Per poder desenvolupar activitats educatives mitjançant la robòtica no hem d’oblidar que és un procés complex en el qual s’han de desenvolupar un seguit d’activitats diverses per poder arribar a la finalitat desitjada. Per tant, es pot dividir l’activitat en diverses fases per facilitar el desenvolupament d’aquesta i diferenciar-ne les tasques a realitzar a cada moment.
Les fases en què es divideix una activitat de robòtica educativa són les següents: Dissenyar, Construir, Programar, Provar i Documentar i compartir.
- Dissenyar: Primerament, hem de pensar quina necessitat volem cobrir, és a dir, què és el que volem que faci el robot i quina funció ha de tenir aquest. És en aquest punt on s’ha de pensar com serà i fer un esbós del disseny.
Això ho podem fer:
– Utilitzant exemples de la realitat (imitació).
– Utilitzant la imaginació per a crear quelcom de nou.
- Construir: En aquests punt es procedeix a la construcció del robot.
- Programar: En aquesta part del procés, es programa el robot per tal que desenvolupi la tasca desitjada mitjançant un software senzill adaptat a les capacitats dels alumnes.
- Provar: La part més divertida és aquesta, ja que els alumnes han de provar que el robot pugui realitzar la tasca per la qual ha estat creat, i en cas contrari fer les modificacions pertinents.
- Documentar i Compartir: Un cop sabem que el robot construït funciona, hem d’especificar com i amb què l’hem construït no només la part de programació sinó també la part exterior des de materials a aspecte. Després, s’ha de compartir perquè tothom tingui accés al model de robot construït i pugui construir-lo,si és necessari.