Els alumnes de 1r, 2n, i 3r de la eso d’aquest centre, al final del segon trimestre duen a terme un treball de síntesis que consisteix en fer un treball interdisciplinari que consta d’un sortida cultural i una setmana per fer diferents tallers i activitats que tracten d’un tema en concret que varia segons passis de curs.
Aquest any, els de 1r han marxat a Tarragona on aprendran i es relacionaran amb el tema dels romans però a l’hora del treball tractaran totes les matèries, els de 2n aniran a Ripoll a aprendre sobre el món medieval i tot el que es relaciona, tot i que també a l’hora del treball de síntesi tractaran amb conceptes de totes les assignatures.
Després de la sortida cultural, la part pràctica, els alumnes duran terme el treball de síntesi, que conté una part escrita i una part oral on seran avaluats individualment i grupalment.
En l’avaluació individual es contarà l’assistència i la puntualitat de cada alumne, si participa i col·labora activament, si treballa a classe i si respecta als seus companys.
Grupalment s’avaluarà si porten el material, la planificació i l’organització del grup, la resolució de conflictes i la realització de les seves feines.
Finalment al acabar el treball faran l’exposició davant de tota la classe i del seu tribunal, format per dos o tres professors que els avaluaran.
Els de 3er han fet un projecte sobre la Vida Sana. Primer van marxar d’esquiada, i al tornar al centre van veure una pel·lícula on es tracta la vida sana, Super Size Me.
La setmana següent van haver de redactar el treball escrit sobre el tema escollit per el grup mateix.
Per obtenir la qualificació del seu treball s’avaluen els següents apartats:
La seva autoavaluació. (10%), l’autoavaluació del treball en grup (10%), l’avaluació que farà el professorat del seu treball; el rendiment i actitud a l’aula (40%) i l’exposició oral (40%).
Igual que primer i segon quan acabin el treball l’exposaran davant de la classe i del tribunal.
A 4t de la eso, durant el tercer trimestre, tot l’alumnat ha de realitzar un projecte de recerca en equip. Aquest projecte ha d’estar constituït per un conjunt d’activitats de recerca realitzades per l’alumnat entorn a un tema escollit i acotat en part per l’alumnat mateix, guiat per un/a professor/a.
Consta d’un treball on al llarg d’una setmana l’alumnat ha de mostrar una capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització, responsabilitat i col·laboració en el desenvolupament del projecte en comú.
A Batxillerat també han de dur a terme un treball de recerca.
El treball està constituït per un conjunt d’activitats realitzades per l’alumnat, estructurades i orientades a la investigació sobre un tema escollit per ell mateix
Aquest pot estar emmarcat dina d’una matèria o pot ser interdisciplinari, l’han de fer tots els alumnes de batxillerat de Catalunya preferentment al final del segon trimestre o a principi del tercer.
En la realització d’aquest cada alumne/a comptarà amb un professor/a que l’orientarà i l’ajudarà en el seguiment del treball.
El treball representa el 10% de la qualificació de la nota final del batxillerat, la durada del treball depèn del calendari establert a cada centre.
A diferència del treball de síntesis que duen a terme 1r, 2n i 3r, es que es poden dissenyar models o propostes segons la tipologia de l’alumnat i dels seus interessos.
Redactores: Maria Llera, Carla Vargas.
Editores: Noemi Subiela, Andrea Vallejo.