PRESENTACIÓ DEL GRUP

Hola a tots, som el Grup la Rondalleta. Som xiquets i xiquetes del CEIP Miquel Granell, de 3r, 4t i 5è.

Som Jordi Acacio, Anna Boyer, Tània Casanova, Clara Cid, Mar Fàbregues, Dídac Ferré, Zoraida Garcia, Núria Martín, Tamara Martín, Elisa Ortí, Sergio Quezada, Anna Roig, Laia Tonda i Anna Torta.

Ballem jota de rondalla i el Punxonet. La jota de rondalla es caracteritza perquè el Cantador improvisa les seves cançons. Un gran cantador de jota del nostre poble és el senyor Teixidor. La rondalla està constituïda per un guitarró, un bombardino, una trompeta….

Quan ballem jota de rondalla hem de distingir entre la part de la variació (només música de la rondalla), on fem diversos punts de jota, i quan canta el cantador (que li diem “passeillo”).

A principi que vam començar el curset, tots els dimecres de 5 a 6 de la tarde, i alguns dies a l’hora del pati la mestra mos fa assajar, era una mica aborrit, però ara ens ho passem molt bé aprenent passos nous.

El punxonet, que també és una dansa tradicional i també la sabem ballar, antigament es ballava amb un punxó a la mà, i ara s’ha substituït pels dits índexs.

No deixeu de “vore” les nostres actuacions. Fins aviat,

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *