L’AGILITAT MENTAL

Avui hem realitzat un experiment per comprovar l’estudi realitzat per psicòlegs de la Marist College i la Massachusetts College of Liberal Art als Estats Units. Aquest estudi confirma que no hi ha cap relació en el fet que la gent que diu més paraulotes té un vocabulari i agilitat mental limitat. La prova consisteix en el fet que els participants tenen un minut per dir totes les paraulotes que se’ls acudeixin, i després té un altre minut per dir totes les paraules amb la lletra que se li dóna excepte verbs conjugats i noms propis.

Hem comptat amb la participació d’alumnes de tots els cursos, des de primer d’ESO fins a batxillerat. El resultat ha sigut favorable i l’experiment s’ha confirmat en les classes de 1rC, 2nA, 2nB, 3rC, 3rA, 4tB i 4tC. Els participants han dit un nombre semblant tant de paraules com de paraulotes o fins i tot major.

Reportatge realitzat per Roger Guinot, Jessica Escalera, Melisa Robles, Paula Flores i Laura Cano de 3rA

Resultat d'imatges de agilitat mental

Publicat dins de General, Reportatges | Deixa un comentari

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Ara que farà un mes del dia de la dona volem recordar què es va fer el 8 de març, perquè els drets de les dones s’han de reivindicar sempre.
El 8 de març “és una jornada de lluita feminista a tot el món”

El 8 de març és una jornada de lluita feminista a tot el món en commemoració del dia 8 de març de 1908 quan les dones treballadores d’una fàbrica tèxtil de Nova York anomenada Cotton van declarar una fita en protesta per les incòmodes condicions de treball. El propietari no va acceptar l’oposició i les treballadores van ocupar la fàbrica. El propietari va tancar les portes, va calar foc i va morir les 129 treballadores que hi havia dins.
Quines són les principals reivindicacions de la convocatòria a Espanya?

La idea principal és que les dones segueixen realitzant la major part del treball no remunerat, cosa que provoca la precarietat laboral amb un 73% de parcialitat no desitjada, alhora que pateixen la bretxa salarial que, segons qui la mesuri, va des del 14% al 30% a Espanya, el sostre salarial (manca de dones en llocs directius) i l’assetjament sexual. A més, s’inclou entre les reivindicacions més mitjans per eradicar la violència masclista. Es demana també que es deixi d’utilitzar el cos de la dona com a reclam per al consum i una educació en valors d’igualtat i formació afectiva sexual que no permeti agressions.

És només una cita per a les dones?

La vaga feminista aspira a fer patent què passaria si les dones deixessin de fer totes aquestes coses que diàriament assumeixen, remunerades o no. Per això, les associacions han demanat que siguin les dones les que secundin l’atur. Les convocatòries dels sindicats laborals no poden fer-se per a un sol sexe, de manera que tant homes com dones estarien emparats legalment per fer-la. Les associacions demanen que els homes facilitin a les dones del seu entorn l’atur, ja sigui encarregant-se de la tasca laboral o de la cura dels fills.
Els estudiants poden anar a la vaga?
El Sindicat d’Estudiants ha convocat una vaga general estudiantil contra la violència masclista, per sumar-se a l'”autèntic despertar de milions de dones mobilitzant massivament contra un sistema profundament masclista” expliquen en el comunicat. El seu portaveu, Ana Gràcia, explica que a partir de 3r de l’ESO (15 anys) és legal fer vaga sense el permís patern (hi ha una sentència del Constitucional). Abans, a Primària i en els primers cursos de l’ESO els pares i mares han de fer constar que autoritzen la vaga arribat el cas. La Confederació Espanyola d’Associacions de Pares i mares de l’Alumnat (CEAPA) dóna suport les aturades en els centres educatius i reclama polítiques que abordin la igualtat i la desaparició d’estereotips sexistes de les aules i els llibres de text.

Què es va fer?
La manifestació feminista del 8 de març, que va coincidir amb la vaga de dones durant tot el dia o en aturades de dues hores, va arrancar a Barcelona als Jardinets de Gràcia a les 18.30 hores.
El recorregut de la marxa va ser pel passeig de Gràcia fins a arribar a la plaça de Catalunya, on es va llegir un manifest i va acabar amb l’actuació de diversos grups musicals i teatrals. A Madrid, la concentració va sortir de la Puerta de Atocha.
Aquí teniu una web que concentra els actes a Barcelona és https://vagafeminista.cat/
Després de la marxa es va llegir un manifest en què es reivindica la lluita històrica de les dones, es fa una crida a la sonoritat (el companyerisme entre les dones) i s’insta a continuar l’acció multitudinària contra la violència masclista, les “agressions, humiliacions, marginacions o exclusions”
Dones i grans, doble invisibilització

Pel que fa a la concentració de Sabadell, el programa va començar dijous dia 8 a l’AA.VV Covadonga (17.30 hores) amb la projecció de la pel·lícula La vida empieza hoy i un cinefòrum sobre la sexualitat a la tercera edat.
El 7 de març l’entitat Nous Homes de Sabadell va organitzar una xerrada sobre Les persones grans, una discriminació del patriarcat(Casal Pere Quart, 19 hores).
El 10 de març a l’Estruch (18 hores) la companyia d’Atzart es va fer l’actuació La meva àvia i jo, per interactuar amb les àvies dels membres de la companyia amb l’ajuda d’objectes i a través del moviment i la dansa.
El 12 de març es va projectar el vídeo Dones grans a Sabadell, amb la participació de vuits dones de Sabadell per visibilitzar el paper de les dones grans. Serà als cines Imperial (18 hores).
El 14 de març al casal Pere Quart (19.39 hores) es va fer la xerrada Grans dones: dones grans, referents en el camí espiritual, organitzada per l’Associació Cultural Templo de la Diosa.

Preguntant a diversos alumnes de l’institut dels cursos 3r i batxillerat, ens han donat la seva opinió sobre el tema.

Els nois entrevistats defineixen el feminisme com el moviment per equiparar els drets dels homes i les dones. Creuen que es convoca la vaga per manifestar-se, i per veure la importància que tenen les dones i per la igualtat entre homes i dones. La majoria fa vaga però  no va a manifestar-se; aprofita  la vaga per quedar-se a casa. Finalment, no creuen que les dones tenen els mateixos sous fent la mateixa feina que els homes.

Les noies entrevistades defineixen el feminisme com un moviment que busca la igualtat entre dones i homes i una reivindicació per part de la dona per aconseguir la igualtat de gènere. Creuen que es convoca per aconseguir aquesta igualtat, per reivindicar que volen els mateixos drets que els homes, com per exemple al món laboral.  La majoria fa vaga i van a manifestar-se. Finalment, creuen que les dones no tenen els mateixos drets  però que haurien de tenir-los perquè el fet de ser dona no hauria de comportar la desigualtat que tenen,  i que no són  inferiors als homes ni menys capacitades per fer el mateix que ells.

Hugo Alonso, Hugo Serrano, Marina Pérez, Anna Sofi

3rA

 

Publicat dins de General, Reportatges | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

ELS YOUTUBERS

Hem vist que molts alumnes d’aquest institut veuen amb molta freqüència la plataforma “YouTube” i els famosos i pol·lèmics “Youtubers”. Donada aquesta popularitat hem pensat fer aquesta enquesta per veure quins youtubers són més populars i d’altres aspectes a tenir en compte. Vam preguntar si veien youtubers i tots els enquestats diuen que sí. Alguns dels youtubers més vists pels enquestats són: Exi, Shooter, JuanPazurita, Kolderiu, JordiENP, Lolito FDZ, Inside, Poker, Tri-line, Makiman, ZoieBurger, Rubius, etc.
3.Quin contingut veieu?
3rA: Twerk,Fifa,Tags i Fortnite
3rB: Música
3rC: Terror i de tot
4.Quant temps al dia?
De mitja tots els enquestats diuen: Dos hores i mitja
5.Quins són els youtubers preferits de la gent?
– Djmario
– juanpa zurita
– Kolderiu
– Lolito Fernandez
– Shooter
– aladesiempre

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ENQUESTA SOBRE L’EVOLUCIÓ HUMANA AMB LA TECNOLOGIA

L’Eduard Folguera i el Jaume Enric hem passat per les classes de 3r d’ESO i hem fet una enquesta sobre l’evolució humana amb la tecnologia per saber quin impacte ha tingut en el món l’evolució tecnològica massiva d’aquests últims anys. Aquests han sigut els resultats de l’enquesta:

1.Creus que els ordinadors i els mòbils han fet que actualment les persones siguin menys sociables?

2.Creus que Internet ha fet que les persones siguin millors o pitjors acadèmicament? Per què?

tema hi ha diverses opinions, ja que la gent que pensa que Internet ens ha fet millors acadèmicament diu que Internet és una eina que ens ajuda a aprendre i podem buscar-hi  moltíssima informació de forma molt senzilla. En canvi, els que diuen que ens fa pitjors acadèmicament diuen que l’ordinador i el mòbil distreuen molt i que amb l’Internet copiem més i aprenem menys.

3. Penses que l’evolució tecnològica d’aquests últims anys ha provocat la construcció de més armes i, per tant, més guerres? Per què?

La majoria de la gent pensa que si perquè pensa que quant més armes, més guerres, i que amb l’avenç de la tecnologia les armes són més sofisticades, més fàcil de fer i més letals.  També creuen que sempre que hi ha un avenç tecnològic, aquests avenços sempre s’utilitzen en conflictes bèl·lics.

4. L’evolució de la tecnologia ha provocat més igualtat social o més desigualtat social? 

5. Creus que per culpa de la massiva evolució tecnològica del segle XX i XXI la biodiversitat del planeta està sent beneficiada o perjudicada? Per què?

La gent que pensa que la biodiversitat del planeta està sent perjudicada diu que la gent no fa coses bones i cada vegada es talen més arbres i boscos i hi ha més contaminació i que per poder continuar amb aquests avenços es necessiten extreure els materials d’aquesta biodiversitat. D’altra banda, els que pensen que beneficia la biodiversitat diuen que amb els avenços tecnològics es crea més varietat i també es poden crear nous aparells que poden ajudar a la naturalesa.

Les conclusions a què hem arribat són:

D’una banda, l’internet ha fet que les persones siguin menys sociables i s’aillïn més en el món digital, però ha ajudat molt a què la societat tingui més coneixements (acadèmicament parlant). D’altra banda, per culpa de l’evolució tecnològica hi ha més destrucció al món, i la naturalesa va empitjorant poc a poc, i, a més a més, aquestes evolucions han empitjorat l’equilibri social del món.

Publicat dins de Enquestes | Deixa un comentari

L’AVORTAMENT

A classe de llengua hem fet un debat sobre l’avortament, hem investigat i hem vist que la majoria de la gent hi està a favor.

Hem fet l’enquesta a diferents nivells i els que més han votat han sigut els de 1r de batxi.

Aquests són els resultats:

· Esteu a favor o en contra de l’avortament?

 

 

 

 

 

·Sabeu les conseqüències que comporta? Quines?

Els que han votat en contra han dit que a la dona li pot afectar psicològicament i físicament: depressions, traumes, etc.

I els que han votat a favor han justificat la decisió dient que si la dona no està bé econòmicament i no té ajudes es sent pressionada i obligada a avortar.

·Creieu que és un assassinat?

 

 

 

 

·Si ets una víctima de violació avortaries?

 

 

 

 

 

 

Com a conclusió podem dir que la majoria dels enquestats està a favor de l’avortament tot i conèixer-ne les conseqüències i més si és un acte de violació.

Publicat dins de Enquestes | Deixa un comentari

ESTUDI DE LA DIVERSITAT DE LLENGÜES

Tots ens hem fet la mateixa pregunta quan coneixem algun extranger alguna vegada. Quin idioma deu parlar?

Basant-nos en aquesta pregunta hem fet una enquesta que ha respost tot l’institut. A continuació mostrem els resultats:

Com a conclusió podem dir que al nostre institut hi ha una gran diversitat de cultures i idiomes. Hem d’estar agraïts de poder comptar amb aquest avantatge cultural i aprofitar-lo per conèixer les diferents cultures i costumes d’altres països i fins i tot aprendre diverses llengües.

 

Anas el Aafia, Marta Moliner, Laura Navarro,Elias Cortez, Jonathan Tamay

Publicat dins de Enquestes, General | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

ENQUESTA SOBRE EL TEMPS LLIURE

Hola, som l’Adrià, l’Aitor, l’Eric, la Valeria i el Gerard de tercer d’ESO. Hem pensat a fer una entrevista sobre el temps lliure ja que molts nois i noies dediquen poc temps a estudiar i a fer deures, i volem afirmar-ho. Per això, hem agafat un noi i una noia de cada curs des de 1r fins a 4t d’ESO.

– Fas alguna extraescolar? Que fas? Quantes hores?
1r:
Noi: Sí que faig extraescolar, pàdel.
Noia: No.

2n:
Noi: Sí, futbol, 4 hores a la setmana.
Noia: No.

3r:
Noia: Sí, tennis i anglès, 4 hores i mitja i 2 hores, respectivament.
Noi: Sí, futbol, 6 hores a la setmana.

4rt:
Noi: Sí, futbol i karate, 3 hores futbol i 2 hores i mitja hores a karate.

– Fas alguna a l’institut?
Cap noi o noia fa extraescolars a l’institut.

– Què fas quan no tens cap extraescolar a la tarda?

1r:
Noia, menjar i sortir amb els amics.
Noi: jugar a l’ordinador.

2n:
Noi: jugar a la play i sortir amb els amics.
Noia: jugar a videojocs.

3r:
Noi: jugar a la play.
Noia: estudiar.

4t:
Noi: veure netflix i llegir.
Noia: jugar a fifa.

– Jugues a videojocs?
La majoria responen que jugar a la play, però alguns a jocs d’ordinador.

– Veus series en el teu temps lliure?
Tots han respost que veuen series com “La que se avecina”, anime…

– Quant de temps dediques al deures?
Tots diuen que hi dediquen entre 1 hora i mitja i 15 minuts.

Com a conclusió hem de dir que dediquen poc temps als deures i molt a jugar amb la videoconsola i fer esport.

Publicat dins de Enquestes | Deixa un comentari

SETMANA DELS DRETS HUMANS

La setmana del l’11 al 15 de desembre es va dedicar al tema del Drets Humans. Per a treballar aquest tema, cada matèria va dedicar unes sessions ha desenvolupar activitats sobre els drets humans. A continuació us expliquem les activitats que es van fer i la valoració que n’han fet els alumnes.

1r Eso
Català: Muntatge Visual drets humans.
Castellà: Referències dels DH a un llibre.
Música: Canten cançons sobre els drets humans.
Naturals: Treballen l’ajuda al desenvolupament d’un poble.
Tecno: Treballen Article 12 (Ningú serà objecte d’atac a la seva honra i a la seva reputació).

En general, l’activitat que va agradar més va ser la música, que consistia a cantar cançons sobre els Drets Humans.

2n Eso
Llengües Estrangeres: “una imatge val més que mil paraules” Treballant sobre imatges i vocabulari sobre els DH.
Socials: Treballen la lluita pels drets humans, context, contingut, característiques. Recerca sobre persones defensores dels DH.
Evp: Poesia Visual dels DH.

Les activitats que més els va agradar i que més recorden són aquelles relacionades amb la creació artística, com ara els murals i la poesia visual. El fet d’exposar la feina feta els va motivar.

3r Eso
Socials: Vam fer cartells de la Constitució Espanyola i els vam resumir.
Castellà: Vam fer un trencaclosques de la bola del món amb paraules boniques
Biologia: Activitat sobre alimentació i nutrició.
Música: Canten cançons dels drets humans.
Angles: Reflexió sobre el vídeo de dels refugiats:The Syrian Refugee Crisis.

Els de 3r van considerar més interessant la Setmana de la Ciència que no pas la dels Drets Humans tant per activitats com per temps. La Setmana dels Drets Humans ha estat massa propera a la de la Ciència.

4t Eso
Castellà: Anàlisis de textos relacionats amb els DH.
Llengües Estrangeres: Vídeo (I have a dream), Biografia de Martin Luther King. Rosa Parks, Abraham Lincoln.
Socials: Declaració dels DH, vídeo exposició i mural, realització d’un cartell. de denúncia sobre la vulneració en algun lloc.
Música: Cançons a favor dels DH.

Els de 4t opinen que les activitats els van semblar interessants i fer-les els va permetre adonar-se’n que molts dels companys d’institut no respecten alguns dels drets fonamentals com ara la llibertat sexual.

Baxillerat

Català: Lectura i comentari de textos amb temàtica relacionada amb els drets humans.
Castellà: Anàlisi de la violació dels drets humans i extrapolar la violació política i social.
Anglès: Reflexió sobre la condició de refugiat del video “what does it mean to be a refugee”.
Socials: Exposició de reflexions d’alguns articles i informes d’Amnistia internacional.
Física: Resolució teòrica de problemes sobre mines antipersonal.
Biologia: Taller practica el sabó dels pobres.
Economia: Economia i empreses amb els drets humans.

Els alumnes de batxillerat han viscut aquesta setmana d’una manera una mica més diferent que els de l’ESO, les activats no eren tan creatives i eren més relacionades amb els continguts que estaven treballant en les diverses matèries i, per tant, més d’estudi.

Hugo Alonso, Hugo Serrano i Anna Sofi

Publicat dins de Entrevistes | Deixa un comentari

EL CINEMA

Som els alumnes de 3B, compost per Aarón Danilo Robayo Morga,  Sergio Jiménez Garcia, Fabio Cebral, Farah Aloui i Curro Carcaño Muñoz. Fa uns dies, vam passar per les classes donant un enllaç perquè contestéssiu una enquesta sobre el cinema.

Quin és el gènere que més  t’agrada? El més valorat va ser la comèdia, seguida d’acció i després terror.

Quin és el gènere que menys t’agrada? El que menys va agradar va ser el gènere romàntic, el de terror  i per últim el de ciència ficció.

Quina sèrie t’agrada més? Va guanyar “La que se avecina” seguit de “Stranger things” i en tercer lloc  “Big bang Theory”.

Quina sèrie t’agrada menys? “Dragon ball” és la que menys ha agrada, seguit de “CSI” i “La que se avecina”.

Què prefereixes Disney o Pixar? Va guanyar Disney per un 60,8% dels votants.

Què no prefereixes Marvel o DC? DC agrada menys que Marvel per un 72,5% dels votants.

Veient els resultats, el gènere i les sèries més valorades per uns són les menys valorades pel s altres, i es crea així un resultat polaritzat en una mateixa sèrie o gènere.

 

Publicat dins de Enquestes | Deixa un comentari

Complexos

Hem realitzat una enquesta a totes les classes de les Termes. L’enquesta es tractava sobre els complexos.

Del que ens hem adonat ha sigut que un 67,4% de persones tenen complexos i la majoria són dones.

La majoria  50% dels complexos són corporals com per exemple la preocupació pel pes, l’alçada, la mida del nas, el descontentament amb la seva boca o els ulls, etc.

En segon lloc hi ha el complex de la capacitat acadèmica, que representa un percentatge del 27,9%.

En definitiva, la majoria de complexos són deguts a no ser com els personatges públics “referents”, no agradar-te com ets quan et mires al mirall, a l’afectació dels insults…

Publicat dins de Enquestes | Etiquetat com a | Deixa un comentari