Benvolgudes famílies,
Al llarg del curs els infants d’educació infantil trien ambiespais on poder continuar desenvolupant les seves capacitats i habilitats.
Us presentem l’ambiespai de Marie Curier. En el qual, pretenem que els nens i nenes aprenguin a través de la pròpia vivència amb diversos experiments, materials,… usant les seves estratègies i/o descobrint altres dels seus companys/es…
Què hi fem?
– Observem amb lupes animalets, plantes, … i descobrim com són.
– “Amanim”: barregem farina, macarrons, cigrons, … i després amb diferents “eines” (coladors, culleres, embuts, …) pensem com separar aquests elements i ho duem a terme.
– “Coloregem”: tintem sucre i sal grossa amb colorant alimentici mitjançant comptagotes, descobrint el què passa.
– “Xucla o no xucla?”: les pedres xuclen l’aigua? i les serradures? i les baietes i esponges? doncs ho comprovem!!!
– “Sura o no sura”: posem objectes metàlics, de fusta, de suro,plomes … dins cubetes d’aigua i observem que uns suren i altres no!
– “Transvasament d’aigua“: Pensar i dur a terme com dur aigua d’una cubeta a una altre amb xeringues, palletes, gots, culleres, …
Després d’experimentar parlem del què hem fet, del què ha passat, … i treiem conclusions.
Aquí teniu unes imatges per veure els nostres infants científics!!!
![]() |
Marie Curier |