VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS 5, 6, I 7 DE FEBRER

Tornem al carrer!
5, 6 i 7 de febrer, Vaga General Estatal d’Estudiants
Wert dimissió! Prou retallades!
Ni eliminació del dret de vaga, ni imposició de religió, revàlides o atacs al català!
Aquests són els lemes que utilitzaran els estudiants per la manifestació del dia 6 de febrer. Els estudiants de Catalunya i del País Valencià faran vaga durant 3 dies, 5 6 i 7 de febrer, reivindicant els seus drets i defensant l’ensenyament públic. L’objectiu principal d’ aquesta vaga és poder vèncer al PP i al CIU i els grans poders polítics que hi ha al darrere, perquè acusen als estudiants de mandrosos i de “ni-nis” quan és el seu propi sistema el que ens nega un lloc de treball digne.
També com a segon objectiu, el ministre Wert manté una actitud autoritària i la seva política és rebutjada per la immensa majoria dels pares, professors i estudiants. Els estudiants volen demostrar un altre cop que no acceptaran que es destrueixi l’ensenyament públic, gratuït i de qualitat.
Al nostre institut, els estudiants de batxillerat han decidit que només faran vaga durant un dia, el dia 6, perquè tenen exàmens trimestrals, no poden perdre tantes classes i han d’estudiar. En canvi els de segon cicle d’ESO faran la vaga durant els tres dies.
PROPOSTES D’ACTIVITATS DEL SINDICAT D’ESTUDIANTS
Dilluns 4 de febrer: assemblees d’estudiants, pares i professors d’instituts, tancades als centres d’estudi per debatre i aprovar la plataforma reivindicativa, formar Comitès de Lluita i organitzar les tres jornades de vaga general.
Dimarts 5 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS i organització de piquets informatius a mercats, centres de salut, places, centres de transport, etc., per donar a conèixer les reivindicacions del moviment estudiantil. També proposem la celebració d’actes conjunts informatius amb les nostres professors i pares. Elaboració de pancartes i cartells per decorar tots els instituts i universitats.
Dimecres 6 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS I MANIFESTACIONS ESTUDIANTILS durant el matí a totes les ciutats i localitats, fent una crida als companys d’universitat perquè s’hi sumin activament.
Dijous 7 de febrer: VAGA GENERAL D’ESTUDIANTS i realització de MANIFESTACIONS d’estudiants, pares, mares i professors per la tarda que proposarem als sindicats de professors i a les principals organitzacions de pares i mares.
Divendres 8 de febrer: assemblees de balanç als centres d’estudi, amb professors, estudiants i pares.

Redactores: Imane Akrour, Judith Martínez i Noemi Subiela.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Fenomen Polseres Vermelles

Polseres Vermelles és la sèrie més vista de TV3. En aquesta sèrie s’explica la història d’un grup d’adolescents amb problemes de salut que viuen a l’hospital. Al llarg dels capítols els polseres t’ensenyen que tot i estant dins de l’hospital poden fer vida d’adolescents; tenir amics, parella, practicar algun esport, etc. Però a diferència dels altres adolescents tenen obstacles més difícils de superar com l’anorèxia, el càncer, etc.
Des de la 1ra temporada la sèrie va tindre un gran èxit a Catalunya i fora d’Espanya en totes les franges d’edats, des dels adolescents fins als més grans. Cada Dilluns a la nit els catalans ens posàvem davant de la televisió per veure-la. La 1ra temporada es va acabar el 2011 i la hem hagut d’esperar 2 anys a que fessin la següent.
En la primera temporada, les històries giraven al voltant de les malalties i com les veien des de un punt de vista infantil. En canvi en la segona temporada hi ha un canvi en l’evolució dels personatges. No només es parla sobre com és la vida dins l’hospital sinó que també t’ensenyen com és després de superar el càncer, quan tornes a fer vida normal.
Els creadors de Polseres Vermelles són el Pau Freixas,el director, i l’Albert Espinosa, el guionista de la sèrie. Quan era adolescent l’Albert Espinosa el van ingressar a l’hospital perquè tenia càncer i es va passar en aquell recinte tota la seva joventut. Això ha fet que sigui un expert en el tema d’hospitals, i que la sèrie estigui basada en la seva pròpia experiència.
El fenomen de Polseres Vermelles cada cop s’està fent més gran, inclús a arribat a Amèrica, on Steven Spielberg ha comprat els drets per emitir-la a Estats Units.

Redactores: Aina Ribé i Alba Ramírez.

Publicat dins de Cinema | 1 comentari

NETEJA DEL PATI A L’INSTITUT

Aquest curs 2012-2013, al centre s’ha decidit fer torns entre totes les classes dels per netejar diverses zones del pati de l’Institut.
El pati s’ha dividit en cinc zones, la caldera, l’hort, les pistes, els barracons i la font.
En principi només sabem els horaris del mes de Gener i Febrer, però suposem que es farà durant tot el curs 2012-20133, ja que hi ha molts alumnes que llencen brossa al pati el lloc de llençar-la a la paperera.
Els torns de neteja són els següents

Hem agafat algunes opinions sobre el que pensen alguns alumnes i professors sobre aquest treball al centre:
Aina Ribé(alumne de 4t): Crec que recollir els patis és avorrit i injust perquè hi ha gent que no llença res al terra i ho ha de recollir.
Natalia Mayor (coordinadora d’escoles verdes): Opino que és correcte, hem de tenir cura de les nostres instal·lacions i si les embrutem les hem de netejar, l’Institut és de tots!
Laia Navarro (alumne de 4t): Estic d’acord amb que a ningú ens agrada recollir el pati, ni les escombraries, però si som nosaltres els que ho llencem, és just que nosaltres mateixos ho recollim malgrat que no ens agradi.

REDACTORES: Carla Vargas, Andrea Herrera i Maria Llera.

Publicat dins de Alumnes | Deixa un comentari

NOU CONSELL ESCOLAR

Després de quatre anys s’ha hagut de canviar els representants del consell escolar. Durant 3 dies els alumnes, pares i professors del institut van votar.
Durant tota la setmana es van penjar fotos dels candidats al vestíbul de l’institut, per saber a qui votar.

Els alumnes només votaven als candidats del seu grup, els professors es votaven entre ells per que sortís els representants del consell escolar i el tercer grup que és el P.A.S (Personal d’Administració i Serveis) van votar a un sol representant del seu sector.
Dins del consell escolar hi ha dos representants que no treballen ni estudien a l’institut. Aquests dos són de l’ajuntament i de l’AMPA. Ells no voten a l’institut sinó que fan les eleccions als seus respectius llocs de treball i després informen a l’institut dels seus representants.
Cada elector podia votar un nombre màxim de representant s del seu sector:
• Dos pel sector del professorat.
• Un pel sector dels pares i mares o tutors de l’alumnat.
• Dos pel sector de l’alumnat
• Un pel sector del personal d’ad

Els nous representants per el consell escolar són:
• President/a: Sara Sánchez Camins
• Cap d’estudis: Monteserrat Beltran Sanz
• Representant de l’ajuntament: Jordi Borrell Alonso
• Respresentant d’AMPA: David Delgado Cardona
• Representatns pares i mares: Sònia de la Torre Serena
Quima Escudé Badia
• Representants professorat: Laura Ayuso Pérez
Georgina Brichs Fernández
Natàlia Mayor Miret
Rosa Monsó Altés
Mónica Pérez Casado
Sebastián Romero García
• Representants alumnes: Andrea Arujo Quesada
Facundo Arbía Varela
Marc Fosalba Tejera

• Representant PAS: Maribel Mercader Allué
• Secretari: Camilo Nevot Salvador

El 4 de desembre ha estat publicada la convocatòria d’eleccions per escollir els membres del Consell Escolar del nostre centre.

Redactores: Ester González, Sandra Alcalà, Carla Ferriz, Aina Ribé i Alba Ramírez.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CRÍTICA DE CINEMA “LO IMPOSIBLE”

Lo Imposible” comença amb una frase amb fons negre de la que finalment es destaquen dues paraules: Història real.
La pel•lícula tracta sobre una família que viu en primera persona el tsunami de 2004 a Tailàndia. Està basada en un fet real sobre una família espanyola que va anar a passar les vacances de Nadal. Tot succeeix molt ràpid, de cop i volta veuen a sobre seu una onada gegant i desapareixen. Des d’aquell moment la pel•lícula és torna molt angoixant i forta.
La idea que vol transmetre el director als espectadors és que visquin en primera persona el patiment que van experimentar la família que els hi va passar això; com pot canviar d’un moment a l’altre la vida sense que te n’adonis. També vol expressar el sentiment familiar que hi ha entre ells. El pare lluita fins al final per retrobar-se de nou amb dos dels seus tres fills i per una altre part el sentiment que té la mare cap al seu fill gran de protegir-lo.
Qualsevol persona que va al cinema a veure-la acaba sortint plorant. Es una pel•lícula molt emotiva i impressionant. Està tan ben feta que et pots imaginar tu a dins de la pel•lícula. El director ha sigut capaç de transmetre el sofriment de la pel•lícula cap a l’espectador.
El director de la pel•lícula és Juan Antonio Bayona, que també és el director de “El Orfanato” i de les tres pel•lícules de “REC”. Els escriptors del film és divideixen en dues parts: l’argumentadora, María Belón i el guionista Sergio G. Sánchez. Aquesta pel•lícula es va estrenar l’11 d’octubre de 2012 a Espanya. Els principals gèneres són drama, acció i suspens.
Com actors principals tenim a Naomi Watts que interpreta el paper de la Maria, que és la mare, Ewan McGregor interpreta a Henry, que és el pare i Tom Holland, Samuel Joslin i Oaklee Pendergast són els fills.
Aquí us deixem el link on hi ha més informació sobre la pel•lícula:

Redactores: Imane Akrour, Judith Martínez i Noemi Subiela.

Publicat dins de Cinema | Deixa un comentari

PILOTES FORA!

El nou horari de l’institut d’aquest any comporta l’existència de dos patis, un de 20 minuts i l’altre de 10. Abans només n’hi havia de mitja hora, de manera que l’estona de joc era més llarga. Ara només podem jugar al primer pati, però sense cap pilota.
Els alumnes sempre hem pogut jugar tranquil•lament amb les pilotes al pati, però aquest any no hi ha ningú per controlar-les, els alumnes volen jugar, però no fer-se’n responsables.
Aquest any, els alumnes juguen a futbol amb llaunes, brics de sucs, ampolles d’aigua… i aquests envasos que ningú vol recollir, es queden pel terra del pati.
Ningú en vol saber res d’aquest tema. El Miquel Àngel, professor d’educació física, ens va dir que aquest tema el portava la Montse Beltran, la cap d’estudis de l’institut Montserrat Colomer.Ella ens va informar que aquest tema el portaven els delegats de cada classe. Per fi trobavem als responsables! Ens van respondre i ens van dir que necessiten alumnes encarregats de vigilar les pilotes (recollir-les) o seguir com estan ara, amb envasos.
Què en penseu? Ho deixem així o algú s’anima?

Redactores:Nekane Casatejada i Ainhoa Guerrero

Publicat dins de General | 1 comentari

Mundial d’Handbol

El divendres dia 11 de gener es va iniciar el esperat mundial d’handbol, per a tots els amants d’aquest esport és molt important. Les ciutats que l’acullen són Granollers, Barcelona, Guadalajara,Zaragoza, Sevilla i Madrid.
En aquest mundial participen 24 seleccions: Espanya, Croacia, Dinamarca, Hongria, Serbia, Montenegro, Macedonia, Dinamarca, Eslovenia,França, Alemanya, Russia, Bielorussia, Brazil, Argentina, Chile, Egipte, Qatar, Algèria, Tunisia, Arabia Saudí i Austràlia.
En la primera setmana de campionat es juga la fase de grups i la segona la fase eliminatòria( vuitens,quarts,semifinal i final)
Aquest mundial amb molts voluntaris que han fet possible que aquest mundial sigui més agradable per a tothom.
El dia 27 de Gener és va jugar la gran final que va donar lloc a Barcelona al Palau Sant Jordi, es va enfrontar Espanya contra Dinamarca. Per aquesta final ja s’han exhaurit les entrades.
El partit va acabar amb una victòria molt còmode d’Espanya amb una diferencia de quinze gols.
Per a més informació pots consultar la pàgina web oficial del mundial.

Redactors: Marc Turégano, Arnau Maria i Martín Claramunt.

Publicat dins de Esports | Deixa un comentari

Química a la cuina

El passat 21 de novembre els alumnes de batxillerat del nostre centre van anar a Martorell a participar a la setmana de la Ciència, que es va celebrar del 16 al 25 de novembre del 2012. L’any passat, es van fer unes 300 conferències, malgrat tot, aquest any només s’han fet 100, ja que es necessita un gran pressupost que no és possible.
Aquest any la conferència ha tingut lloc a l’Auditori de Martorell i Olesa de Montserrat per gratuïtat i capacitat d’auditori. Els alumnes de 1r i 2n de batxillerat van anar a la conferència de Martorell el dimecres 21 de novembre del 2012 a les 11.30h. Les poblacions van ser distribuïdes de manera que:
– A l’auditori de Martorell van anar els alumnes de les poblacions d’Abrera, Esparraguera, Sant Andreu de la Barca i de Sant Esteve Sesrovires. Amb la conferència de : Cuina a la química complicada.
– A la casa de cultura d’Olesa de Montserrat van participar els alumnes d’Olesa de Montserrat.
El conferenciant era Claudi Mans, un famós químic, llicenciat i doctor en Química per la Universitat de Barcelona. El que ell explica és que la química serveix per tot, inclús és útil a la cuina. Per demostrar la seva teoria agafa aliments i t’explica perquè tenen aquesta forma o perquè són saludables. Un exemple és l’article que va publicar el 20 de Maig de 2012 explicant perquè els ous quan els fregeixes tenen forma rodona i com fer que siguin quadrats.
Claudi Mans va fer la conferència als alumnes de batxillerat, anomenada “Química a la cuina”. Els hi va fer veure que la química no era només per estudiar-la en l’institut si no que es podia aplicar en les activitats quotidianes.

Redactores: Andrea Vallejo, Angy Luengo, Aina Ribé i Alba Ramírez.

Publicat dins de Sortides | 1 comentari

LES TIC A L’INSTITUT.

Introduir les noves tecnologies en la docència i l’aprenentatge sembla una necessitat actualment, però en realitat és favorable per a l’educació? L’ordinador és una eina o un impediment? És un benefici el seu ús?
Realment encara és massa aviat per parlar dels efectes en els resultats acadèmics de l’alumnat, però els directors de diversos centres valoren favorablement el seu ús.
La realitat és que al nostre centre una gran part dels ordinadors de l’alumnat està en mal estat degut al seu mal ús, fet que els incapacita per a alguns treballs i també retarda el grup en general. Per altra banda el percentatge de robatoris i pèrdues és molt baix.


Hem fet una petita xerrada amb el Camilo Nevot, secretari del centre.

Creus que l’educat 1×1 és una pèrdua de temps per als professors (pel fet de les actualitzacions de Windows, calibrar etc …) o és una eina més que ens dóna opció a tenir accés a més informació que no podem obtenir només amb els llibres de paper?
No, ni de bon tros, quan un és un usuari d’Internet ha de tenir en compte que una sèrie de coses de manteniment que són pròpies, i per tant ha de preveure quins són els moments més adequats, com per exemple la nit.

Quin pressupost aproximat ha tingut totes les reformes digitals (pissarres digitals, ordinadors, instal•lacions, internet etc …)
Per l’escola: 36000 euros, per l’alumnat: 176000. En total: 212.000 euros.
Com veu decidir que volíeu fer un institut més modern? Si va ser així veu tenir en compte amb l’opinió de l’alumnat?
Doncs des de sempre hem volgut que el nostre institut comptés amb el màxim de millores possibles per al nostre alumnat, que els preparem per ser ciutadans i usuaris del s XXI, i quan va sortir la possibilitat d’incorporar-se a un projecte que permetia incloure totes les tecnologies és va optar per tirar-lo. D’altra banda, era l’única possibilitat de poder accedir a tots aquests recursos comptant amb subvencions, sinó, hagués estat pràcticament impossible.
Creus que a sortit rendible aplicar aquest nou projecte a l’institut? Per què?
És molt d’hora per poder fer una valoració del projecte, perquè encara és només el tercer curs, i cal un temps per valorar més fredament i amb més profunditat. Personalment penso que, l’institut no només ha destinat recursos per adequar les aules, sinó que també el professorat s’ha format per les noves tecnologies fora del seu horari de treball. Hi ha moltes implicacions per aquest projecte que esperem que esperem que donin els seus fruits.
Creus que aquest projecte seguirà endavant? Perquè?
Al final de curs passat, la Generalitat va estar a punt de deixar de donar subvencions, i va caure la possibilitat d’abandonar-lo, però vam decidir seguir endavant. No sé que passarà a partir d’ara, però valorarem tots els projectes a l’institut per plantejar la seva continuïtat per seguir, i sempre inclourà al consell escolar per prendre la decisió.

Què penses sobre el mal estat de la classe d’informàtica? Quan costaria reparar tot?
Penso que no està molt bé, tant l’aula d’informàtica com altres dependències de l’institut, i crec que en un col•lectiu tots hauríem d’esforçar-nos per preservar els recursos que són de tots, i tothom hauria de vetllar perquè aquests recursos no tinguin aquest deteriorament. Reparar-ho tot costaria 11.000 € aproximadament.

Quan veu decidir fer aquest projecte veu pensar que els alumnes farien un bon ús d’aquest? O veu pensar que farien un mal ús?
Personalment crec es pot fer un bon ús o un mal ús, i en aquest sentit, els esforços del projecte van destinats a entendre que l’ordinador és una eina de treball i que els moments d’oci s’ha fer en altres moments.
Tornaries a fer aquest projecte amb un altre institut? Perquè?
Personalment crec que sí, analitzant els pros i els contres el tornaria a posar en marxa.

Redactors: Marc Lazarte, Marc Fàbregas, Aleix Gonzàlez.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats de Nadal

La tarda del 21 de desembre de 2012 es van celebrar un seguit d’activitats per els nens i nenes de Sant Esteve Sesrovires, al casino municipal. Des de les 5 fins a les 7 i mitja de la tarda es van dur a terme les activitats a l’hora que d’altres estaven berenant.
Els alumnes de 4t es van involucrar en les activitats i van organitzar-les i van ajudar als nens a completar-les. Quan els nens i nenes es disposaven a pujar a l’escenari per fer cagar el tió els alumnes de 4t els ajudaven a picar i cantar la cançó del tió mentres tant, altres alumnes de 4t van estar maquillant els nens que ho volien.

També hi havia el taller de postals, on els nens feien una postal de Nadal per als pares, germans, avis… Ho podien fer amb papers de colors, cartolines, pintures i també hi havia plantilles de dibuixos i coses de Nadal, perquè els infants poguessin tenir una idea general per començar i orientar-se per fer la postal, els nois i noies de 4t ESO estaven ajudant als nens a completar la postal. I l’últim taller que feien abans d’anar a berenar, eren unes campanetes fetes amb oueres i gomets, també les podien acolorir amb pintures i amb purpurina platejada o daurada. Quan acabaven de fer tots els tallers anaven a la sala Domènech a berenar tot el que havien recollit els nens de la Roureda i de La Vinya del Sastret per haver cantat el dia de santa Llúcia per tot el poble.
La nit de la desfilada dels reis els alumnes de 4t d’ESO van decidir fer una tercera xocolatada a la pista coberta que està situada al passatge de les oliveres. Van preparar uns cartells per informar a la gent sobre la xocolatada que es feia.
Mentre esperaven a la gent, els nois i noies de 4t preparaven la xocolata, melindros, tovallons…, en general la paradeta. La gent anava arribant quan va acabar la desfilada dels reis i mentre estaven fen cua per fer-se una foto amb els reis es prenien una tassa de xocolata amb melindros, Però la xocolata es va acabar abans d’hora i no es va poder treure més benefici, ni vendre més xocolata.

Redactors: Moha El Anjafi, Francisco Vicente i Arnau Maria

Publicat dins de Activitats final de curs 4t ESO | Deixa un comentari