Les set mentides sobre l’ensenyament segons Sir Robinson

1. “Si t’esforces a l’escola, de gran tindràs una bona feina”. (Alguna cosa no funciona, però això no és així. Eduquem els nostres nens i nenes amb idees del passat per a un món que canvia dia a dia i que no coneixem).

2. “Tots els que suspenen són ximplets”. (Sense comentaris).

3. “S’ha de classificar els nens per edats”. (Ni les escoles són fàbriques ni el nostre alumnat són productes, … No es poden classificar per “data de fabricació).

4. “L’escola desenvolupa la intel · ligència de forma integral”. (L’aprenentatge es fa d’una manera divergent, no hi ha una sola resposta).

5. “Hi ha una epidèmia de manca d’atenció”. (El que si hi ha és una manca de concentració a conseqüència de la sobreestimulació provocada per un excés de TV, d’internet, de publicitat, de … Sembla ser que el sistema educatiu interessa menys que tot això).

6. “La solució és exigir menys als alumnes”. (No s’ha d’exigir a l’alumnat sinó al centre educatiu).

7. “La intel · ligència es mesura amb un test”. (La intel·ligència és personal i intransferible, és com l’emprenta dactilar. La clau és de quina manera ets intel·ligent, no si ho ets).

Aquest article s'ha publicat dins de General, Pel professorat i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *