LES TIC A L’INSTITUT.

Introduir les noves tecnologies en la docència i l’aprenentatge sembla una necessitat actualment, però en realitat és favorable per a l’educació? L’ordinador és una eina o un impediment? És un benefici el seu ús?
Realment encara és massa aviat per parlar dels efectes en els resultats acadèmics de l’alumnat, però els directors de diversos centres valoren favorablement el seu ús.
La realitat és que al nostre centre una gran part dels ordinadors de l’alumnat està en mal estat degut al seu mal ús, fet que els incapacita per a alguns treballs i també retarda el grup en general. Per altra banda el percentatge de robatoris i pèrdues és molt baix.


Hem fet una petita xerrada amb el Camilo Nevot, secretari del centre.

Creus que l’educat 1×1 és una pèrdua de temps per als professors (pel fet de les actualitzacions de Windows, calibrar etc …) o és una eina més que ens dóna opció a tenir accés a més informació que no podem obtenir només amb els llibres de paper?
No, ni de bon tros, quan un és un usuari d’Internet ha de tenir en compte que una sèrie de coses de manteniment que són pròpies, i per tant ha de preveure quins són els moments més adequats, com per exemple la nit.

Quin pressupost aproximat ha tingut totes les reformes digitals (pissarres digitals, ordinadors, instal•lacions, internet etc …)
Per l’escola: 36000 euros, per l’alumnat: 176000. En total: 212.000 euros.
Com veu decidir que volíeu fer un institut més modern? Si va ser així veu tenir en compte amb l’opinió de l’alumnat?
Doncs des de sempre hem volgut que el nostre institut comptés amb el màxim de millores possibles per al nostre alumnat, que els preparem per ser ciutadans i usuaris del s XXI, i quan va sortir la possibilitat d’incorporar-se a un projecte que permetia incloure totes les tecnologies és va optar per tirar-lo. D’altra banda, era l’única possibilitat de poder accedir a tots aquests recursos comptant amb subvencions, sinó, hagués estat pràcticament impossible.
Creus que a sortit rendible aplicar aquest nou projecte a l’institut? Per què?
És molt d’hora per poder fer una valoració del projecte, perquè encara és només el tercer curs, i cal un temps per valorar més fredament i amb més profunditat. Personalment penso que, l’institut no només ha destinat recursos per adequar les aules, sinó que també el professorat s’ha format per les noves tecnologies fora del seu horari de treball. Hi ha moltes implicacions per aquest projecte que esperem que esperem que donin els seus fruits.
Creus que aquest projecte seguirà endavant? Perquè?
Al final de curs passat, la Generalitat va estar a punt de deixar de donar subvencions, i va caure la possibilitat d’abandonar-lo, però vam decidir seguir endavant. No sé que passarà a partir d’ara, però valorarem tots els projectes a l’institut per plantejar la seva continuïtat per seguir, i sempre inclourà al consell escolar per prendre la decisió.

Què penses sobre el mal estat de la classe d’informàtica? Quan costaria reparar tot?
Penso que no està molt bé, tant l’aula d’informàtica com altres dependències de l’institut, i crec que en un col•lectiu tots hauríem d’esforçar-nos per preservar els recursos que són de tots, i tothom hauria de vetllar perquè aquests recursos no tinguin aquest deteriorament. Reparar-ho tot costaria 11.000 € aproximadament.

Quan veu decidir fer aquest projecte veu pensar que els alumnes farien un bon ús d’aquest? O veu pensar que farien un mal ús?
Personalment crec es pot fer un bon ús o un mal ús, i en aquest sentit, els esforços del projecte van destinats a entendre que l’ordinador és una eina de treball i que els moments d’oci s’ha fer en altres moments.
Tornaries a fer aquest projecte amb un altre institut? Perquè?
Personalment crec que sí, analitzant els pros i els contres el tornaria a posar en marxa.

Redactors: Marc Lazarte, Marc Fàbregas, Aleix Gonzàlez.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *