EDUCAR PER FABRICAR CIUTADANS

Des del bloc de l’escola,volem proposar amb aquest vídeo uns quants elements de reflexió sobre la nostra tasca docent.
Mai està de més aturar-nos a pensar com podem millorar en la nostra feina. Com a mestres,com els nostres alumnes,hem de seguir aprenent per poder ensenyar-los que hi ha un altre camí per fer les coses…som doncs els primers que hem de saber de l’existència d’aquests camins.
El món que ens envolta evoluciona molt ràpidament,estem vivint èpoques de canvis constants i l’adaptació en aquests vol dir que hem de viure en un continu aprenentatge.
En aquest capítol de Redes,es parla de tècniques d’interacció social i de regular les emocions(SEL)
Es treu rellevància als coneixements a impartir i en canvi posa l’accent en el desenvolupament social i emocional dels nens.

En concret ens proposa el treball en cinc àrees:
1-Autoconsciència
2-Autogestió (d’emocions i comportaments)
3-Consciència social (Empatia)
4-Capacitats relacionals
5-Responsabilitat (en la pressa de decisions)

En el nostre dia a dia,posar en pràctica aquestes teories poder és poc fàcil de vegades…però és qüestió de ficar el fil a l’agulla ¿no? 😉
Que en penseu vosaltres?