ANIMALS CURIOSOS

RATPENAT DE NAS TUBULAR
Nyctineme papuanus, més conegut com Yoda, és un ratpenat de nas tubular de Papua Nova Guinea que va ser descobert el 2009, i encara es troba en fase d’investigació. De tota manera, ja se saben algunes qualitats seves bastant curioses.
Com sabeu, els ratpenats, en general, es situen a través de la ecolocalització. Aquest procés consisteix en l’emissió de sons característics que serviran per identificar l’ambient a través de l’anàlisi de l’eco. Però el rat penat Yoda no utilitza aquest sistema. En realitat no necessita l’ecolocalització perquè disposa d’uns grans ulls que li aporten la visió estereoscòpica necessària per moure’s i aconseguir les fruites de les quals s’alimenta.
Amb les ales obertes, mesura més d’un metre i mig de longitud, encara que no pesa més d’un quilogram.

SALAMANDRA MEXICANA
El seu nom científic és Ambystoma Mexicanum i està en perill d’extinció per la contaminació de les aigües on viu a la vall de Mèxic.

Aquest amfibi té una aparença peculiar. És un animal solitari, en estat natural no se’l veu amb altres individus a excepció de l’època d’aparellament. La seva alimentació és carnívora. S’alimenta de mol•luscs, cucs, larves d’insectes, capgrossos de granotes, crustacis i alguns peixos de mida petita.

La seva època de reproducció és entre els mesos de gener i març, ja que la temperatura de l’aigua és un factor determinant en la seva reproducció. Ho fan només un cop l’any. Les dues salamandres ajunten les seves parts i realitzen una espècie de ball en què es mouen en cercles.

Són ovípars. En un període de 24 hores, la femella allibera una mitjana de 619 ous durant la primavera, a vegades dura fins a 3 dies. Els ous desclouran al voltant dels 14 dies després de la posta. Triguen 1 any a aconseguir la seva fase adulta.

La salamandra mexicana està classificada en la llista vermella de la UICN com a “Perill Crític”, ja que està a punt de desaparèixer en estat salvatge.

Hugo Alonso, Anna Sofi, Marina Pérez, Hugo Serrano.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES VAGUES

Aquest curs ha estat protagonitzat per les vagues, però els alumnes que les segueixen estan realment implicats en la causa? En aquest article hem preguntat als alumnes de l’institut les seves opinions sobre el tema.
Aquestes són les preguntes:
1- Què penses de les vagues?
2- Saps el motiu de cada vaga?
3- Saps per què es fa vaga?
4- Què et sembla que no es permeti fer vaga fins a 3r d’ESO?

A 1r d’ESO diuen que les vagues estan bé perquè no hi ha classe. En general sí que saben perquè es fan, però no els sembla bé que algunes vagues es facin a partir de 3rESO.
Els de 2n ESO pensen que fer vaga és el que toca, sí que coneixen els temes de cada vaga, ja que la lluita per defensar els nostres drets i que és injust que es facin les vagues a partir de 3r ESO.
Els 3r ESO ells comenten que les vagues estan bé, alguns diuen que sí que coneixen els temes de vaga, però d’altress no. La majoria opina que aquestes aturades seveixen per manifestar-se. Ells creuen que esta bé que les vagues es facin a partir de 3r ESO.
A 4t ESO consideren que la gent fa les vagues per quedar-se a casa. Segons ells, sé que coneixen els temes de vaga i són necessàries perquè serveixen per reivindicar un tema. A més veuen molt bé que les vagues es facin a partir de 3r ESO.
A 1r BATXI pensen que les vagues són necessàries. Diuen que sí que coneixen els temes de vaga, que si que saben el motiu pel qual es fa una vaga i que esta bé que les vagues es facin a partir de 3r ESO.
Els de 2n BATXI també creuen que les vagues són necessàries. Aquests són els alumnes que més coneixen els temes de vaga i el motiu pel qual es fa una vaga. Ells creuen que esta bé que les vagues es facin a partir de 3r ESO i que la majoria reivindiquen drets de l’estudiant o drets polítics.

La conclusió és que a mesura que els alumnes es van fent grans tenen el raonament més desenvolupat , coneixen millor els temes de les diverses vagues i s’hi impliquen més. Hem pogut comprovar que els de batxillat no fan les vagues per quedar-se a casa sinó que van a manifestar-se. En canvi, els de 1r, 2n i alguns de 3r les fan per quedar-se a casa.

Publicat dins de Entrevistes | Deixa un comentari

EL VICI DELS VIDEOJOCS

El primer joc va ser creat per William Higginbotham l’any 1958. Es deia “Tenis for two”, consistia en  dues persones jugant a futbol. Durant 1972, Alcorn va crear el videojoc “Pong” per la consola “Magnavox Ralph Bear”. Aquest joc va ser l’inici de tots els videojocs ja que va ser molt popular.

Com es sabut, aquests tipus de jocs poden arribar a crear addicció; per esbrinar si és així, hem fet una enquesta a 1r, 2n i 3r d’ESO.

Primer vam preguntar quantes hores jugaven al dia i la majoria hi està entre 1h a 3h excepte una persona que hi dedica de 8h a 9h, un temps una mica exagerat.

Després vam preguntar a quins jocs jugaven i va guanyar el “Fortnite”, després “FIFA”  i per últim “Raimbow Six Siege”. La consola més usada per jugar és la PS4, després el mòbil i per últim el PC. Els jocs més jugats amb l’ordinador són el “Minecraft”, el “Rocket League” i el “FIFA 18”.

Els jocs als quals dediquen molt de temps són el “GTA”, el “FIFA” un altre cop el “Fortnite” i també el “CS GO”. Tots els jugadors diuen que van començar a l’edat de 7-10 anys

La gent està d’acord amb què jugar no baixa el seu rendiment escolar excepte un petit percentatge que pensa que sí que els baixa les seves notes, i coincideix amb aquells alumnes que dediquen més hores als videojocs.

Farah Alaoui

Sergio Jimenez

Fabio Cebral

Curro Carcaño

Aarón DaniloRobayo M.

 

 

 

Publicat dins de Entrevistes | Deixa un comentari

EL MASCLISME EN LA MÚSICA

Avui hem sortit de l’aula per preguntar a algunes persones sobre el masclisme que hi ha en la música. La majoria de nois i noies coincideixen en què hi ha masclisme, sobretot als gèneres del trap i reggateon.

 

Quique Madrid, Kevin Farinango, Víctor Espinosa i Christian Escribano.

Publicat dins de Entrevistes, General, iTERMESTV | Deixa un comentari

ELS VIDEOJOCS

Aquesta setmana hem realitzat un estudi mitjançant 98 enquestes anònimes, amb les quals hem preguntat diverses qüestions sobre els videojoc; aquests han sigut els resultats:

-La majoria dels alumnes han dit que SÍ que els agraden els videojocs.

-La mitjana d’hores de joc que ha sortit ha sigut 2,9 hores al dia.

-El joc que més agrada entre la juventut és el GTA5.

-L’aparell que més es vol, però que no poseeixen, és les Ulleres Vr.

-El videojoc que consideren més popular és el Fifa 18.

-Majoritàriament hem pogut veure que els faria il·lusió ser els protagonistes d’un videojoc.

Manel Barranco, Míriam Martín, Carolina Lebrón i Rosa Urrea

Publicat dins de General | Deixa un comentari

QUI SÓN ELS TESTIMONIS DE JEHOVÀ?

Qui són els testimonis de Jehovà?

Els Testimonis de Jehovà són persones que provenen de centenars de cultures i idiomes diferents i estan units per objectius comuns. Per damunt de tot volen honrar Déu, l’autor de la Bíblia i el Creador de totes les coses. També s’esforcen a imitar Jesucrist i estan orgullosos de ser cristians. Cadascun d’ells dedica temps de manera regular a ajudar la gent a aprendre de la Bíblia i del Regne de Déu probablement. El que més els distingeix és que passen per les cases, passegen pel carrer…  en definitiva, qualsevol ocasió es bona per explicar la seva creença. Se’ls coneix amb el nom de Testimonis de Jehovà perquè donen testimoniatge de Jehovà , que és el nom de Déu i del seu Regne.

 

La vida d’un adolescent Testimoni de Jehovà a l’institut?

És una vida com la de qualsevol adolescent de l’institut, l’única diferència és que les decisions que prenem es guien pels principis que aprenem de la Bíblia.

Per això hi ha activitats en les quals no participem, ja que la majoria de festivitats que es celebren a l’institut tenen alguna connotació religiosa o política que van en contra d’aquests principis.

L’objectiu d’aquest article és que els alumnes ens coneguin millor i que si tenen algun dubte puguin consultar a qualsevol Testimoni de Jehovà o visitar la pàgina web Jw.org.

Hem parlat amb diversos alumnes de l’institut que són testimonis de Jehovà. Aquestes són les declaracions que han fet:

  1. Com et sents quan es fa alguna activitat o es celebra alguna festa que va en contra del que creus o penses?

“A mi em sap greu quan a vegades hi ha professors que fan comentaris respecte abaixar-me la nota si no faig una activitat que va en contra del que jo crec i que els altres companys estan realitzant, perquè jo a la inversa sí que respecto que ells ho celebrin”.

 

“Jo crec que no em perdo res, perquè tinc coneixements d’aquelles festes i sé d’on provenen,  per tant, al saber el seu origen m’adono que no és el que més m’agrada. Llavors simplement respecto el que fan els altres però jo no comparteixo aquella opinió.

 

  1. Has patit alguna experiència en la que t’hagis sentit diferent o malament a causa de discriminacions per motiu de la teva creença?

 

“A vegades m’han discriminat a l’institut per no celebrar els aniversaris. També en algunes assignatures com per exemple naturals  quan es parlava sobre l’evolució o de Déu, em discriminaven per les meves creences.”

 

“Fa uns anys a l’escola de Primària per no cantar una nadala em va posar una mala nota i em van deixar en evidència davant de tota la classe pel fet de no haver participat en la cançó.”

Corina Barac Corchero

Lucía Marco Almazán

3r C

Publicat dins de General | 1 comentari

CHALLENGES

Veure un nen amb una motxila posar-se a ballar una cosa estranya i que a l’endemà tots estiguin enganxats a aquest mateix ball és sorprenden’t no? Això passa i va passar. Són els anomenats “challenge” i avui farem un repàs als més coneguts.

EL BALL DEL SWISH SWISH 

 El ball que ara mateix està de moda és el del swish swish que es va veure per primera vegada al concert de Katty Perry quan un nen va pujar a l’escenari i va començar a moure els braços cap un costat i la cadera cap al costat contrari dels braços. El nen quan va pujar a l’escenari portava una motxilla i per això es va fer famós amb el nom de Backpack Kid.   

 Resultat d'imatges de swish swish

EL ICE BUCKET CHALLENGE 

 L’ice bucket challenge va ser un repte del 2014, consistia a llancar-se un cub d’ aigua molt freda amb glaçons de gel per sobre. Aquest challenge va ser una campanya publicitària solidària per ajudar a investigar la malaltia d’esclerosi lateral amiotròfica.

 Resultat d'imatges de ice bucket challenge

 MANNEQUIN CHALLENGE 

 El maniquin challenge va ser molt famós durant el 2017 i consistia en què una persona grabava un video i la resta es quedava com estàtues en una posició graciosa. Alguns dels famosos que van realitzar aquest challenge van ser: Beyonce o Paul McCartney.

Resultat d'imatges de mannequin challenge

 THE FLOOR IS LAVA 

En aquest challenge, quan la gent diu “el terra és lava” s’ha d’evitar tocar el terra i has de pujar a qualsevol lloc per no perdre. Aquest joc es va inventar al 1948 però no es va fer famós fins l’estiu passat, ja que els instagrammers Kevin Freshwater i Jahannah James es van reptar en llocs molt dificils.

 Resultat d'imatges de floor is lava

 

BOTTLE FLIP CHALLENGE 
 

Aquest repte és senzill d’explicar però difícil d’aconseguir, ja que consisteix a llençar una ampolla amb una mica d’aigua i que faci una volta i caigui recta. 

 

Resultat d'imatges de bottle flip challenge

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aaron Lozano

Hugo Serrano

Fabian Ullauri

Jordan Ortega

Publicat dins de General, Reportatges | Deixa un comentari

TALLER DE CUINA USEE

L’altre dia vam visitar els alumnes que fan el taller de cuina a l’USEE. Vam aprofitar per fer unes preguntes i mitjançant aquestes preguntes vam treure aquestes conclusions.

A la majoria li agrada la USEE, tot i que hi ha una persona a la qual no acaba de convèncer. En el taller de cuina, tal com indica el nom, fan receptes, van a comprar i, a més a més, aprenen a comparar els preus.
La majoria dels alumnes ja sabien cuinar, tot i que n’han après més amb el taller.
Els plats que més han agradat han sigut la truita, els panellets, el pastís de carbassa, bàsicament tot el que van cuinar. Els plats que menys han agradat són l’humus i les galetes. Tots els plats que van preparar els van aconseguir a la primera.

Majoritàriament treballen en grup, tot i que fan algunes activitats de forma individual, com pelar patates o pastanagues.
La puntuació mitjana d’aquesta activitat és de 9, perquè és molt entretinguda, i passen una bona estona amb els companys i professors.

 

Cuina

 

Irene Montes, Meritxell Muñoz, Alex Velasco i Sergi Fusalba.

Publicat dins de General, Reportatges | Deixa un comentari

ORTOGRAFIA A L’INSTITUT

Dilluns 23 se celebrarà la festa de Sant Jordi. Els alumnes de 3r i 4t participaran en la 2a edició del Gran Dictat que es realitza a l’institut. Per saber quin nivell d’ortografia tenen els nostres companys d’insti, vam fer unes enquestes a tots els cursos de Les Termes i al professorat sobre lletrejar paraules, saber quina paraula és la bona i quina no i saber com s’escriu.

Els errors més comuns que tenien les persones a l’hora de lletrejar eren les vocals neutres E/A, accentuació, la ela geminada i la J/G.

Els errors més comuns en les paraules bones i dolentes eren les interferències del català/castellà.

En encertar les paraules correctes va estar bastant igualat, però van encertar més els nois que les noies.

 

Valeria Méndez, Ariadna López, Moha Kanteh i Pau Coca

Publicat dins de Enquestes | Etiquetat com a | Deixa un comentari

QUI ÉS EL MILLOR?

Vam anar a les classes de 4tB, 4tC, 3rB i 3rA i vam fer l’enquesta sobre els millors jugadors de futbol, en total van votar 26 persones. El millor ha sigut Ter Stegen com a porter, Umtiti com a defensa, Jordi Alba com a lateral, Pogba i Iniesta com a mig campistes, Messi com a millor extrem, Luis Suarez com a millor davanter i Pep Guardiola com a millor entrenador. El millor dels retirats ha estat Ronaldinho.

Hamza Babba, Pau Baro, Piero Huanes

Publicat dins de General | Deixa un comentari