Programació amb Scratch i robòtica a l’institut Mediterrània

Els professors Francisco Javier Soler Aleixandre (2n i 4t ESO) i Raimon Grau Valldosera ( 3r ESO) de l’Institut Mediterrània han introduït la programació amb Scrath.

alarma

Els alumnes de 2n ESO han estat treballant per fer una pel•lícula amb diferents personatges que protagonitzen una història a diferents escenaris. S’ha treballat la conversa entre els personatges, que han de sincronitzar amb el moviment dels personatges i el canvi d’escenari. Les pel•lícules tenen els seus títols de crèdit .

A tercer els alumnes han fet programes més complicats amb l’scratch a nivell de programació.

A quart els alumnes han treballat robòtica amb Imagina3dBot. Com és el primer any que ho fem des de el centre hem treballat les pràctiques del quadernet que venen amb els robots.

Activitats (S2P en Mode1: cable USB connectat)

A1.-Encendre i apagar un LED
A2.-Encesa d’un LED amb polsador
A3.-Mesura de lluminositat amb LDR (sensor de llum)
A4.-Mesura de temperatura amb NTC ( sensor de temperatura
A5.-Mesura de temperatura amb graus Celsius.
A6.-Generació de notes musicals amb brunzidor
A8.-Comptador automàtic parking (sensor digital infraroig).

Activitats (S2P en Mode2: cable USB desconnectat)
A11.-Control d’un motor cc (on, off, inversió gir)
A12.-Control de dos motors cc
A15.-Robot rastrejador.

Després de fer l’activitat A1, s’han plantejat diferents reptes , simular un semàfor , fer una seqüència determinada amb els llums, etc.

A l’activitat A2, s’han plantejat configurar una alarma a partir d’engegar-la amb el polsador , el programa ens havia de demanar un codi, que després necessitàvem introduir-lo per poder desactivar l’alarma.

A Les altres pràctiques varem fer molt poques variacions.

Els alumnes van estar prou motivats però el fet de haver de fer les practiques tan seguides, els va cansar una mica al final, quan les practiques començaven a tenir una mica més de complicació.

L’experiència és molt positiva per a repetir-la el proper any. Això si amb una mica més de temps de preparació..

Bluebots a l’Escola Pla de Mar

El treball principal s’ha realitzat amb els alumnes de 4t de Primària. Hem treballat les direccions en anglès i han mogut el seu bluebot d’acord a les instruccions donades. Teníem dos plànols, en un tenien la imatge i havien de practicar el nom en anglès i l’altre funcionava al contrari. També disposaven de targetes que indicaven on havia d’arribar el bluebot. Els alumnes s’han mostrat molt motivats i interessats, fins i tot aquells que normalment no ho estan gaire.

Treballem la robòtica a l’Aula de Ciències de l’Escola Pau Casals

Durant quinze dies els alumnes de l’Escola Pau Casals del Vendrell hem pogut gaudir d’una nova experiència en el camp de la robòtica amb els robots Blue-bots. Hem realitzat diferents activitats relacionades amb el que treballem a les aules utilitzant els bluebots del Centre de Recursos Pedagògics.

Robòtica bluebots a 4t ( Projecte la comarca del Baix Penedès)

Robòtica amb bluebots a 3r 16-17

Consulteu la notícia al bloc de l’Escola Pau Casals:

ROBÒTICA AMB BLUEBOTS A L’AULA DE CIÈNCIES

L’Escola Pau Casals per la ciència

L’Escola Pau Casals del Vendrell organitza cada any la fira de ciència. Aquest any la seva la iniciativa permetrà portar la ciència i la tecnologia al carrer a les escoles i instituts del territori.

A continuació podeu veure algunes de les últimes fotografies de la fira. També podeu consultar la resta d’imatges a l’article de l’aula de ciències de l’Escola Pau Casals.

Robots a l’Escola Els Secallets!

A finals del primer trimestre l’Escola Els Secallets va gaudir del préstec dels Blue-Bots del CRP Baix Penedés. Els alumnes de l’escola han gaudit d’una activitat introductòria al món de la robòtica. A través dels plànols han pogut treballar l’orientació espacial, la seqüènciació i l’ordenació dels moviments dels robots per tal d’arribar als diferents punts del taulell.

Ha estat una activitat molt engrescadora i motivadora que ha agradat a tot l’alumnat.

Per a més informació podeu consultar l’article a la web de l’Escola Els Secallets

bluebots_esc_secallets

Experimentem amb blue-bot a l’Escola Àngel Guimerà

bluebot

L’alumnat de Joaquim Ferré i Albert Riau de l’Escola Àngel Guimerà han experimentat, durant el primer trimestre, amb els blue-bots cedits en préstec pel Centre de Recursos.

L’experiència ha consitit en portar a la pràctica el que havian fet a l’ordinador. Treballant la intel·ligència visual-espacial, conceptes de matemàtiques i lingüístics.

Els alumnes han pogut iniciar-se en el món de la robòtica i de la programació. Aquesta experiència ha permés que l’alumnat segui creatiu, autònom i més competent en l’àmbit tecnològic.

Taller Impressió 3D a l’Institut Andreu Nin

Avui alumnes de quart d’ESO de l’Institut Andreu Nin han fet per una estona de professors en un taller d’impressió 3D realitzat al centre. Els participants al taller han estat alumnes d’altres nivells que no havien tingut l’oportunitat de treballar amb aquesta tecnologia.

El taller ha estat preparat i dirigit per Xavier Garcia Pitarch, professor de Tecnologia del centre, els alumnes havien de dissenyar en 3D un clauer amb el seu nom, preparar els fitxers per poder imprimir el disseny i finalment realitzar la impressió.

Els participants al taller s’han pogut emportar el seu disseny imprés, un bon regal de Nadal per acabar el trimestre!

20161222_094125-mobile 20161222_095137-mobile