Pensament computacional

 

El pensament computacional no és solament aplicable al món informàtic, al contrari. Els beneficis educatius de poder pensar de manera computacional són diversos, començant per l’ús d’abstraccions que milloren i reforcen les habilitats intel·lectuals, i que per tant poden ser transferits a qualsevol altre àmbit.

El pensament computacional implica un conjunt de tècniques i habilitats de resolució de problemes que els programadors utilitzen per escriure els programes que conformen les aplicacions informàtiques que utilitzem a diari (cercadors, email, etc)

El desenvolupament i el treball continuat d’aquestes tècniques i habilitats ens proporcionarà molts beneficis com ara:

  • Entendre quins aspectes d’un problema són susceptibles de ser resolts mitjançant la computació.
  • Evaluar les eines i tècniques computacionals més adients a un problema.
  • Entendre les limitacions i les capacitats de les eines i tècniques computacionals.
  • Aplicar o adaptar una eina o tècnica computacional per a un nou ús.
  • Reconèixer les oportunitats d’utilitzar les tècniques computacionals d’una manera novedosa.
  • Aplicar les estratègies computacionals com per exemple “divide and conquer” a qualsevol àmbit.

A més de tot el que hem parlat fins ara cal tenir present la vessant pràctica d’aquestes habilitats que permetran als nostres alumnes utilitzar els ordinadors com a eines de creació desenvolupant els seus propis programes o contribuint al seu desenvolupament sigui quina sigui en un futur la seva activitat professional.