Ángela Rodríguez i Judith Cárceles
Els alumnes de 3r d’ESO vam participar en el concurs “Cristal·lització a l’Escola” que es celebra cada any des del 2010. Vam presentar un cristall, una maqueta i un pòster.
El Concurs de Cristal·lització a l’Escola és una iniciativa de les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB) i Rovira i Virgili (URV).
El dia 24 de maig vam presentar la nostra proposta. Es valorava la presentació d’una maqueta, d’ un pòster i dels cristalls que es van fer a les classes.
Vam escollir un pòster i una maqueta de tot 3r. Van anar a exposar els següents alumnes de 3r d’ESO:
-Bilal Mossaui
-Aïda Toca
-Elena Charro
Aquí podeu veure alguns dels cristalls realitzats:
Encara no sabem el resultat final, però creiem que el més important és haver participat.
Aquest concurs està molt bé perquè el vam fer en grups cooperatius i així aprens a treballar amb els teus companys.
Més informació:
BASES DEL CONCURS
El pòster guanyador havia de tenir les següents condicions:
- 70 cm d’amplada per 12 cm d’alçada
- Títol
- Membres participants
- Centre educatiu que representen
- Objectiu del treball
- Descripció del pla de treball seguit o metodologia utilitzada per obtenir el cristal unic o la composició cristal·lina
- Materials utilitzats, incloent-hi les substàncies químiques i els equips de laboratori
- Descripció i fotografies dels resultats obtinguts
- Referències bibliogràfiques
CRITERIS TÈCNICS QUE S’AVALUEN
- Tots els cristalls han de partir del mateix compost químic que, en aquesta edició, és el dihidrogenfosfat d’amoni (ADP). No obstant això, els centres poden decidir incorporar i treballar amb altres compostos a més de l’ADP.
- Cada grup ha de presentar a la jornada final els resultats dels seus treballs obtinguts durant aquesta edició del concurs
- De cada treball se’n valoren els aspectes següents:
- Criteris tècnics: grandària dels cristalls, color i transparència, cares dels cristalls (hàbit de creixement cristal·lí), massa i volum de la composició cristal·lina o cristall únic.
- Valor estètic i creativitat: es valora la manera de presentar el treball en forma de maqueta.
- Defensa oral del pòster. En aquesta exposició hi han de participar els tres membres del grup i es valora:
- coneixement i domini del procediment o metodologia utilitzats per elaborar el cristall
- ús del pòster com a eina de suport durant l’explicació i no com a punt de lectura
- utilització d’un llenguatge científic coherent, clar i apropiat durant l’exposició oral
- seguretat en l’expressió dels conceptes adquirits i els resultats obtinguts
- actitud i comportament adequats per a un context de debat científic.
Els comentaris estan tancats.