RELACIONA’T I CREIX. EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP L’ HEURA. SESSIÓ 2

 

Bon dia!

Segona sessió del grup L’ HEURA. Avui, com cada dimecres, ens hem desplaçat a l’ escola EL PI, vora les 11 del matí per tal de poder realitzar una nova sessió del projecte.

Un cop hem aribat, hem entrat a la classe on hem preparat les enganxines amb els nostres noms abans de començar.

Posteriorment, ens hem desplaçat a la sala de psico on ens hem assegut tot plegats, ja sense sabates i ens hem preparat per començar a jugar. En Carles ens ha explicat que avui únicament haviem de jugar. Així que, un cop ens han deixat, ha començat l’ estona de joc. A la sala hi havia gran quantitat de material: màrfegues, cilindres, pilotes gegants i petites, coixins, etc.

L’ estona de joc ha estat força llarga i productiva. Alguns han decidit jugar per lliure,             d’ altres han deicidit fer-ho sols i soles.

Un cop finalitzada l’ estona de joc lliure, hem anat seient per tal de fer la relaxació de la sessió d’ avui, conduïda, un cop més, per la Jana.

Posteriorment, hem hagut de baixar cap a l’ escola.

 

Continuem la propera setmana.

 

 

A reveure!

 

DSC_2077  DSC_2101

Publicat dins de General | 2 comentaris

RELACIONA’T I CREIX. EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP L’ HEURA. SESSIÓ 1

Tornem a començar!

Primera sessió del grup L’ HEURA dintre del projecte Relaciona’t i creix. En aquesta sessió, han estat els 12 nens i nenes restants de la classe de 6èA els que han pujat a l’ escola El Pi per dur a terme la primera sessió de projecte.

Com era la primera sessió, evidentment, era torn de fer presentacions. En primer lloc, ha estat la Mercè, la directora de l’ escola, qui ens ha rebut a l’ entrada de l’ escola per presentar-nos els diferents espais i acompanyar-nos fins a l’ entrada de la classe del Tren. Allà, ens esperaven, avui si, els 6 alumnes de la classe del Tren: la Mònica, l’ Andrea, la Laia, la Nerea, en Carlos i en Pepe, juntament amb la Marta, la Jana i la Rosa, com cada setmana i la Laia que fa les pràctiques de fisioteràpia a l’ escola El Pi i també ens ha acompanyat. Per part de l’ escola Joaquima de Vedruna, una setmana més, hem pujat la Pilar, l’ Aida i en Carles, com a mestres.

Després de situar-nos, hem posat enganxines i hem fet les presentacions corresponents. Cadascú ha dit el seu nom, la seva edat i una afició.

Un cop fetes les presentacions, era el moment de començar a jugar. En aquest punt, què millor que el joc de les cadires, adaptat al projecte per tal de començar. Les partides han estat molt disputades i la rivalitat ha estat màxima. La primera partida l’ ha guanyat l’ Hugo i la segona, la Joana, en una trepidant final amb en Pepe, conduit per la Laia.

Un cop acabat el primer joc per trencar el gel, ha estat moment de fer la primera relaxació conduïda per la Jana. Hem preparat les màrfegues a terra i ens hem estirat ben còmodes per tal d’ escoltar les indicacions que ens feia aprofitant l’ agradable clima de la música i les espelmes.

Un cop ben relaxats, ha estat el moment de fer una estona de reflexió, fer algunes preguntes i resoldre dubtes i recollir la sala per tal de poder baixar cap a l’ escola. Avui hem estat molt puntuals!

La propera setmana, toca PSICO!

 

A reveure!

 

DSC_1810 DSC_1794

Publicat dins de General | 1 comentari

RELACIONA’T I CREIX. EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP CRESPINELL. SESSIÓ 4

Últim dia!

Avui ha estat l’ última sessió del grup CRESPINELL dintre del projecte Relaciona’t i creix.

Com cada dimecres, hem pujat cap al PI vora les 11:00h del matí. Avui, hem fet la trobada a la classe on ens esperaven en Pepe, la Mónica, en Carlos, l’ Andrea i la Laia ja que la Nerea estava malalta i no ha pogut venir a cole. Juntament amb ells, com sempre, la Rosa, la Jana i la Marta.

Avui, la sessió era més enfocada cap a l’ Educació Física ja que durant la classe faríem una mica d’ introducció a la boccia. Després de posar enganxines amb els nostres noms, ens hem desplaçat cap al porxo on tocava fer la sessió d’ avui.

Per escalfar, hem jugat a les bitlles humanes. Hem fet dos equips. Un d’ ells s’ havia de situar assegut a les màrfegues i l’ altre havia d’ intentar tocar a tots els membres de l’ altre equip tot fent llançaments amb una pilota gegant. Hem necessitat més de dues rondes per tal de poder tocar a tots els membres de l’ altre equip, durant les dues partides que hem fet, canviant els rols dels equips.

Un cop hem finalitzat el joc, la Mònica juntament amb la Marta ens han explicat com es jugava a boccia. La Mònica es tercera de Catalunya d’ aquest esport en la seva categoria i  no podíem marxar sense veure com ens demostrava el seu talent en aquest esport així que hem fet dos equips i hem fet una partida real de boccia utilitzant la canaleta i les pilotes oficials. Ha estat divertit i emocionant fins al final, ja que els dos equips estaven molt igualats.

Després d’ aquesta demostració, ha estat el moment de tornar cap a la classe. Per tancar la sessió, avui hem jugat al joc de les fotografies. En aquest joc, havíem de posar per tal de fer una fotografia de grup ben divertida. Cada cop que la Pilar ens tirava una foto, havíem de canviar de posició per tal de anar fent fotos diferents. Després de cada foto, les cadires anaven de banda a banda i els nens/es també per trobar una nova posició. Ha estat divertit i així tenim diferents fotos de grup.

Després del darrer joc, ha estat moment de fer reflexió. Alguns nens/es així com els mestres han aportat el seu gra de sorra i la seva valoració de l’ experiència i els nens de l’ escola Joaquima de Vedruna han fet entrega a la classe del tren d’ un collage on sortia el nom de les dues escoles juntament amb un cor. Un cor que reflexa el sentiment d’ estima entre els dos grup després d’ aquestes quatre sessions.

Sense dubte, som conscients que molts de nosaltres hem quedat marcats per aquesta experiència.

La propera setmana, serà el torn del següent grup, però ha quedat clar que molts voldrien pujar també a l’ escola del Pi el proper dimecres.

Tot i així, es valora la oportunitat d’ haver pujat i d’ haver tingut aquestes quatre sessions per gaudir d’ aquests moments màgics.

DSC_1710                                  DSC_1715

Publicat dins de General | 5 comentaris

RELACIONA’T I CREIX. EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP CRESPINELL. SESSIÓ 3

Tercera sessió del grup Crespinell . En el dia d’ avui si que hem començat la sessió a l’ aula. Avui tocava anar d’ excursió i per tal de sortir d’ excursió, ens havíem d’ equipar. Una ampolla d’ aigua, una motxilla, unes ulleres de sol, un barrets, bastonets de llum per la foscor. Elements del tot necessaris per iniciar una aventura.

A més, un sobre on sortien les diferents proves que havíem de superar per tal d’ ajudar a l’ aventurer Rodapí a trobar el major tresor del Vallès Occidental.

En primer lloc, hem hagut de distribuir-nos per tal de poder desplaçar-nos tots plegats i sortir de la classe. Cada parella havia de conduir una cadira de rodes per un circuit fent zig-zag fins arribar a la porta de la classe.

Allà, ens hem trobat davant d’ un riu pel qual no podíem travessar amb les cadires de rodes, així que hem hagut de baixar als nens i nenes de la classe del tren de les seves cadires per tal de poder continuar plegats el nostre camí. Amb cura, cada tres nens/es han passat l’ obstacle de la forma més fàcil possible. Saltant, fent la croqueta, arrossegant-se, etc.

Un cop passat el riu, havíem d’ afrontar uns quants metres fins arribar a la cova on es trobava el tresor. Disposàvem d’ una tela ben llarga com ajuda amb la qual vam poder desplaçar als nens i nenes de la classe del tren cap a l’ entrada de la cova.

Un cop arribats a l’ entrada de la cova, havíem de treure sabates per poder entrar a la sala de psicomotricitat. En aquest moment, hem entrat a la sala i havíem de deixar-nos caure per una rampa fins arribar a un lloc pla dintre de la cova que únicament estava il·luminat per una llum ultraviolada i els Pals de llum que portàvem a la motxilla o a les butxaques.

Quan vam arribar tots, vam llegar l’ última pista per trobar el tresor. La carta deia el següent:

EL TRESOR MÉS GRAN EL TENIU A UN PAM DE NAS, NO ÉS UN ALTRE QUE EL PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ. AIXÍ QUE RELAXEU-VOS DE L’ ESFORÇ FET I GAUDIU D’ AQUEST MOMENT DE CALMA ENGALANAT PER EL NOSTRE ENTORN MÉS NATURAL.

En aquell moment, una música va començar a sonar i al sostre es van començar a reproduir imatges dels llocs més importants del Parc Natural de Sant Llorenç. Va ser una estona relaxada, on alguns estirats i d’ altres a les faldes dels seus companys de joc han pogut relaxar-se.

Per acabar i després de la valoració del Carles on s’ ha fet esment de la importància de la col·laboració per tal d’ arribar als objectius comuns, siguin quin siguin els obstacles que ens planteja l’ entorn, hem fet la relaxació amb la Jana, com cada setmana.

Avui, ens havíem d’ evadir cap a una muntanya, tot controlant la respiració i gaudint de la importància dels espais naturals i tot allò que poden aportar-nos per recuperar la calma i l’ harmonia tant necessària per estar bé.

Per acabar, hem fet valoracions, ens hem explicat els uns als altres com ens ho havíem fet per arribar fins a la cova i ens hem acomiadat. La propera setmana serà l’ ultima sessió del grup.

A reveure!!

P1010957

P1010913

 

 

Publicat dins de General | 3 comentaris

RELACIONA’T I CREIX. EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP CRESPINELL. SESSIÓ 2

Hola companys i companyes. Ja hem finalitzat la segona jornada d’ activitat compartida. Hem de reconèixer que avui el dia l’ hem començat mirant el temps per tal de veure si plovia o no. Finalment, hem pujat amb autocar cap a l’ escola El Pi per tal de poder fer la segona sessió.

Hem arribat d’ hora i els companys de la classe del tren ja ens esperaven. Avui, ens esperaven a l’ aula de psicomotricitat que tenen a la seva escola. Quan hem entrat, estaven tots estirats a terra amb les seves mestres i hi havia una gran quantitat de material preparat per tota la sola: un cacahuet gegant, pilotes grans, pilotes d’ escuma, cilindres, una rampa, unes escales per poder pujar, una mitja lluna, etc. etc. Hem entrat a la sala, després de treure’ns les sabatilles i el Carles ha comentat les indicacions de la sessió. AVUÍ ANEM A JUGAR! ENJOY AND PLAY.

Aquesta era la única indicació. S’ havia d’ aprofitar el temps per provar el material, crear jocs, compartir moments de joc, etc.

Un cop hem pogut destruir la muntanya de material que hi havia al centre de la sala, hem començat a jugar. Alguns han escollit llançar-se pilotes, d’ altres han aprofitat per estirar-se, d’ altres s’ han gronxat, altres han jugat a pilota. La qüestió era gaudir i passar-s’ho bé.

Un cop ha finalitzat el temps de joc, hem fet la relaxació amb la Jana. Avui, teníem més espai per estirar-nos i estar allà on volíem. Hem tancat els ulls, ens hem relaxat i hem pogut baixar pulsacions, que ja tocava.

Després de la relaxació, hem xerrat una estona i hem tornat cap a l’ escola, ara caminant.

 

Fins la propera setmana

 

DSC_1659  DSC_1604

Publicat dins de General | 1 comentari

RELACIONA’T I CREIX – EMEE El Pi & Joaquima de Vedruna

GRUP CRESPINELL. SESSIÓ 1

Bon dia!

Ja hem arribat de la primera sessió del projecte!

A les 11:00 hem pujat tot caminant pel bosc de Can Bonvilar fins arribar a l’ escola El Pi. Fins al moment, ningú coneixia on estava situada l’ escola i únicament reconeixem la residència Mossèn Homs que queda a la vora.

Un cop hem entrat, ens ha rebut la Mercè, la directora de l’ escola. Ens ha explicat que durant aquestes sessions havíem d’ aprofitar per conèixer l’ escola, per comunicar-nos amb els nens i nenes i per veure que allà al Pi, els nens i les nenes també aprenen moltes coses, tot i que la metodologia, podia ser diferent.

Després, hem fet un ràpid volt per l’ escola abans d’ arribar a la classe del TREN. On ens esperaven el Pepe, el Carlos, l’ Andrea, la Mònica, la Laia i la Nerea, juntament amb les seves tres mestres, la Jana, la Rosa i la Marta.

Hem fet les presentacions i hem comentat els nostres interessos personals. Hi ha havia alguns interessos comuns entre nosaltres. Ha estat una bona forma de trencar el gel.

Un cop fetes les presentacions de rigor, hem començat a jugar. El joc que hem fet ha estat el conegut joc de les cadires. La diferència era que no hem jugat amb cadires, sinó amb botons de colors que estaven a terra. La Marta, la Rosa i la Jana també han jugat acompanyant als nens/es que anaven amb cadira. L’ objectiu era arribar a trepitjar un botó de color abans que no en quedés cap. Hem fet dues partides, la primera, l’ ha guanyat la Natàlia Fontanet i la segona l’ ha guanyat la Laia que anava acompanyada per la Jana.

Un cop finalitzat el joc, com és habitual a la classe del tren, hem abaixat persianes, ens hem estirat tots plegats i hem fet una relaxació amb una música ben tranquil·la i agradable. La Jana ha estat qui ha dirigit la relaxació i ha fet la verbalització per tal de prendre consciència de la nostra respiració i de les nostres emocions. També ens ha servit per tal de baixar pulsacions i tenir una bona estona de relax.

Un cop finalitzada la relaxació, ha estat l’ hora de posar el punt i final, xerrant una estona, comentant com ha anat tot plegat i veient què n’ opinaven uns i d’ altres sobre la sessió.

Ens hem acomiadat i ens emplaçat per tornar la següent setmana.

Fins al proper dimecres!

 

P1010850  P1010855

Publicat dins de General | 6 comentaris

Noticia al diari de Terrassa

PROJECTE ‘RELACIONA’T I CREIX’

19/12/2013

El diari de Terrassa, en la seva edició del 19 de desembre de 2013, es va fer ressó del projecte  “Relaciona’t i creix” que la nostra escola posarà en marxa durant aquest curs 2013-2014.

El projecte pretén, entre d’ altres, crear un marc inclusiu on els alumnes de la nostra escola i els alumnes del CPC El Pi comparteixin activitats de caire psicomotriu i d’ Educació Física per tal d’ afavorir les relacions interpersonals entre els dos col·lectius.

El projecte ha estat premiat amb una de les subvencions que el PAME destina a projectes educatius i compta amb el recolçament  del CPC El Pi que s’ ha mostrat molt entusiasmat amb la iniciativa ja que, per primera vegada, un grup d’ alumnes d’ un altre centre educatiu es desplaçarà a les seves instal·lacions per fer activitats compartides.

Per la nostra escola, és una gran oportunitat de continuar realitzant activitats de caire inclusiu amb entitats del nostre entorn per tal d’ afavorir l’ aprenentatge dels nostres alumnes.

 

393_1_premi_projectes_educatius

Publicat dins de General | 1 comentari

Quí som?

Tal i com s’ ha dit a les anteriors entrades, els grups que participen d’ aquesta experiència són alumnes de l’ escola Joaquima de Vedruna i de l’ escola El Pi.

Per una banda, trobem als alumnes de 6è A i 6è B de primària de l’ escola Joaquima de Vedruna i, per l’ altre, els 6 alumnes de la classe del  tren de l’ escola El Pi.

Els alumnes de l’ escola Joaquima de Vedruna han quedat dividits en quatre grups de 12-13 alumnes aproximadament que reben el nom d’ altres escoles i entitats d’ educació especial per tal de poder aprofundir en el coneixement per part del alumnes de la tasca educativa que realitzen altres escoles d’ educació especial a la nostra ciutat, Terrassa.

Aquests grups s’ anomenen Crespinell, l’ Heura, la Pineda i Fàtima. D’ aquesta manera els alumnes que pertanyen a cadascun dels grups també hauran de conèixer i reconèixer la tasca educativa i assistencial per part de les altres escoles i/o entitats.

Publicat dins de General | 1 comentari

Relaciona’t i creix

Us presentem el projecte “Relaciona’t i creix”, un projecte iniciat per les escoles Joaquima de Vedruna i El Pi de la ciutat de Terrassa.

Aquest projecte pretén compartir sessions d’ Educació Física i psicomotricitat d’ una forma inclusiva per tal d’ afavorir les relacions interpersonals entre els alumnes de les dues escoles.

Els dos grups de 6è de primària de l’ escola Joaquima de Vedruna, dividits en grups de 12 alumnes, es desplaçaran a l’ escola d’ educació especial El Pi cada dimecres durant el 2n i el 3r trimestre del curs 2013/2014 per tal de fer aquestes sessions compartides d’ una forma el més normalitzada possible i adaptada a les realitats dels dos grups-classe.

Per tant, l’ objectiu no és un altre que crear un marc inclusiu on alumnes de dues escoles puguin compartir activitats i exercicis de psicomotricitat i educació física.

 

Publicat dins de General | 2 comentaris

Benvinguda

Benvinguts/des al BLOC del projecte “Relaciona’t i creix”, on els alumnes i els professors/es de l’ escola Joaquima Vedruna Terrassa i de l’ EMEE El Pi explicaran les seves vivències al llarg d’ aquest camí que iniciem plegats.

Publicat dins de General | Deixa un comentari