Tecnologia a l’aula

Proposta d’activitat dins la unitat didàctica de l’assignatura de coneixement del medi social i natural a 1r i 2n de primària, a cicle inicial.

Tema: Situem-nos al mapa!

Justifiació

Al llarg del trimestre treballem el lloc on habitem. Anem de la comarca, al poble, a la casa i després estudiem la família, tots els membres de casa. La següent activitat pensada per usar l’ordenador i un programa senzill com es el google maps per aprendre a localitzar la nostra cosa al mapa.

Temporalització

Tres sessions d’una hora.

Objectius

Ús bàsic del teclat, familiaritzar-se l’ordinador i l’internet a través de la pàgina de google maps, saber escriure l’adreça de casa al lloc que toca, reconèixer la zona a través de l’ús del zoom en la pantalla, buscar altres indrets i recordar l’adreça per altres busquedes.

Continguts

Reconeixement del territori, mapes pròxims a l’entorn (medi natural); encendre, tancar, escriure i saber descriure el que veiem a la pantalla (competència digital). Conceptes matemàtics de gran i petit / més i menys.

Activitat

En grup de dos han d’escriure primer en un paper l’adreça de casa seva (el día anterior se’ls hi ha demant que la preguntin i l’escriguin amb els pares). Un agafa l’adreça del company i va la pàgina de google maps, allí se’ls hi demana que expliquin que hi veuen (el món) i busquin un espai on creuen que es pot posar l’adreça per a què el programa la busqui. Seguidament quan ho hagin trobat, un membre escriu l’adreça del company i prem el botó enter on farà un zoom fins a casa de l’altre company. Allí han de descriure que han vist; què ha fet el programa què anat del món global al lloc concret; que hi veuen i si troben un senyal de + i un de – Llavors que passa si apreten. Investigació. Després ho fa l’altre company i per acabar l’activitat enllacen distànces entre un i l’altre lloc. Perquè no se’n descuidin el dia següent tornem a repetir l’activitat posant altres adreces per a què ho reforcin i ho integrin.

Avaluació

A la tercera sessió en grups petits demanar-los hi que escriguin on viuen i ho mostrin als companys explicant cada pas que fan. Valoració de l’activitat entre tots i que han après i que no ha agradat.

Activitat que es fa a Ribera de Cardós.

 

 

Rosa Aitana

Quant a Rosa Aitana

He estat mestra a escoles rurals al Pallars i també en escoles de la ciutat de Lleida i voltants. Actualment, estic de professora de secundària a un Institut a la comarca del Segrià. Inquieta per aprendre i per millorar tant des de la professió com també com a persona. Perquè crec en aquest món, i en què el podem millrar!
Aquest article s'ha publicat dins de TAC i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *