Teníem curiositat per saber quin és el grau de cultura general de l’alumnat de l’Institut. Podeu veure aquest vídeo i decidir-ho vosaltres mateixos. No us ho perdeu!
[youtube]https://youtu.be/ALAnJiAZ8uQ[/youtube]
Teníem curiositat per saber quin és el grau de cultura general de l’alumnat de l’Institut. Podeu veure aquest vídeo i decidir-ho vosaltres mateixos. No us ho perdeu!
[youtube]https://youtu.be/ALAnJiAZ8uQ[/youtube]
En aquest vídeo podeu veure alguns alumnes de 3r d’ESO que opinen sobre els tallers de sexualitat que han realitzat des de tutoria durant aquest curs.
[youtube]https://youtu.be/rl3fHzLIbDk[/youtube]
Pau Quero, Joan Albao, Rodrigo Álvarez i Álex Piña 3C
Alguna vegada us heu plantejat si teniu una addicció? Sabeu què és la vigorèxia o l’ortorèxia? Poca gent sap el que és de veritat aquesta addició, És el teu cas?
Vam preguntar a alguns alumnes i professors sobre el tema, i aquestes van ser les seves respostes.


En aquest cas els entrevistats no tenen cap addició extrema, i també observem que la majoria no coneixen algunes addicions. Finalment, encara que no es consideressin addictes, sí tenen algun vici o mania que no poden deixar de fer.
És interessant saber les opinions que té la gent sobre aquest tema i saber per què la gent les consumeix, quins són els motius de cadascú per fer-ho. Per aquest motiu hem realitzat aquestes entrevistes, i així poder recollir aquesta informació, així com de si alguna vegada les consumirien.
Laura Guardia i Manel Villar
Les alumnes de 3rC, Laura Marín Z. , Cristina Ramón , Alaa Ben Sellam i Fatiha Koumach hem decidit fer aquest reportatge sobre l’assetjament, perquè actualment afecta molts adolescents.
L’ assetjament afecta la dignitat i integritat moral de la persona. Es denomina també assetjament psicològic perquè sempre comporta maltractament psicològic i abús emocional. És un llarg procés on la persona progressivament, a més de la inseguretat i la impotència en què viu, va perdent la seva autoestima i la seguretat en si mateixa. No és plenament conscient que està sent humiliada i que s’estan vulnerant els seus drets més fonamentals. L’assetjament psicològic continuat pot ocasionar el suïcidi de la víctima.
El ciberassetjament es produeix quan un nen o adolescent és turmentat, amenaçat, assetjat, humiliat, molestat d’una manera o altra, per un altre nen o adolescent mitjançant l’ús d’Internet, tecnologies interactives i digitals o telèfon mòbil.
·Un exemple és el cas d’ Amanda Todd, una estudiant de Canadà que va sofrir ciberassetjament i assetjament escolar, fets que la van portar a suïcidar-se. Abans de la seva mort va penjar un vídeo a YouTube de nou minuts de durada en què relatava les seves experiències ( xantatge , assetjament escolar i agressió física ) . Aquest vídeo va arribar a ser un “fenomen viral ” arran de la seva mort i fins i tot va ser notícia en els mitjans internacionals de comunicació.
·Un altre exemple mes proper a nosaltres seria el d’Alan. L’associació Chrysallis, que agrupa famílies de menors transsexuals, va anunciar a la seva web el suïcidi d’un menor de 17 anys, Alan, que va ser víctima de “la pressió i incomprensió en l’àmbit escolar”. Aquest menor va ser un dels primers a Catalunya que va poder canviar el seu nom al DNI i en els documents oficials, després d’un procés en què va comptar amb el suport de la seva família. La mare de l’Alan va comunicar el succés a la web: “Sento en l’ànima haver de donar aquesta terrible i trista notícia. El nostre fill Alan es va treure ahir la seva curta vida de 17 anys. No va poder amb la pressió de la societat i ens ha deixat per sempre. Moltes gràcies per tot el vostre suport rebut “. Per altre costat, Chrysallis ha dit: “No hi ha paraules per acompanyar aquest dolor ni per expressar la indignació, frustració i vergonya davant unes administracions que mai arriben a temps, que van sempre per darrere de les necessitats de la infància i adolescència transsexual”. ” Des de Chrysallis seguirem lluitant perquè la societat ha de respectar a les nostres filles i fills, però a Alan ja no li servirà “, finalitza l’associació de famílies de menors transsexuals.
Hem preguntat a alumnes de l’institut, sobre aquest tema.
-Què penses sobre l’assetjament?
Quasi tots diuen que no s’hauria de fer i que no és just.
-Has sigut víctima de l’assetjament?
La majoria van dir que no han sigut víctimes .
-Has estat davant d’algun cas?
En la majoria de casos han contestat tots que sí.
-Alguna vegada has ajudat a fer assetjament?
La meitat van dir que sí.
-Alguna vegada has ajudat a alguna víctima?
La majoria va respondre que si.
-Quan estàs davant d’una baralla, sents empatia per la víctima?
La majoria van dir que sí.
En conclusió, gairebé tots els alumnes als que hem preguntat pensen que l’assetjament està malament, però alguna vegada han fet, o han estat presents en algun cas d’assetjament,
En aquest vídeo podreu veure com celebren el Nadal i altres festes els vostres companys i companyes.
[youtube]https://youtu.be/xJNBpLJdClI[/youtube]
Si voleu saber quina música s’escolta a Les Termes, aquest és el vostre vídeo.
[youtube]https://youtu.be/VOXfD7U5lFo[/youtube]
Vols saber què en pensen alguns alumnes de la sexualitat? Mira el següent vídeo!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iymJ5DV3pdc[/youtube]
Els premis Nobel van ser creats a partir del testament de l’Alfred Nobel, ell va ser l’inventor de la dinamita. El nom original del premis Nobels va ser Nobelpriset (en suec). Els diferent premis Nobels que hi ha són :
La seva funció és premiar les persones per la tasca per la qual són importants al llarg de la seva vida.
Hi ha diferents tipus de premis:
Els primers Nobels
Van ser l’any 1901 i es van donar a: Wilhelm Conrad Röntgen (Física), Emil Von Behring (Medicina o fisiologia), Sully Prudhomme (Literatura), Jean Henri Dunant Frédéric Passy (Pau)
Premis d’actualitat
Any 2015:
Takaaki Kajita i Arthur B. McDonald (Física), Per les seves investigacions sobre les oscil·lacions dels neutrins demostrant així que aquestes partícules tenen massa; William C. Campbell; Satoshi Omura i Tu Youyou (Medicina o fisiologia), pel seu treball sobre les infeccions causades per paràsits. La xinesa Tu Youyou comparteix el gallardó pel seu descobriment d’una nova teràpia contra la malària; Svetlana Aleksiévitx (Literatura), pels seus escrits polifònics, un monument al sofriment i coratge del nostre temps; Quartet de diàleg nacional de Tunísia (Pau), per la seva decisiva contribució a crear una democràcia plural a Tunísia; Angus Deaton (Economia), professor de microeconomia de la Universitat de Princeton en EUA, per la seva anàlisi sobre el consum, la pobresa i el benestar.
Nobels famosos
Barack Hussein Obama, el president d’Estats Units. El 2 d’octubre de 2009 va guanyar el Nobel de la pau, pels seus esforços per enfortir la diplomàcia internacional i la cooperació entre els pobles.
Camilo José Cela Trulock, l’escriptor espanyol. L’any 1989 va guanyar el premi Nobel de literatura, per una prosa rica i intensa i per la seva anàlisi de la vulnerabilitat humana.
Marie Curie, va ser guanyadora del premi Nobel de física l’any 1903, en reconeixement per les seves investigacions conjuntes sobre els fenòmens de radiació descoberts per Henri Becquerel. El 1910 va demostrar que es podia obtenir d’un gram de radi pur, gràcies a això va guanyar el premi Nobel de química.
Albert Einstein, el 1921 Albert Einstein va obtenir el premi Nobel de física al desenvolupar la teoria de la relativitat.
Jean-Paul Sartre, l’any 1964 va guanyar el premi Nobel de literatura, pels seus treballs plens de la recerca de la llibertat i la veritat. Sartre va rebutjar aquest premi.
Hem fet entrevistes i enquestes anònimes a tres alumnes de diferents classes sobre les drogues i l’alcohol. Els hem preguntat si fumen, prenen drogues o beuen i altres qüestions sobre aquests temes.
Entrevistes
Vam entrevistar un alumne de quart, un de tercer i un de segon. Les preguntes van ser les següents:
Les respostes van ser:
Alumne 1
1: Sí, tabac
2: Perquè m’agrada
3: Sí
4: Amb els meus amics
5: En dies normals
6: Sí
7: Sí, em van dir que no ho torni a fer
8: Sí
9: Licor 43, Negrita, Jhonny, Ballantines…
10: No m’han obligat mai, jo faig el que vull
Alumne 2
1: No
2: No fumo
3: Sí, al poble amb la família, però només un cop.
4: No
5: Amb ningú
6: No
7: Saben que no bec ni fumo.
8: No
9: Vi
10: No
Alumne 3
1: Sí, tabac.
2: Per cap de les dues. Perquè vull.
3: Sí.
4: Amb els meus amics i amb la meva mare.
5: Quan sorgeix.
6: Sí.
7: Sí ho saben i opinen que està bé, però que no ni hagi problemes.
8: No, mai.
9: De tot i més.
10: Sí.
A continuació tenim dues enquestes sobre quines drogues són les més consumides per l’alumnat de l’Institut i quin és la beguda alcohòlica que més es beu:
| Alcohol | Tabac | Marihuana | Altres | Cap |
| 58 | 41 | 28 | 19 | 32 |
| Cap | Cervesa | Whisky | vodka | rom | licors | combinats | altres |
| 25 | 25 | 33 | 39 | 32 | 25 | 34 | 22 |
Amb aquestes dades hem arribat a la conclusió que hi ha molta gent a aquestes edats que fuma i beu perquè som adolescents, és a dir, volem experimentar sensacions noves, de vegades perquè ens inciten els altres i ens deixem influenciar, per curiositat, per la necessitat de pertànyer a un grup…
El que més prenem els nois i noies ara és alcohol i tabac, i dintre de les begudes alcohòliques els combinats i el vodka.
Reportatge fet per Raúl López, Jokébed Vargas, Karla Ferrufino i Wary Tixicuro.