 5è
UNITAT
|
Gramàtica | Ortografia | Taller d´escriptura . Literatura | Activitats generals
Puntuació2 Puntuació3 Puntuació4 Exercicis de català (c/q, essa sorda i essa sonora, cu/qu, de/d’, per què/perquè, si no/sino, per/per a) Esmorzar: energia per treballar (Conjunt d’activitats que pren el tema de l’esmorzar com a centre d’interès per estimular la lectura i plantejar exercicis de comprensió de textos) Lectura comprensiva: Els skates Lectura comprensiva: El futbol o àtona1 (sing/pl, verbs) Ortografia a la tardor (Diftongs i separació de síl·labes,L’apòstrof i les contraccions,L’accent gràfic) |
||||||
1 | La comunicació | c/qu, g/gu i j/g | c/q —— c/q(2) g/gu |
ús diccionari. | El llenguatge literari | |||||
2 | El llenguatge i les llengües | r i rr (forta, suau i r muda) | r/rr i r final | paraules sinònimes
pluja d’idees |
||||||
3 | El substantiu | vocal neutre1(masc/fem, sing/plu) | L’accent | Accents1 iAccents2 | Síl.labes, tonificació i accentuació | paraules antònimes
emplenar un qüestionari |
Prosa i vers | |||
4 | L’adjetiu | vocal neutre2(adjectius) | Normes d’accentuació | Família de paraules
Descriure el protagonista |
família de paraules | |||||
5 | Graus d’adjectiu | L’accent diacrític | accent diacrític | Camp lèxic
Anunciar un esdeveniment |
La mesura dels versos | |||||
6 | Els determinants. L’article. | determinants | La partició de paraules | Síl·labes | Paraules polisèmiques
Un conte amb dos personatges |
|||||
7 | Els pronoms personals | Signes que tanquen oracions | Puntuació 1 | Paraules simples i compostes
Contar una experiència personal |
La rima | paraules compostes | ||||
8 | El verb: arrel i desinències | el verb | Paraules amb s sonora | Essa1Essa2Essa3 | Prefixos i sufixos
Descriure un lloc |
sufixos | ||||
9 | El verb: nombre i persona | Paraules amb s sorda | Les expressions
Escriure text expositiu |
Les estrofes | ||||||
10 | El verb: temps i mode | el mode verbal | L’apòstrof | Apòstrof | Els sufixos augmentatius
Millorar l’estil d’un text |
augmentatius | ||||
11 | Els temps verbals | el temps verbal | La coma | Puntuació 2 | Els sufixos diminutius
Escriure un text d’un còmic |
Classes de poemes | ||||
12 | La primera conjugació | El punt i coma | Els gentilicis
Augmentar |
gentilicis | ||||||
13 | La segona conjugació | La contracció | Contraccions | Altres tipus de sufixos
Escriure un informe |
Els recursos literaris | |||||
14 | La tercera conjugació | Paraules amb guionet | el guionet | Els prefixos de situació
Resumir un conte |
||||||
15 | Classes de verbs | Els dos punts | Les sigles
Escriure diàlegs |
La comparació i la metàfora | ||||||
la formació de verbs | ||||||||||