Eleccions al Consell Escolar 2012

El consell escolar és un grup de persones que s’encarreguen de prendre les decisions més importants que corresponguin al centre.

El consell escolar d’aquest centre el componen els membres següents:

-El director del centre, que n’és el president.
-El cap d’estudis.
-Un regidor o representant de l’Ajuntament.
-Un nombre de professors escollits pel claustre i un nombre de pares i alumnes.
-Un representant del personal d’administració i serveis del centre.

Les persones que formen el consell escolar, ho son per un període de quatre anys.
Aquest any ens toca renovar els membres del consell escolar d’aquest centre. Els alumnes, el professorat i els pares hauran de votar el seu escollit per representar aquests següents quatre anys en el consell escolar, aquests escollits tindran una gran responsabilitat davant del centre.

Les funcions que exerceix són les següents:

-Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
-Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
-Aprovar les propostes d’acords de responsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
-Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
-Aprovar la carta de compromís educatiu.
-Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
-Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
-Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
-Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
-Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars.
-Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
-Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
-Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

El 14 de Gener es farà la votació del professorat, on es necessiten escollir dos representants.
El 15, serà la votació del pares del alumnat, on s’han presentat 2 mares i s’haurà d’escollir una.
El 17 de Gener, es farà la votació dels alumnes, on s’han presentat dos alumnes de 1r i una de 3r, s’haurà de votar només dos representants.
Hi ha un tercer grup de candidats que és el P.A.S (Personal d’Administració i Serveis). On es troba un sol representant.
Esperarem els resultats de les votacions.

Redactores: Maria Llera i Alba Ramírez

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *