La setmana del l’11 al 15 de desembre es va dedicar al tema del Drets Humans. Per a treballar aquest tema, cada matèria va dedicar unes sessions ha desenvolupar activitats sobre els drets humans. A continuació us expliquem les activitats que es van fer i la valoració que n’han fet els alumnes.
1r Eso
Català: Muntatge Visual drets humans.
Castellà: Referències dels DH a un llibre.
Música: Canten cançons sobre els drets humans.
Naturals: Treballen l’ajuda al desenvolupament d’un poble.
Tecno: Treballen Article 12 (Ningú serà objecte d’atac a la seva honra i a la seva reputació).
En general, l’activitat que va agradar més va ser la música, que consistia a cantar cançons sobre els Drets Humans.
2n Eso
Llengües Estrangeres: “una imatge val més que mil paraules” Treballant sobre imatges i vocabulari sobre els DH.
Socials: Treballen la lluita pels drets humans, context, contingut, característiques. Recerca sobre persones defensores dels DH.
Evp: Poesia Visual dels DH.
Les activitats que més els va agradar i que més recorden són aquelles relacionades amb la creació artística, com ara els murals i la poesia visual. El fet d’exposar la feina feta els va motivar.
3r Eso
Socials: Vam fer cartells de la Constitució Espanyola i els vam resumir.
Castellà: Vam fer un trencaclosques de la bola del món amb paraules boniques
Biologia: Activitat sobre alimentació i nutrició.
Música: Canten cançons dels drets humans.
Angles: Reflexió sobre el vídeo de dels refugiats:The Syrian Refugee Crisis.
Els de 3r van considerar més interessant la Setmana de la Ciència que no pas la dels Drets Humans tant per activitats com per temps. La Setmana dels Drets Humans ha estat massa propera a la de la Ciència.
4t Eso
Castellà: Anàlisis de textos relacionats amb els DH.
Llengües Estrangeres: Vídeo (I have a dream), Biografia de Martin Luther King. Rosa Parks, Abraham Lincoln.
Socials: Declaració dels DH, vídeo exposició i mural, realització d’un cartell. de denúncia sobre la vulneració en algun lloc.
Música: Cançons a favor dels DH.
Els de 4t opinen que les activitats els van semblar interessants i fer-les els va permetre adonar-se’n que molts dels companys d’institut no respecten alguns dels drets fonamentals com ara la llibertat sexual.
Baxillerat
Català: Lectura i comentari de textos amb temàtica relacionada amb els drets humans.
Castellà: Anàlisi de la violació dels drets humans i extrapolar la violació política i social.
Anglès: Reflexió sobre la condició de refugiat del video “what does it mean to be a refugee”.
Socials: Exposició de reflexions d’alguns articles i informes d’Amnistia internacional.
Física: Resolució teòrica de problemes sobre mines antipersonal.
Biologia: Taller practica el sabó dels pobres.
Economia: Economia i empreses amb els drets humans.
Els alumnes de batxillerat han viscut aquesta setmana d’una manera una mica més diferent que els de l’ESO, les activats no eren tan creatives i eren més relacionades amb els continguts que estaven treballant en les diverses matèries i, per tant, més d’estudi.
Hugo Alonso, Hugo Serrano i Anna Sofi

