Els alumnes de primer van anar al camp d’Aprenentatge de Tarragona. El primer torn va anar els dies quatre, cinc i sis de març. Eren 49 alumnes i els van acompanyar el Josep Maria Cascante, la Marta Obiols i el Raül Martínez. En el segon torn hi va anar els dies sis, set i vuit de març i hi van anar 39 alumnes i els van acompanyar la Judith Figueres, la Natalia Mayor i la Marta Obiols, que es va quedar tota la setmana acompanyant als dos grups en la sortida.
El primer dia hi havia tres activitats previstes. La primera era la preparació. Després el joc de la Tarragona romana on els alumnes, acompanyats pels professors van fins a la Plaça de la Font de Tarragona. Des d’allà els alumnes van iniciar, de manera autònoma, un dels quatre itineraris dissenyats segons les indicacions dels quaderns lliurats. Els alumnes van treballar en grups de 3 o 4 i es van moure pels carrers de Tarragona, on havien de fer les activitats proposades. Després van fer un taller de mosaics i llànties que ho van fer amb fang i per últim els hi van deixar temps lliure.
El segon dia primer van fer l’activitat de les muralles i l’amfiteatre que es va fer un recorregut pel Passeig Arqueològic. Els alumnes es podien moure només pels espais que l’Ajuntament havia previst que es pugin visitar i havien de respectar en tot moment les indicacions dels guardes. Després van jugar al joc del legionari que consistia en manipular armes, estris, maquetes i vestuari d’època per tal de conèixer millor la vida i les activitats de la Legió romana. L’activitat es va realitzar a l’aula d’interpretació del Camp d’Aprenentatge. Per fer aquesta activitat els alumnes van haver de llegir el conte Records d’un legionari a Tarraco.
L’últim dia només van fer una activitat perquè després de dinar havien de tornar a l’ institut. Van visitar el port i l’activitat consistia en un treball per racons a les aules del Museu i un recorregut en barca pel port, vestits amb les armilles salvavides.
http://cdatarragona.net/
Redactores: Ainhoa Guerrero i Nekane Casatejada