SORTIDA AL TNC

El passat dia 10 de Gener un grup d’alumnes privilegiats de 4t d’ ESO, van poder assistir a una sortida, que organitzava el departament de llengua, concretament a català. Aquesta sortida es duu a terme cada any amb diferents alumnes. Consisteix a passar un dia al teatre nacional de Catalunya (TNC) i poder conèixer molt millor el món del teatre.
Els tècnics de so.Els alumnes van sortir de l’ institut a les 8:15 aproximadament, per tal d’agafar el tren cap a plaça Espanya, tot seguit van agafar el metro fins a Marina, que els va deixar a una zona molt propera al teatre. Un cop allà els va rebre l’Eva Noguer, la noia que seria la seva guia durant tot el dia. Primer van veure un vídeo que havien fet els propis treballadors del teatre, que va durar uns quaranta minuts. Amb aquest vídeo van situar-se una mica com era el teatre i en que consistia. Tot seguit van fer un taller, que consistia en representar unes escenes de la obra de teatre que veurien aquella mateixa tarda “els nostres tigres beuen llet”. Un grup dels alumnes va optar per fer d’actrius, uns altres s’encarregaven del maquillatge, el vestuari, el so, la il•luminació i l’escenografia. Les maquilladores.Entre tots van crear unes adaptacions al seu gust sobre les diferents escenes. Van resultar molt divertides i entretingudes, i van tenir el gran privilegi de poder representar-les a la sala gran.
Després els alumnes van tenir una estona per lliure en la que van aprofitar per dinar i descansar una mica.
A la tarda van trobar-se un altre cop amb la Eva,aleshores van tenir la oportunitat de veure com estava distribuït el teatre, van poder veure la zona dels camerinos , en la que es van trobar alguns dels actors com el Carlos Cuevas, Daniel Sicard entre d’altres, que va fer molta il•lusió als alumnes. Després van veure detalls de darrera l’escenari, atretzzo, zona de vestuari, perruqueria… dels actors, on guardaven els focus… Va ser una estona molt interessant ja que van gaudir d’una visita exclusiva.
Les actrius aprenent-se l'obraDesprés van anar al vestíbul de la sala gran, on van esperar fins a l’hora d’entrar a veure el teatre. La obra que els hi va tocar va ser la d’ “els nostres tigres beuen llet”. Veure aquesta obra va fer una il•lusió especial, ja que era una obra d’Albert Espinosa, que és un escriptor que agrada molt als joves, i a més els actors que hi sortien eren bastant coneguts per ells. L’argument de la obra va encantar a la majoria d’alumnes, i en general els hi va encantar la sortida.
Després d’això van tornar cap a Sant Esteve Sesrovires amb el tren.
Hem parlat amb alguns alumnes i ens han donat la seva opinió sobre que els hi va semblar la sortida en general.

Tots els alumnes que van participar van poder gaudir de la sala gran del TNCOpinió abans d’anar al teatre.
Estic molt entusiasmada i amb moltes ganes d’anar al teatre! Crec que és una experiència que no viure molts més cops a la meva vida. No tant sols pel fet de que l’obra promet degut als seus actors i director, sinó que l’oportunitat de visitar el teatre i d’aprendre com funciona i veure tot l’esforç que hi ha al darrera, és una gran experiència la qual tinc moltes ganes de viure!! (Carla Pulido).

Opinió després d’anar al teatre.
Després d’haver visitat el TNC i haver representat les dos escenes de l’obra de l’Albert Espinosa: Els nostres tigres beuen llet. Estic molt contenta, vaig gaudir molt representant les escenes. M’entusiasmava veure tot el TNC, era molt gran… Va ser al•lucinant. El taller va ser molt divertit i tots vam riure molt. Per acabar el dia vam veure l’obra de teatre, ens va agradar molt. (Alba Ramírez).

Publicat dins de General, Sortides | Deixa un comentari

La nit de Reis

El dia 5 de Gener un grup d’adolescents entre 12 i 17 anys van fer de patges a la rua de Sant Esteve Sesrovires.
A les 5 de la tarda els patges reials van anar a la residència Can Serra a visitar els avis que viuen allà. Durant una hora vam estar parlant amb ells i els i vam repartir llaminadures. Una hora després vam marxar i ens vam preparar per anar a la cavalcada.
La rua va començar a les sis i els patges es van dividir en les tres carrosses, depèn de la vestimenta que portaven anaven amb un rei o un altre. Vam començar al carrer Josep Llobet i Bonastre, vam seguir pel carrer de l’estació seguit de l’Avinguda Montserrat i acabant a la plaça de l’Ajuntament. Allà es va parar i els reis van fer el pregó, a continuació es va baixar pel carrer major passant pel c/Bon Repòs i el passeig de les Oliveres, on es va acabar el recorregut davant la pista.
Durant les dos hores següents un grup de patges van acompanyar als nens a fer-se les fotos amb els reis i l’altre grup de patges van anar a repartir regals per totes les cases dels nens que s’havien portat bé del poble.
Un dia abans havíem repartit els regals en dos furgonetes. Una que repartia regals als nens del poble i l’altre que repartia els regals als nens de les urbanitzacions,els dos grups vam fer un recorregut sobre un plànol de Sant Esteve Sesrovires per organitzar-nos a l’hora de repartir els regals.
Un cop acabada la cavalcada, ens vam reunir a la pista, on ens esperaven dos patges majors d’edat responsables d’un grup per ajudar-nos a repartir els regals a tos els nens.
Els sis patges ens vam organitzar per repartir-nos tres en cada furgoneta i fer el recorregut que ens tocava. A les 20:30h vam començar la ruta.
Quan arribàvem a les cases i entravem, hi havia nens que ploraven perquè tenien por, i d’altres que es posaven molt contents i ansiosos per obrir els seus regals.
Mentre els nens obrien els seus regals la seva família ens donaven coses per menjar, o refrescos per beure, i al sortir de la casa un membre de la família ens donava la voluntat, que en total vam recollir 82 euros.
Un cop acabat tota la ruta, l’ajuntament ens va convidar a sopar al bar Ortigosa uns entrepans a els que vam repartir regals.

Tots els patges amb els reis.
Va ser una experiència única i especial, per repetir.
Redactores: Aina Ribé, Andrea Vallejo, Angy Luengo i Carla Ferriz.

Publicat dins de Activitats final de curs 4t ESO, General | Deixa un comentari

Festa de Nadal a l’Institut

El passat dia 21 de desembre els alumnes i professors de l’ Institut van fer una gran cloenda d’aquest primer trimestre.
A les vuit del matí els alumnes van començar a fer els seus tallers, podien escollir el taller que els hi agrades més. Hi havia d’informàtica, cinema, esports, decoració, música…
A les deu van finalitzar els tallers i els alumnes van anar cap al pati, que durava mitja hora.
Quan va acabar el pati, alumnes i professors van contribuir a portar menjar per fer un piscolabis. Moltes classes també van fer l’amic invisible. Tots junts van fer un gran arbre de Nadal al porxo de l’entrada. I van tornar al pati, mitja hora més!
Finalment van anar al gimnàs per fer un gran acomiadament d’aquest trimestre i d’aquest any, es van interpretar actuacions musicals d’alumnes de diferents cursos i de tot el professorat.

Redactors: Marc Turégano i Martin Claramunt.

Publicat dins de Activitats final de curs 4t ESO, General | Deixa un comentari

BÚSTIA

Aquest és un espai per poder participar en la millora i resolució d’incidències, tant de la revista com de l’institut. Podeu expressar la vostre opinió sobre aspectes de
l’institut o la revista. Digueu-ho!
La vostra opinió és important per a nosaltres. Qualsevol suggeriment o indicació serà ben rebut per poder millorar. Gràcies!

Publicat dins de General | 1 comentari

LES RETALLADES AFECTEN A L’EDUCACIÓ

A dia d’avui, els alumnes, professors i tots els centres educatius d’Espanya els hi afecten les retallades, causades per la crisi.
En aquest article parlarem de quines són les retallades i com afecten a l’educació.

En primer lloc, cada cop és més car estudiar a les universitats perquè no tothom pot accedir-hi, ja que cada cop les matrícules són més cares, per exemple en els estudis de ciències de la salut han passat d’uns 1.400 als 2.300 euros.

Una de les causes de les retallades en educació, és que és més difícil obtenir beques, un exemple clar són les beques del menjador, abans se li pagava una part d’aquest servei a les famílies nombroses o a gent amb problemes econòmics, però ara s’estan traient aquestes ajudes.

El nombre d’alumnes per classe ha incrementat en comparació als altres anys. Aixó fa que l’aprenentatge sigui més difícil i incòmode pels professors ja que treballen més per menys diners. En molts centres no tenen el pressupost suficient per contractar a persones de la neteja.

Segons les estadístiques, en aquest curs, 2012/2013, es dediquen 1000 milions d’euros menys a l’educació i en canvi hi ha 136.000 alumnes més, això suposa molts problemes als centres educatius ja que tenen menys diners per més alumnes.

Una altre exemple de les retallades que hi ha en l’educació és la disminució de les inversions i pressupostos dels centres, per exemple, no es pot comprar més material per educació física, si es trenca no hi hauria prou pressupost per comprar-ne més.

Hem pensat que qui millor per donar-nos una conclusió que la directora del nostre centre.
Els professors també hem patit la crisi, que ha fet que ens rebaixin el sou 100 euros i que no tinguem cap paga extra.
El pressupost de l’Institut depen de la generalitat, que dona menys diners i els hi hem de demanar als pares diners per material a principi de curs i hem hagut de pujar el preu. Hem de pagar els panys de les portes, ja que es trenquen massa, es posaran unes altres portes. El personal de consergeria també ha disminuït, han passat de ser dos conserges a un. Se’ls ha reduït el sou de la feina sense queixa i a la feina, són 5 hores menys. Hi ha una sobre càrrega de feina.
Els 39 professors de l’Institut Montserrat Colomer estan al límit, potser han de fer la feina a casa, i al centre han d’estar dues hores més obligatòries, és a dir 28 hores.

Els 440 alumnes no tenen la culpa que tot això sigui transitori, estem a l’espera de l’ampliació de l’institut, està aprovat, però amb el canvi de govern i les retallades ha sigut aturat tot, tampoc hi ha possibilitat per els mòduls, alguns alumnes no podran venir a estudiar si no es fa aquesta ampliació, però ni hi ha sou per obres. Necessitem aules específiques, dos aules de tecnologia, i dos aules de laboratori.
Els alumnes deurien cuidar als professors.

Redactores: Ainhoa Guerrero i Nekane Casatejada

Publicat dins de General | 1 comentari

En suport de l’educació tecnològica

La nova llei d’educació (LOMCE) que prepara el govern central està a punt de ser aprovada. Una de les modificacions importants és que es preveu la desaparició del batxillerat tecnològic i una reducció dràstica de les hores de tecnologies a l’ESO.
En el projecte de la LOMCE s’ha infravalorat la importància de la tecnologia en la formació dels joves. Disminuiran de forma alarmant la presència de la Tecnologia en els tres primers cursos de l’ESO. S’ha eliminat l’àrea de Tecnologia a 4º d’ ESO i desapareixen les matèries de modalitat de Batxillerat denominades: “Ciència i Enginyeria” vinculades a la tecnologia.
A la vista del tractament donat en la Tecnologia a l’Avantprojecte de la Llei Orgànica per la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) presentat per el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, us proposem que firmeu en aquesta pàgina per evitar la nova llei.

Entrevista a Sara Sánchez Camins, professora de Tecnologia.
Hola, bon dia Sara.
Que en penses de l’avantprojecte presentat per Wert sobre eliminar una gran part de tecnologia en l’educació dels joves?
Si aquest projecte acaba sent llei els nois i noies de l’ESO i batxillerat perdran l’oportunitat d’aprendre coses importants per la seva formació integral.
Trobes algun aspecte positiu en el projecte “LOMCE” respecte la tecnologia?
No és un aspecte positiu que treguin l’educació tecnològica dels estudis. És molt important saber l’evolució de l’ésser humà en la tecnologia.
Gràcies per haver-nos atès Sara.
De res, i si necessiteu fer alguna pregunta més m’ho dieu.

Podeu signar per intentar que no s’elimini la tecnologia de l’Educació. Aneu a la pàgina següent i feu un clic on posa firma. Podeu a partir de 13 anys.

cliqueu aquí

Redactores: Sandra Alcalà i Ester Gonzàlez.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LES RETALLADES A L’INSTITUT

L’ensenyament públic de Catalunya està patint els efectes d’una política de retallades socials molt agressiva, és la comunitat autònoma que més ha retallat en educació, aquesta disminució del pressupost en els últims dos anys ha disminuït el 13,75% i en el nostre institut també estem notant aquestes retallades.
Les retallades afectaran en molts aspectes als centres, els de secundària estan perdent un professor i mig per cada deu grups. El nostre centre té actualment 15 grups, i ja s’han perdut 9 professors, abans hi havia una plantilla de 45 i ara de 36. En total s’han acomiadat a 2.000 mestres aproximadament a Catalunya. A més del conserge i altres serveis de neteja als que també se’ls hi ha retallat el sou i les hores de treball. Concretament al conserge del nostre centre li han retallat el sou un 15%, per tant les hores de treball també han canviat. Actualment treballa 32 hores setmanals 5 hores i mitja menys que l’any passat. I en els professors totalment s’han acomiadat a 2.000 mestres.
A part de tot això hem de sumar l’augment d’alumnes per aula, que implica la massificació, i que el professorat no pugui atendre tan detalladament a cada un dels alumnes. Per exemple els alumnes amb alguna dificultat i que necessiten una atenció especial, no poden tenir aquest servei. La mitjana d’alumnes de classe en el nostre centre es de 27-28 alumnes per classe, i un professor a cada classe.
També afecta molt, el fet de que fins que un professor no està deu dies lectius de baixa no es cobrirà el seu lloc amb un substitut, i s’haurà de posar un professor de reforç. En l’ institut actualment hi ha 3 substituts per tres professores que tenen baixa per maternitat, i no hi ha cap professor que estigui de baixa sense substitut.
Les retallades també afectaran a les beques, a les ajudes i a la formació dels docents…

Opinions
Parlant amb la direcció del centre, hem pogut trobar les dades relacionades amb el nostre institut concretament i hem aprofitat per preguntar sobre que és en el que ells noten més l’efecte de les retallades.
Han fet reduccions de despeses, tot el pressupost va destinat amb el que és més necessari com gas, aigua, llum….
A més s’han reduït moltes llums d’ emergència que haurien d’estar enceses per seguretat durant les nits, però n’han d’obrir menys. En el tema de les calefaccions posen unes programacions per no malgastar-les, i a més a més han d’estar alerta per els dies que no fa tan fred tancar-la abans de lo previst. En neteja han hagut de refer el contracte i per exemple freguen menys cop per setmana, però a la vegada el preu és inferior.
Un altre exemple són les herbes del pati que principalment no son prioritàries, però al final ja és necessari. I al principi no es pot fer ja que amb els diners que dóna la generalitat no arriba i se n’han de demanar més per fer coses com aquesta.
Per contrastar aquesta informació, hem volgut preguntar als alumnes que en pensen sobre el mateix, i sobre que és en el que ells noten més les retallades.
Notem les retallades en el menjar de la cantina, que en un curs han pujat els preus, les portes que estan trencades, i que han trigat molt a reparar-les, això ha comportat fins i tot robatoris a les aules, ja que no es poden tancar amb clau. En algunes classes els radiadors estan trencats i no poden arreglar-los, i els alumnes passen fred, a l’aula d’informàtica els ordinadors estan trencats, i porten ja bastant temps i no els poden arreglar, a més dels lavabos que tampoc estan en bon estat. Finalment en el que notem també el canvi, és en que hi ha menys professorat.
Curiositats
El sistema educatiu ha rebut aquest curs 21.000 alumnes nous que haurien necessitat més de 1.900 professors i professores dels que hi havia, en canvi, als centres educatius hi ha 340 places de professorat menys.

Redactors: Ènia Mangas, Héctor García i Laia Navarro

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Simulacre d’incendi

El 17 de desembre al nostre institut, es va realitzar un simulacre d’emergència d’incendis, és a dir, una acció de simulació que consisteix en saber com actuar davant d’un cas d’incendi de veritat.
En l’evacuació, les aules han de quedar buides, comprovant que les portes i finestres estiguin tancades i que cap alumne quedi alguna part de la planta. Es cronometra el temps de l’evacuació des de l’inici del simulacre fins al lloc de reunió i finalment se’n fa una valoració.
Aquí us mostrem les instruccions que han de saber els alumnes per saber com actuar davant d’un simulacre.
1. Els alumnes hauran d’actuar davant les indicacions del professor, col•laborar i mantenir l’ordre.
2. Els objectes es quedaran a les aules per evitar retards innecessaris.
3. Els alumnes que es trobin al lavabo hauran d’incorporar-se a la seva classe i si es torba en una altre planta s’incorporarà al grup més pròxim que hi hagi.
4. Els moviments hauran de ser ràpids però sense córrer.
5. Cap alumnes s’aturarà a prop de les portes de sortida.
6. Aquest exercici s’ha de realitzar en silenci i en sentit ordenat per evitar caigudes o atropellaments.
7. Es respectarà tot el material i el mobiliari del centre.
8. Els alumnes no podran tornar enrere per buscar els germans, amics….
9. El grup sempre estarà unit, en el lloc assignat fins que s’ordeni tornar al centre.
El simulacre es va duu a terme entre les 11:20 i les 12:30. Estàvem tots a la classe, quan de cop i volta va començar a sonar el timbre. De seguida vam veure que es tractava d’un simulacre perquè l’alarma sonava de manera intermitent. Vam fer el que ens havien indicat: sortir de la classe de manera ordenada, tancar la porta i les finestres de la classe, baixar amb ordre per l’escala d’emergència i sortir a la pista. Una vegada allà, els alumnes ens vam col•locar per classes. Els professors van passar llista per comprovar que tots els alumnes hi érem. L’evacuació de tot el centre es va fer amb menys de 3 minuts. Després d’haver realitzat el simulacre vam tornar a les classes per a continuar amb les nostres feines.

Redactores: Imane Akrour, Judith Martínez, Noemi Subiela.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats viatge final de curs 4t ESO

Aquest dissabte 15 de Desembre, els alumnes de 4t d’ESO vam organitzar una paradeta a la fira de Nadal del poble per recollir diners pel viatge de final de curs que es farà aquest any. Durant la setmana anterior es va quedar per fer manualitats per poder vendre-les i treure diners. La manualitat estrella va ser una espelma enganxada a un CD vell i decorada amb coses nadalenques com galets, purpurina o càpsules de Nespresso. També es van portar llibres de segona mà, joguines …
Es van fer diversos torns. El primer, que va ser per muntar, va ser de 8:00h a 9:00. Després es van fer altres torns, de dues hores aproximadament, amb diferents persones.
Cap a dos quarts de sis es va fer una petita xocolatada per passar el fred i celebrar l’èxit que havia tingut la parada. I a les 8 de la tarda vam recollir per plegar.
La paradeta va ser un èxit ja que molta gent va participar i els beneficis van ser molt elevats.

El divendres, es va celebrar l’encesa de l’arbre de nadal i aprofitant aquest gran esdeveniment també vam organitzar una xocolatada. La xocolata es venia a 2 euros i l’acompanyàvem amb melindros. Hi va haver gent que va comprar varies vegades i d’altres que no compraven però molta gent va participar. Al començament la venda no era gaire efectiva però en el moment de l’encesa de l’arbre va arribar molta gent, i això va suposar l’augment de la venda de la xocolata. Una bona experiència per poder participar en les activitats del poble i alhora poder contribuir al nostre viatge.

Redactors: Aia Ribé, Carla Ferriz, Arnau Maria, Fran Vicente i Mohamed el Anjafi.

Publicat dins de Activitats final de curs 4t ESO, General | Deixa un comentari

Eleccions al Consell Escolar 2012

El consell escolar és un grup de persones que s’encarreguen de prendre les decisions més importants que corresponguin al centre.

El consell escolar d’aquest centre el componen els membres següents:

-El director del centre, que n’és el president.
-El cap d’estudis.
-Un regidor o representant de l’Ajuntament.
-Un nombre de professors escollits pel claustre i un nombre de pares i alumnes.
-Un representant del personal d’administració i serveis del centre.

Les persones que formen el consell escolar, ho son per un període de quatre anys.
Aquest any ens toca renovar els membres del consell escolar d’aquest centre. Els alumnes, el professorat i els pares hauran de votar el seu escollit per representar aquests següents quatre anys en el consell escolar, aquests escollits tindran una gran responsabilitat davant del centre.

Les funcions que exerceix són les següents:

-Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
-Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
-Aprovar les propostes d’acords de responsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
-Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
-Aprovar la carta de compromís educatiu.
-Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
-Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
-Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
-Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
-Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars.
-Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
-Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
-Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

El 14 de Gener es farà la votació del professorat, on es necessiten escollir dos representants.
El 15, serà la votació del pares del alumnat, on s’han presentat 2 mares i s’haurà d’escollir una.
El 17 de Gener, es farà la votació dels alumnes, on s’han presentat dos alumnes de 1r i una de 3r, s’haurà de votar només dos representants.
Hi ha un tercer grup de candidats que és el P.A.S (Personal d’Administració i Serveis). On es troba un sol representant.
Esperarem els resultats de les votacions.

Redactores: Maria Llera i Alba Ramírez

Publicat dins de General | Deixa un comentari