Conferència Inaugural curs formatiu. Pla d’Urgell 2012-2013

“El projecte Escolta’m: tutoria, comunicació, resiliència i vinculació a l’aula”

Dijous, 25 d’octubre de 2012. Mollerussa

Una de les queixes més sentides per part del professorat manifesten el desconeixement, el no saber què i no saber com fer amb aquell alumnat que no regula la seva conducta i que no s’adapta a la situació escolar; que ens fan falta eines i recursos per tal d’afrontar la pràctica educativa amb aquells alumnes als quals acostumem a descriure amb frases com ara: “no està motivat”, “no posa atenció en el que fa”, “té una mala actitud” i un llarg etcètera d’expressions semblants.

A la conferència d’ahir, la Mari Carme Saumell ens convidava a partir del fet que hi ha una altra manera positiva d’educar i afavorir aquest alumnat amb dificultats per autoregular la seva conducta, i que aquesta neix de comprendre’ls, identificar-ne les fortaleses, preparar amb cura la proposta educativa i treballar proactivament en equip, a entendre la tasca de l’acció tutorial com una eina i recurs per a l’avaluació, la intervenció i la millora de resultats en la nostra tasca com a docents.

El projecte Escolta’m es justifica des de la convicció que “els nostres alumnes necessiten sentir-se segurs, i treballar en un marc de confiança i responsabilitat mútua.

Que, aquestes condicions són òptimes per gaudir de l’aprenentatge, pel que fa els alumnes i impartir bones classes per part dels docents.

El projecte Escolta’m vol donar suport  a aquestes necessitats, mitjançant una tutoria personalitzada, que reconegui i acompanyi a l’alumnat, per facilitar  cotes de seguretat personal que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

El projecte Escolta’m té una experiència de 8 anys. La seva implementació amb el suport de l’ICE de la UB, s’ha fet lentament i consolidant els resultats obtinguts a diferents parts del territori. Actualment es porta a terme en 40 centres de primària i secundària i és obert a qualsevol centre educatiu que vulgui fer de la “tutoria” una eina imprescindible en el seu projecte educatiu.

Bibliografia i recursos d’ús:

http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200607/memories/1597m.pdf

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtcp/guia

Programa d’Informació i Orientació a l’estudiant. Departament d’Ensenyament. Feb. 1992

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *