Des de Itermes Ràdio, hem entrevistat a Idoia Capuz que és una ex alumna de l’institut. Ella actualment estudia periodisme.
Des de Itermes Ràdio, hem entrevistat a Idoia Capuz que és una ex alumna de l’institut. Ella actualment estudia periodisme.
Hem gravat un vídeo sobre el mural de l’evolució humana que es va fer a finals del curs 2013-2014.
Farem unes quantes preguntes del mural a la professora Maria Sanchez i als alumnes Harrison, Marina i Alisson.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hFd_mcFyswI[/youtube]
Maricarmen, Karla, Marta, Xènia, Chenhong
3rB
GUIÓ DE LES ENTREVISTES:
MARIA SANCHEZ:
Com se’t va ocórrer fer el mural?
T’ho vas passar bé fent el mural?
T’ha agradat com ha quedat?
Et va costar?
Quantes hores es van necessitar?
HARRISON, MARINA I ALISSON:
De què va el mural?
T’ha agradat fer-lo? Per què?
Què t’ha semblat més complicat?
Fer el mural et va semblar esgotador? Per què?
Vas participar-hi molt?
Després de l’ESO hi ha molts camins. Pots fer batxillerat, cicles formatius, anar al món laboral… Amb aquest reportatge hem volgut saber com ho fan a l’institut per orientar alumnes.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=c9k0ZO1Mr0U[/youtube]
Edelweiss Villalón, Jessica Perugachi i Karina Parucho
3r A
Hem fet una entrevista a tres nois de 3r d’ESO sobre estils de música amb la intenció de saber quina música els agrada. Esperem que us agradi.
Abdel, Alex, Xavi i Julian. 3rC ESO
Els alumnes de 3r de l’Institut Les Termes no estem d’acord amb els professors sobre
el treball de síntesi. Nosaltres pensem que quan ens anem de colònies és hora de divertir-nos i gaudir, no d’anar a fer feina, perquè creiem que no es poden barrejar les dues coses. Certs alumnes de l’institut, opinen que això d’ anar-nos i fer un treball els sembla bé, però d’altres opinen que no els agrada la idea, perquè pensen que si ens anem, no és hora de fer feina, que per això venim a l’institut i ja que treballem durant tot l’any ens mereixem uns dies de descans. També és veritat que quan hi anem fem certes activitats que no tenen res a veure amb el treball, i també tenim una estona de temps lliure, però ens agradaria no treballar tant i gaudir més.
Nosaltres a la primària no fèiem treball de síntesi, ens anàvem de colònies i l’únic que fèiem era jugar, i no entenem per què a l’ ESO no es fa això. Moltes vegades, a classe, discutim aquest tema, el perquè no podem anar i no treballar, però alguns alumnes sí que estan d’acord amb anar i treballar, perquè ells sí pensen que es poden barrejar les dues coses i que està bé tenir un cert temps lliure i després anar a fer una mica de dossier i de feina. Bé, és cert que hi ha certes opinions diferents, però nosaltres pensem que sí es podria reconsiderar la idea que podríem anar i passar-nos-ho bé en comptes de fer feina. O també es podria canviar la forma de fer el treball, fer-lo més pràctic i menys teòric, perquè a part que fa molta calor i es fa bastant pesat, a nosaltres ens agrada més aprendre jugant i gaudint que fer-ho asseguts en una cadira.
(Foto extreta de: https://lafabricadelaimaginacio.wordpress.com/2011/06/20/treball-de-sintesi/)
Gemma Chueca i Marina Ciudad 3r C
Entrevistem a la Sílvia González, una ex-infermera de l’Uruguai. Li
hem fet preguntes sobre els seus estudis i la seva carrera.
Miriam Linares, Victoria Robledillo i Ayelén Roldán 3rC
GUIÓ DE L’ENTREVISTA:
-Què vas estudiar?
-Quan vas començar?
-Per què?
-Treballaves quan estudiaves?
-On treballaves?
-Què vas sentir al tenir el primer pacient?
-I el primer cop que vas punxar a algú?
-Has fet alguna revisió?
-Has treballat a pediatria?
-Quant de temps?
-T’agradava treballar amb nens?
-Quin ha sigut el moment més difícil de la teva professió?
-El moment més trist i el més feliç?
-Has fet alguna reanimació cardíaca?
-Has estat a cap naixement?
Aquest any hi ha una nova optativa: el Jazz. Per aquest motiu hem decidit fer un reportatge perquè conegueu de què tracta, i per si us agradaria apuntar-vos-hi.
Autors:Rodrigo Alvarez, Gorka Carrión, Samuel Llanelis i David Gil. 3r A
[youtube]http://youtu.be/W7yUOcu1dq0[/youtube]
Hem fet una enquesta al estudiants sobre els idiomes que es parlen a les cases dels nostres alumnes. A 

continuació us ensenyem les gràfiques i els resultats.
Conclusions: La nostra conclusió és que l’espanyol i el català són els més parlats , però per exemple l’àrab es parla bastant en aquest institut, després el berber-amazigh amb 11. Que parlin mandinga n’ hi ha 7 i romanesos 5, portuguès 2,xinès i urdú 1 i també altres idiomes.
Segon d’ESO ha desentonat per la diversitat d’idiomes parlats: espanyol, català, berber-amazigh, àrab, mandinga, xinès, romanès, quetxua i soninké.
El que volíem dir és que hi ha una gran diversitat d’idiomes en aquest institut.

Francisco Jose Muñoz Alsina
Sebastian Gabriel Matei
3 ESO B
Des de iTermes Ràdio, avui tenim amb nosaltres a Josep Escartín, Sindic de Greuges de Sabadell. Li farem una entrevista per conèixer la seva feina i donar-la a conèixer als alumnes de l’institut i a la resta d’oients.
Dayana Quinto, Oscar Perugachi, Bianca Villamayor & Juniors Peñaranda. 3r ESO A
Els nens de primer d’ESO acaben d’arribar a l’institut. El primer que trobaríem si obríssim una motxilla seria un telèfon mòbil. Els nens d’avui dia no poden viure sense el que ja s’ha convertit en una eina imprescindible per als adolescents. Per això hem fet una enquesta i ens hem adonat que la majoria de gent utilitza un mòbil. L’enquesta la vam realitzar amb ajuda del professor de matemàtiques. Nosaltres vam haver de preguntar a tots els alumnes de primer si tenien mòbil i en cas afirmatiu quina marca tenien.
La nostra conclusió és que la majoria d’ alumnes de primer d’ ESO del nostre institut tenen telèfon mòbil. En total el 96%. Només 4 alumnes no en tenen. Respecte a la marca del telèfon quasi tothom utilitza Samsung. Un total de 60%. La segona marca més utilitzada és Hawuei amb un 20%.
(Cliqueu a la foto per ampliar-la)
Patricia, Ana, Ylenia, Tatiana.