Avuxi és una startup (una startup és una organització humana amb gran capacitat de canvi, que desenvolupa productes o serveis, de gran innovació), de base tecnològica que està treballant sobre la popularitat de llocs; creant un sistema que indiqui els llocs més populars, els llocs que més agraden a la gent i gràcies a això crear sistemes basats en aquest coneixement. Instasighs és un exemple de l’ús d’aquests coneixements que basat en la informació publicada a Internet pel conjunt d’usuaris podem mostrar els llocs més interessants per visitar.
Roberto Abril té més de 10 anys d’experiència en el sector tecnològic (Internet), treballant en grans empreses com Anuntis, T-Systems, en projectes per a la FIFA i desenvolupant un avançat sistema de GEO màrqueting.
Alexis Batlle, va ser CEO de Lycamobile en diversos països del Nord d’Europa, va néixer a Cuba, de mare Russa, va viure a Rússia i a Finlàndia i parla diversos idiomes com finès, rus, anglès i castellà.
- En què consisteix l’aplicació?
Consisteix a mostrar de forma ràpida els llocs més populars per a diferents propòsits com el turisme, les compres, menjar o anar de festa.
- Que us va inspirar per fer aquesta aplicació?
La necessitat de poder seleccionar el millor local per menjar o prendre un cafè en llocs no habituals, poder prendre decisions ràpides de forma visual, basat en el coneixement deixat a Internet.
- Per quin públic està destinada l’aplicació?
Estava pensant en persones de negoci, encara que la tecnologia és de gran ús per a reserva hotelera, per a les grans marques i per al sector de l’automòbil.
- A quines grans empreses els interessaria comprar la tecnologia?
A empreses de reserva hotelera com Booking o Caiac, a grans marques com PepsiCo, Cocacola, Nestle o bé empreses de l’automòbil com Daimler Benz o Bosch.
- Quant temps heu trigat a fer l’aplicació?
L’aplicació en si uns tres mesos, fent servir la tecnologia desenvolupada per l’empresa durant uns tres anys.
- Heu tingut alguna altra empresa o projectes abans d’aquest? Quins?
Sí, Alexis dirigeix una empresa de pagaments mòbils en cinc països entre ells Rússia, i Roberto una empresa de Serveis informàtics i GEO màrqueting.
- Posareu l’aplicació per a altres sistemes operatius? Quins?
L’aplicació és una demo, per mostrar la nostra tecnologia i no per fer negoci, per això dependrà de la possible forma de pagar per aquests serveis en el futur. De moment no està previst.
- Posareu pròximament l’aplicació de pagament?
Inicialment no, potser afegim in-app purchases (micropagaments).
- Què esteu fent per promocionar-la?
L’estem anunciant a través d’anuncis a Facebook.
- Què heu estudiat per arribar fins al punt de fer una aplicació tan útil com aquesta?
No està tan basat en els estudis sinó en la formació continuada sobre tecnologies actuals i el seguiment de notícies sobre el sector tecnològic. Alexis té estudis d’arts gràfiques, jo enginyeria informàtica acabada fa 12 anys. La tecnologia de llavors ha canviat molt, així que el més important és la formació continuada de manera autodidacta.
Podeu veure més detalls sobre aquesta aplicació en aquestes pàgines:
http://www.instasights.com/map
Amanda, Jean Pierre, Aina i Miriam
.

