26 de setembre de 2012: “Dia europeu de les llengües”

El proper 26 de setembre marcarà  l’11è aniversari de l’endemà de la decisió del Consell d’Europa de declarar un Dia Europeu de les Llengües a celebrar el 26 de setembre de cada any.

Així doncs, el proper dimecres, dia 26, declarat Dia Europeu de les llengües és una bona oportunitat per a i des de l’escola, conscienciar els alumnes de la importància de conèixer diferents llengües per a la comunicació i el gaudi. D’oferir oportunitats per a l’aprenentatge de llengües estrangeres i així com, consolidar l’èxit escolar.S’ha de dir que hi ha més de 6000 llengües que es parlen al món. I darrere de totes i cada una d’elles es troba una cultura rica i diversa. No es pot desaprofitar l’objectiu d’aquesta celebració per tal de mostrar a tothom com són d’importants les llengües, i com de divertit pot ser aprendre-les.

Aquest CRP hi vol col·laborar, si més no, encara que sigui amb un “copy-paste” amb l’oferiment al professorat de tota una sèrie de recursos lliures de fer anar per a l’aprenentatge i ensenyament de les llengües amb el nostre alumnat: embarbusaments, lectura de poemes, jocs de llengua i cultures d’arreu, contes, diccionaris il·lustrats, endevinalles, tallers de caligrafia, exposicions, murals, experiències educatives,  recursos on-line, …, i no oblidem el llenguatge de signes.

Links de referència:

Dia europeu de les llengües

Enllaços d’interès per l’aprenentatge de l’anglès:

Diversos enllaços interessants per al professorat

Més enllaços a diaris i revistes internacionals:

Enllaços d’interès per l’aprenentatge de l’alemany

Per l’aprenentatge de l’àrab

Per a millorar l’espanyol

Per aprendre i ensenyar francès i l’italià

(Font: XTEC i Escola Oficial d’Idiomes a Lleida)

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *