COLONIES EL VILÀ DE BANYOLES 3 I 4 DE MAIG DE 2012

AQUEST CURS HEM ANAT DE COLÒNIES A BANYOLES A LA CASA DEL VILÀ. EL PRIMER DIA VAM INSTAL·LAR-NOS I VAM ANAR A CONÈIXER L’ENTORN, QUIN LLAC QUE VAM DESCOBRIR! ALGÚ FINS I TOT PENSAVA QUE ERA EL MAR. VAM BERENAR ASSEGUTS DAVANT L’ESTANY DE BANYOLES I DESPRÉS VAM ANAR A UN PETIT BOSC ON VAM FER UNA GINKANA. VAM BUSCAR IMATGES DE LA NATURA I IMATGES QUE NO HO EREN AMAGADES RERE ELS ARBRES, ALS ARBUSTS, ENTRE LES HERBES …
A LA NIT ENS VAN EXPLICAR CONTES SOTA LA LLUM DE LA LLUNA I DESPRÉS DE SEGUIR UN SEGUIT DE PISTES VAM TROBAR UN TRESOR, UN REGAL QUE ENS VAN DEIXAR LES FADES DE LES COVES DE LES ESTUNES … UN BRAÇALET PER PODER ENTRAR A LES ESTUNES, LES COVES ON VIVIEN LES FADES. QUINA EMOCIÓ1 ALGÚ FINS I TOT VA PODER VEURE UNA FADA! ÉS BO TENIR IMAGINACIÓ

SORTIDA AL MUSEU PICASSO

El passat 14 de febrer vam anar al Museu Picasso de Barcelona i vam poder viure algunes de les seves obres a través dels sentits. Va ser una visita de sensacions!! El gust de l’aigua salada, la textura de la sorra de la platja, el so de les onades… En quin quadre ho podem sentir tot això?
Una vegada visitades diverses sales i quadres del museu, vam fer el taller “Sentir Picasso”. Cada nen/a va relacionar la seva foto de la seva activitat preferida, amb un color, una olor, una textura, una petita imatge i un so. En acabar, vam anar cap al parc de la Ciutadella on vam dinar i jugar una estona. Finalment vam pujar a l’autocar i vam tornar cap a l’escola. Quin gran artista, Picasso!

ESMORZAR DE TARDOR

COM CADA ANY ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL APROFITEM EL CANVI D’ESTACIÓ PER DEGUSTAR ELS NOUS FRUITS QUE ENS DÓNA LA TARDOR. ALGUN ÉS EL PRIMER COP QUE EL PROVEM, SENSE GAIRES GANES, PERÒ DESPRÉS DESCOBRIM QUE FINS I TOT ENS AGRADA! DESPRÉS DE DIFERENCIAR LES CARACTERÍSTIQUES DEL FRUITS SECS DELS SUCOSOS I CARNOSOS JUGUEM AMB ELS ULLS TAPATS A ENDEVINAR SI ESTEM TASTANT UNA MANDARINA, UNA MAGRANA, UN GRA DE RAÏM … O BÉ UN PINYONET, UNA AVELLANA, UNA NOU… SOM UNS CRAKS ENDEVINANT GUSOTS. LA MAJORIA ENS AGRADEN PERQUÈ SÓN MOLT DOLÇOS!

EXCURSIÓ DE TARDOR A FONTMARTINA

EL DIA 11 DE NOVEMBRE LES PAPALLONES I ELS PIT-ROIG VAM FER UNA EXCURSIÓ CONJUNTA AMB LES CLASSES DE P4 AL MONTSENY. VAM PODER VEURE COM EL BOSC CANVIA DE COLOR, ALGUNS BOLETS, L’ESTORA DE FULLES QUE TREPITJÀVEM TOT FENT SOROLL I VAM OBSERVAR ALGUNS RASTRES D’ANIMALS. DESPRÉS DE DINAR ENS VA VENIR A VEURE LA CASTANYERA I ENS VA EXPLICAR UN CONTE. A MÉS, ENS VA REGALAR UNES QUANTES CASTANYES CALENTONES DINS UNA PAPERINA. QUE BONICA, LA TARDOR!!

SORTIDA MUSEU PICASSO

EL DIA 11 DE FEBRER VAM FER LA SORTIDA DE PICASSO A BARCELONA. AL MATÍ VAM ESMORZAR I PASSEJAR PEL PARC DE LA CIUTADELLA DESPRÉS DE DINAR JA ENS ESPERAVEN ELS GUIES PER FER L’ACTIVITAT “PICASSO, MIL ROSTRES” I LA VISITA AL MUSEU.

COLÒNIES A CAN RIBAS 2011

El dia 22 i 23 de març vam anar de colònies a Can Ribas a Bigues i Riells.

Només arribar ens van convidar a esmorzar croissants i suc ! Vam jugar una estona i ja vam poder entrar a les habitacions a estirar el sac, treure el pijama i el necesser. Alguns nens/es vam  ajudar a parar taula, vam cantaruna cançó i a dinar. A la tarda vam entrar al bosc per buscar una cabana massai, de cop i volta la primera pluja de primavera, quan la cosa s´animava massa ens vam aixoplujar en una sala i vam poder fer galetes, eh que eren bones! Després de berenar galetes i xolocata vam visitar el Pol Nord i vam jugar a jocs de l´àrtic: la xarxa, la pilota que congela, …  Un cop vam haver sopat, preparats amb la lot vam sortir a buscar estrelles caigudes del cel. Ens vam  posar el pijama,  rentar les dents i a escoltar el conte “La petita massai” i sssssssst……….   Bona nit!

L´endemà al matí , amb un bon sol i la motxilla preparada vam fer un esmorzar d´hotel !

Amb un barret de palla al cap vam entrar a l´hort a collir les males herbes, plantar i regar. Fins i tot ens vam endur una llavor de julivert. També vam tenir temps de visitar un poblat indi , amb tres tipis al voltant d´un foc. Ens vam pintar la cara d´indis i vam anar a seguir el rastre d´un ós rentador (mapache) tot fent una excursió pel bosc. Vam fer força gana per poder menjar-nos els canalons, l´escalopa i el gelat.

Vam tornar cansats però contents d´haver compartir dos dies i una nit de bones experiències!