Fases de la robòtica educativa

Per poder desenvolupar activitats educatives mitjançant la robòtica no hem d’oblidar que és un procés complex en el qual s’han de desenvolupar un seguit d’activitats diverses per poder arribar a la finalitat desitjada. Per tant, es pot dividir l’activitat en diverses fases per facilitar el desenvolupament d’aquesta i diferenciar-ne les tasques a realitzar a cada moment.

Les fases en què es divideix una activitat de robòtica educativa són les següents: Dissenyar, Construir, Programar, Provar  i Documentar i compartir.

  • Dissenyar: Primerament, hem de pensar quina necessitat volem cobrir, és a dir, què és el que volem que faci el robot i quina funció ha de tenir aquest. És en aquest punt on s’ha de pensar com serà i fer un esbós del disseny.

Això ho podem fer:

– Utilitzant exemples de la realitat (imitació).

– Utilitzant la imaginació per a crear quelcom de nou.

  • Construir: En aquests punt es procedeix a la construcció del robot.
  • Programar: En aquesta part del procés, es programa el robot per tal que desenvolupi la tasca desitjada mitjançant un software senzill adaptat a les capacitats dels alumnes.
  • Provar: La part més divertida és aquesta, ja que els alumnes han de provar que el robot pugui realitzar la tasca per la qual ha estat creat, i en cas contrari fer les modificacions pertinents.
  • Documentar i Compartir: Un cop sabem que el robot construït funciona, hem d’especificar com i amb què l’hem construït no només la part de programació sinó també la part exterior des de materials a aspecte. Després, s’ha de compartir perquè tothom tingui accés al model de robot construït i pugui construir-lo,si és necessari.