Ángela Rodríguez i Judith Cárceles

Els alumnes de 3r d’ESO vam participar en el  concurs “Cristal·lització a l’Escola” que es celebra cada any des del  2010.  Vam  presentar  un cristall, una maqueta i un pòster.

El Concurs de Cristal·lització a l’Escola és una iniciativa de les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB) i Rovira i Virgili (URV).

El dia 24 de maig  vam presentar la nostra proposta. Es valorava la presentació d’una maqueta, d’ un pòster i dels cristalls que es van fer a  les classes.

Vam  escollir un pòster i una maqueta  de tot 3r. Van  anar a exposar els següents  alumnes de 3r d’ESO:

-Bilal Mossaui

-Aïda Toca

-Elena Charro

Aquí podeu veure alguns dels cristalls realitzats:

Encara no sabem el resultat final,  però creiem que el més important és haver participat.

Aquest concurs està molt bé perquè el vam fer en grups cooperatius i així aprens a  treballar amb  els teus companys.

Més informació:

BASES DEL CONCURS

El pòster guanyador havia  de tenir les següents condicions:

  • 70 cm d’amplada per 12 cm d’alçada
  • Títol
  • Membres participants
  • Centre educatiu que representen
  • Objectiu del treball
  • Descripció del pla de treball seguit o metodologia utilitzada per obtenir el cristal unic o la composició cristal·lina
  • Materials utilitzats, incloent-hi les substàncies químiques i els equips de laboratori
  • Descripció i fotografies dels resultats obtinguts
  • Referències bibliogràfiques                                      

 

CRITERIS TÈCNICS QUE S’AVALUEN                                      

  1. Tots els cristalls han de partir del mateix compost químic que, en aquesta edició, és el dihidrogenfosfat d’amoni (ADP). No obstant això, els centres poden decidir incorporar i treballar amb altres compostos a més de l’ADP.
  2. Cada grup ha de presentar a la jornada final els resultats dels seus treballs obtinguts durant aquesta edició del concurs
  3. De cada treball se’n valoren els aspectes següents:
  • Criteris tècnics: grandària dels cristalls, color i transparència, cares dels cristalls (hàbit de creixement cristal·lí), massa i volum de la composició cristal·lina o cristall únic.
  • Valor estètic i creativitat: es valora la manera de presentar el treball en forma de maqueta.
  • Defensa oral del pòster. En aquesta exposició hi han de participar els tres membres del grup i es valora:
    • coneixement i domini del procediment o metodologia utilitzats per elaborar el cristall
    • ús del pòster com a eina de suport durant l’explicació i no com a punt de lectura
    • utilització d’un llenguatge científic coherent, clar i apropiat durant l’exposició oral
    • seguretat en l’expressió dels conceptes adquirits i els resultats obtinguts
    • actitud i comportament adequats per a un context de debat científic.