Deures d’estiu 2012-2013

 

 

Per a completar la formació dels seus fills i filles hem elaborat un petit recull d’activitats  de repàs per a l’estiu. Aquestes activitats, no són obligatòries, són complementaries per al seu aprenentatge. Aquestes activitats són només per a completar la seva formació durant els mesos d’estiu, ja que durant un llarg període de descans, és comprensible que alguns conceptes s’obliden per no utilitzar-los.

 

Durant aquest estiu és important que els alumnes gaudeixin del seu temps lliure, desprès d’un any dur de treball. Recomanem que es deixi un temps prudent de descans, (per exemple tot el mes de Juliol). Es recomanable que quan més a prop estigui de l’inici de curs, més intens sigui el volum de treball d’estiu. Aquesta intensitat de treball a d’anar en consonància amb les dificultats de l’alumne. M’agradaria recalcar que són nens i nenes, per tant necessiten aquest període de descans, jocs, esplai, per a viure noves aventures que li complementen com a nen o nena. Però també s’ha de tindre en compte l’etapa educativa següent i que el nivell d’exigència serà encara major. Per tot això, és necessari que repassin els continguts treballats durant el curs en moments puntuals de la setmana, tampoc s’ha d’abusar i incitar a la feina tots els dies, amb això s’aconseguirà cansar i desmotivar al seu fill o filla, condicionant d’entrada l’inici del proper curs. És interessant que vagin alternant les matèries.

 

Quadernets recomanats per a treballar durant l’estiu:

 

Títol Editorial ISBN
Pont Llengua 5è primària Editorial Nadal 9788478874542
Pont Matemàtiques 5è primària Editorial Nadal 9788478874550
Dossier de matemàtiques del blog de 5è http:// blocs.xtec.cat/saavedracinque
Dossier de cal·ligrafia del blog de 5è http:// blocs.xtec.cat/saavedracinque
ENTRENAMENT LECTOR, VELOCITAT I COMPRENSIÓ nº 16 Editorial Nadal 9788486545978
ENTRENAMENT LECTOR, VELOCITAT I COMPRENSIÓ nº 15 Editorial Nadal 978848654596X

 

 

 

 

Atentament,

Miquel.

Bon estiu!!!

 

La Notícia

noticia

 

Les noticies ens informen d’un fet que ha passat o que ha de passar. Perquè la informació sigui completa, ha de respondre a les preguntes següents:

 

  • Qui?
  • Què?
  • On?
  • Quan?
  • Per què?

L’ordre en què es donen aquestes informacions pot variar.

Aquí us deixo les noticies treballades a la classe, per si voleu repassar.

tablets

 

supercrakc

 

trivial

 

Respecte a l’última noticia us deixo el trivial per si voleu jugar una estona:

 

http://www.navegacionsegura.es/

 

Poema de la tardor 2012

 

REGNA EL PRIMER FERD
ARRIBEN ELS FRUIT SECS I ELS PANELLETS
NO ENS DEIXEM ELS MONIATUS I EL ROVELLÓ
QUE TOTS ELLS ENS AGRADEN PER LA SEVA OLOR

PANALLETS, FRUITS SECS, MONIATUS I ROVELLONS
TOTS ELLS ENS PORTEN A LA MEMÒRIA
LA TARDOR DELS VELLS TEMPS

NO HI HA TARDOR SENSE CASTANYES
NI CASTANYERA SENSE FOC
MOLT A PROP DE CASA MEVA N’HE VIST UNA
QUE EL CARRER HA PERFUMAT
AMB L’OLOR DEL SEU TORRAT

LA CASTANYERA COU CASTANYES EN UN BIDÓ FORADAT
PET! FA LA CASTANYA
PET! PATUM!, FOC! CASTANYA! I FUM
POSA- ME’N UNA DOTZENA
EN UN DIARI EMBOLICAT
QUE LES CASTANYES BEN CALENTES
S’HAN DE MENJAR TOT JUST, ACABADES DE TORRAR.