“Els Musics del Roser Capdevila” Ambiespai: Mozart

Aquí arriben els Músics del Roser Capdevila!!!!!!

Com els de Bremen som animalons de tots tipus: tenim mussols, ratolins,gats, gossos…i fins i tot bruixes, bruixots i les tres bessones!!!!

Volem ser músics de petits com Mozart i hem descobert tot tipus de instruments: de percussió (fusta i metall), de vent, de corda… Els hem tocat tots, hem fet orquestres, ens hem relaxat amb les audicions, hem ballat amb les cançons més mogudes, hem vist musicals a la pantalla gran com en el cinema, hem cantat amb titelles… i fins i tot hem rebut la visita de la Fada Musical que aquest any s’ha anat a viure a l’Espai Mozart…

Hem viscut la música com només la canalla sabem fer-ho: jugant, descobrint, manipulant i VIVINT-LA!!!!

Una experiència meravellosa per a nosaltres i pels grans que també tenen la sort de poder compartir-la.

Gràcies, petits músics!!!!!

Voleu veure’ns en acció?

CARNAVAL, CARNAVAL!!!

 El carnaval està apunt d’arribar i els petits de l’escola el comencem a treballar. Aprenem la cançó del Carnestoltes, escoltem el conte del Carnaval al bosc,…

Els nens i nenes estan molt contents i emocionats aquests dies, per aquest motiu en aquest article us volem oferir els recursos que utilitzem a l’aula perquè a casa també els feu servir.
El conte que treballem és el Carnaval al bosc, el podeu trobar a:

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/carnaval/index.htm

 

Cançó d’en Carnestoltes:

Ara arriba Carnestoltes

tots sortim a passejarcarnestoltes_pk

ens posem una disfressa

per saltar, cantar i ballar.

 

Tiro-liro

tiro-liro

tiro-liro

lirulà.

Ara arriba en Carnestoltes

tots sortim a passejar.

Ahhh!! i com la nostra disfressa va relacionada amb el món màgic de la Blancaneus aquí us deixem un trosset d’aquesta pel·lícula tant coneguda.

El Nostre cos.

Els nens i nenes de P4 estem treballant el cos i quin mitjà millor que el llenguatge plàstic per desenvolupar aquest tema, oi?
Hem conegut l’obra de Paul Klee i Miró, d’ells hem après la tècnica del autoretrat i l’hem posada en pràctica tant amb pintura com amb fang.
Imitant la tècnica d’Archimboldo, ens hem fet uns “retrats boixos” confegits amb retalls de revistes on hem deixat volar la nostre imaginació sense límits…
I quina feinada!!! hem fet grups i hem escollit un company per dibuixar la seva figura i fer-ho a mida real!!!! Treballant en grup, com els grans!!!!
També hem dibuixat sencer al nostre amic, i no valia dibuixar-nos a nosaltres mateixos, eh!!!…i…moltes més coses….

Vet aquí una petita mostra, desitgem que us agradi!!!!!

De Películas

Sara Baras. Ambiespai de dansa i expressió corporal.

Hola famílies!!!
Avui us presentem l’ambiespai de Sara Baras. En aquest espai es treballa, principalment, la Pre-dansa. Aquesta és el primer contacte dels infants amb el llenguatge de la dansa. Per això, realitzem exercicis de coordinació, jocs, treball de les capacitats psicomotrius a través d’exercicis de consciència corporal, creativitat, ritme i musicalitat fent desplaçaments laterals, diagonals i circulars utilitzant els tres nivells de dimensió. Al finalitzar cada sessió, fem exercicis de relaxació i massatge corporal.
Aquí us mostrem algunes imatges d’aquests petits-grans ballarins!!

   “Crec que s’aprèn practicant. Els principis són idèntics tan si es tracta d’aprendre a ballar ballant com d’aprendre a viure vivint”. Martha Graham.

ELS INVERSORS:ELS POLLS

Últimament els polls invaeixen les aules de la nostre escola, en aquest video podreu veure que és un fet que està passant altres centres educatius i arrel d’això ens proposa i ens expliquen quines coses són les més aconsellables per erradicar amb ells. Esperem que sigui d’ajuda.

 MALEÏTS POLLS

L’art del collage

Els Gats i Gossos hem treballat a plàstica l’art del collage i hem disfrutat moltíssim. Han sortit uns treballs molt interessants i creatius.

Aquí teniu una petita mostra que esperem us agradi molt!!!

FEM PSICO A P5!!!

Hola famílies!!!!!!!!

Els nens i nenes de P5 hem gaudit i aprés molt a les sessions de Psicomotricitat.

Hem practicat moltes coses i, sobretot, hem gaudit molt jugant tots plegats.

Cliqueu a sobre la imatge per veure les fotografies.

portada

Gaudim i aprenem a racons de joc!!

 

Els nens/es de les classes dels Mussols i dels Ratolins un dia a la setmana van a jugar a racons de joc. Aquests racons estan situats en el hall d’entrada a l’edifici d’Educació Infantil i n’hi ha una cuineta, una consulta mèdica, un espai per jugar amb un pàrquing i cotxes, una perruqueria, disfresses,…

 

Els infants gaudeixen moltíssim d’aquestes estones a racons de joc i a la vegada desenvolupen el joc simbòlic, que és molt important en aquestes edats.

 

Mireu, mireu que bé s’ho passen!!!

 

MARIE CURIER. Ambiespai d’observació, creació d’hipòtesis, experimentació, …

Benvolgudes famílies,

Al llarg del curs els infants d’educació infantil trien ambiespais on poder continuar desenvolupant les seves capacitats i habilitats.

Us presentem l’ambiespai de Marie Curier. En el qual, pretenem que els nens i nenes aprenguin a través de la pròpia vivència amb diversos experiments, materials,… usant les seves estratègies i/o descobrint altres dels seus companys/es…

Què hi fem?

Observem amb lupes animalets, plantes, … i descobrim com són.

“Amanim”: barregem farina, macarrons, cigrons, … i després amb diferents “eines” (coladors, culleres, embuts, …) pensem com separar aquests elements i ho duem a terme.

“Coloregem”: tintem sucre i sal grossa amb colorant alimentici mitjançant comptagotes, descobrint el què passa.

“Xucla o no xucla?”: les pedres xuclen l’aigua? i les serradures? i les baietes i esponges? doncs ho comprovem!!!

“Sura o no sura”: posem objectes metàlics, de fusta, de suro,plomes … dins cubetes d’aigua i observem que uns suren i altres no!

“Transvasament d’aigua“: Pensar i dur a terme com dur aigua d’una cubeta a una altre amb xeringues, palletes, gots, culleres, …

Després d’experimentar parlem del què hem fet, del què ha passat, … i treiem conclusions.

Aquí teniu unes imatges per veure els nostres infants científics!!!

Marie Curier