El pensament computacional no és solament aplicable al món informàtic, al contrari. Els beneficis educatius de poder pensar de manera computacional són diversos, començant per l’ús d’abstraccions que milloren i reforcen les habilitats intel·lectuals, i que per tant poden ser transferits a qualsevol altre àmbit.
El pensament computacional implica un conjunt de tècniques i habilitats de resolució de problemes que els programadors utilitzen per escriure els programes que conformen les aplicacions informàtiques que utilitzem a diari (cercadors, email, etc)
El desenvolupament i el treball continuat d’aquestes tècniques i habilitats ens proporcionarà molts beneficis com ara:
- Entendre quins aspectes d’un problema són susceptibles de ser resolts mitjançant la computació.
- Evaluar les eines i tècniques computacionals més adients a un problema.
- Entendre les limitacions i les capacitats de les eines i tècniques computacionals.
- Aplicar o adaptar una eina o tècnica computacional per a un nou ús.
- Reconèixer les oportunitats d’utilitzar les tècniques computacionals d’una manera novedosa.
- Aplicar les estratègies computacionals com per exemple “divide and conquer” a qualsevol àmbit.
A més de tot el que hem parlat fins ara cal tenir present la vessant pràctica d’aquestes habilitats que permetran als nostres alumnes utilitzar els ordinadors com a eines de creació desenvolupant els seus propis programes o contribuint al seu desenvolupament sigui quina sigui en un futur la seva activitat professional.