Us agrada mirar fotos?

Phophotos

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Campanya en defensa de l’educació pública

Asociación Ciudadan@s por la Educació Pública.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1dr1ym1Y6YU[/youtube]

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

DVDs amb fitxa didàctica

El Centre de Recursos Pedagògics de les Garrigues ens fa arribar el Nou Catàleg sobre pel·lícules, on podeu trobar la fitxa i la guia didàctica per treballar-les amb els alumnes de primària i secundària.

Les pel·lícules estan disponibles al mateix CRP de les Garrigues.

Publicat dins de Pel professorat | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Les set mentides sobre l’ensenyament segons Sir Robinson

1. “Si t’esforces a l’escola, de gran tindràs una bona feina”. (Alguna cosa no funciona, però això no és així. Eduquem els nostres nens i nenes amb idees del passat per a un món que canvia dia a dia i que no coneixem).

2. “Tots els que suspenen són ximplets”. (Sense comentaris).

3. “S’ha de classificar els nens per edats”. (Ni les escoles són fàbriques ni el nostre alumnat són productes, … No es poden classificar per “data de fabricació).

4. “L’escola desenvolupa la intel · ligència de forma integral”. (L’aprenentatge es fa d’una manera divergent, no hi ha una sola resposta).

5. “Hi ha una epidèmia de manca d’atenció”. (El que si hi ha és una manca de concentració a conseqüència de la sobreestimulació provocada per un excés de TV, d’internet, de publicitat, de … Sembla ser que el sistema educatiu interessa menys que tot això).

6. “La solució és exigir menys als alumnes”. (No s’ha d’exigir a l’alumnat sinó al centre educatiu).

7. “La intel · ligència es mesura amb un test”. (La intel·ligència és personal i intransferible, és com l’emprenta dactilar. La clau és de quina manera ets intel·ligent, no si ho ets).

Publicat dins de General, Pel professorat | Etiquetat com a | Deixa un comentari

És avorrida l’escola?

Diuen que el món està canviant, que s’està transformant, però que el sistema educatiu no ha canviat des del segle XIX. (On ho diuen?, doncs per exemple, als diaris com  “La Vanguardia” 25/03/2012)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Q1-5Tt-LlaU[/youtube]

És veritat que  estem presumint molt de “noves tecnologies” però que els resultats són els mateixos? És veritat que estem als “vespres de sempre”?

És veritat que el repte nostre és adaptar les aules al segle XXI?, és veritat que el gran debat està en saber com fer atractiu l’aprenentatge?

Arribats a aquest punt, tenim un parell de bons recursos: un, les noves tecnologies i, dos, el professorat. (“La clau per un bon ensenyament passa per poder comptar amb un bon professorat” -Sir Ken Robinson, 2012-). De totes menes, “la tecnologia és molt bona i útil, però sense bons professors que animin i impliquin a l’alumnat, seguirem igual”.

Heu visitat algun cop aquests llocs web?:

També, algunes suggerències, a tall d’exemple:

És un dels vídeos més vists de YouTube. Amb una entretinguda animació , Sir Kin Robinson explica perquè el sistema educatiu està obsolet i s’hauria de revisar.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U[/youtube]

Salman Khan explica com canviar el mètode tradicional mitjançant la tecnologia: les classes s’haurien de veure a l’ordinador de casa i els deures fer-se a classe amb el professor.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JUFtqH4tiUk[/youtube]

David Christian, profe d’història, fa una classe “magistral” on explica tota la història de l’univers en 17 minuts fent anar imatges.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yqc9zX04DXs[/youtube]

Dan Meyer, professor de matemàtiques a un institut de secundària, explica com les classes actuals de matemàtiques només ensenyen a resoldre problemes, quan haurien d’ensenyar a plantejar-los. Fica exemples d’ejercicis orientats a que els nens i les nenes s’aturin i pensin abans d’actuar.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JXywsNXH6J0[/youtube]

 

 

 

Publicat dins de General, Pel professorat | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

La revolució de l’aprenentatge!

D’una manera commovedora i divertida, Sir Ken Robinson planteja un canvi radical, per passar d’escoles estandaritzades, a l’aprenentatge personalitzat; creant les condicions per a que pugui aflorar el talent natural dels nens i nenes.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zuRTEY7xdQs[/youtube]

Publicat dins de General, Pel professorat | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Recursos TAC: “links amb majúscules” per al professorat

Estadístiques Departament d’Ensenyament. Generalitat de Catalunya

Euridice

Eurydice és la xarxa europea d’informació en educació. Es va crear el 1980 amb un doble objectiu: generar informació i afavorir el seu intercanvi entre els responsables polítics europeus per a la presa de decisions en educació, tant de cada un en els països individualment com en les polítiques educatives comunitaries i  informar a tots aquells interessats en el món de l’educació a Europa (investigadors, professors, estudiants, etc.)

La Unió Europea

La Unió Europea (UE) és una família de països europeus, que s’han compromès a treballar junts en nom de la pau i la prosperitat. Els seus Estats membres han creat institucions comunes en què deleguen part de la seva sobirania, amb la finalitat que es puguin prendre decisions sobre assumptes específics d’interès comú, a escala europea. Aquesta unió de sobiranies també es denomina “integració europea”

 

OCDE Organisation for Economic Co-operation and Development

L’Organització per la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) és una organització de cooperació internacional, composta per 34 estats, l’objectiu és coordinar les seves polítiques econòmiques i socials. Va ser fundada el 1960 i la seva seu central es troba en el Château de la Muette, a la ciutat de París, França. Els idiomes oficials de l’organització són el francès i el inglés.
En l’OCDE, els representants dels països membres es reuneixen per intercanviar informació i harmonitzar polítiques amb l’objectiu de maximitzar el seu creixement econòmic i coajudar al seu desenvolupament i al dels països no membres.
Es considera que l’OCDE agrupa els països més avançats i desenvolupats del planeta, de manera que la sobrenomenen «club dels països rics» . Els països membres proporcionaven al món el 70% del mercat mundial i representaven el 80% del PNB mundial en 2007.
La missió de l’Organització per la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE) és el promoure polítiques que millorin el benestar econòmic i social de les persones arreu del món.
L’OCDE ofereix un fòrum on els governs poden treballar conjuntament per compartir experiències i buscar solucions als problemes comuns:

Mesuren la productivitat i els fluxos globals del comerç i inversió.

Analitzem i comparem dades per predir les tendències futures.

Fixem estàndards internacionals dins d’un ampli rang, des de l’agricultura, l’educació, els impostos, …, fins i tot, a la seguretat en productes químics.

L’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, UNESCO), fou establerta per les Nacions Unides el 1946 per promoure la col·laboració internacional en educació, ciència, cultura i comunicació.

Avui en dia 193 estats pertanyen a la UNESCO, i set més en són membres associats. Té la seu a París (França), i la seva xarxa comprèn més de 60 oficines arreu del món. Els projectes patrocinats per la UNESCO inclouen projectes científics internacionals, programes d’alfabetització, d’ensenyament tècnic o de formació de mestres, projectes històrics i culturals regionals, foment de la cooperació internacional per preservar el patrimoni cultural i natural mundial, i promoció dels drets humans.

 

Education at a Glance 2011: OECD Indicators

Cumbre Internacional sobre la Profesión Docente 2012

USA Department of Education

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Blog de mestres

Des de Catalunya Informació visiten escoles i instituts de tot el país per descobrir les millors propostes educatives.

Al Blog de mestres de Catalunya Ràdio podreu veure què fan els docents per fer més interessants les seves classes, sentireu què en diuen els alumnes, podreu valorar els resultats de cadascuna de les experiències que us presentem i parlar amb els seus protagonistes.

Publicat dins de Destaquem, General, Infantil, Primària, Secundària | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Teresa Pàmies, l’escriptora compromesa

Un record per a Teresa Pàmies i alguns recursos didàctics per treballar la seva vida i la seva obra.

La vida de Teresa Pàmies és un clar referent de la vida d’una dona compromesa amb els seus ideals, rebel, valenta davant les dificultats de la seva vida i sobretot enamorada. Enamorada de la vida, de la revolució, del seu país, dels seus fills i, per damunt de tot,del seu company.

Recursos didàctics:
Expliquem la Guerra i treballem la Pau.
Hi trobareu: algunes dades sobre la Guerra Civil a Catalunya i l’exili, petita referència a la vida i l’obra de Teresa Pàmies i recursos i propostes didàctiques per treballar amb l’alumnat.
Teresa Pàmies, l’escriptora compromesa.Vilaweb, Diari de l’escola.
Hi trobareu: petita bibliografia de l’escriptora, la seva obra literària, la guerra, l’exili i un recull de vídeos, articles i tota l’obra de Teresa Pàmies.

Publicat dins de General, Primària, Secundària | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Musiquetes

El projecte musiquetes pretén ser una eina pedagògica sobre la música popular dels territoris de parla catalana, amb l’actualització de les cançons de sempre, que els nens i nens podran reconèixer encara que siguin interpretades des d’un punt de vista contemporani. Musiquetes per a la Bressola és una proposta artística i pedagògica, original i de qualitat, que representa per ella mateixa una aportació al panorama musical del país.

Publicat dins de Infantil, Primària, Secundària | Etiquetat com a | Deixa un comentari