LLENGUATGE NO VERBAL
LA KINÈSIA I LA PROXÈMIA
CLICA EN LA IMATGE PER VEURE ELS VÍDEOS
PREGUNTES DE L’ ACTIVITAT
Creus que el llenguatge no verbal és igual en tot el mon?
Quina diferència hi ha entre KINESIA i PROXEMIA?
Posa algun exemple que no hagi sortit al segon vídeo.
Introducció:
Aquesta és una activitat que consisteix simplement en la visió de dos vídeos i després de contestar a unes preguntes. Altra tasca consistiria en per parelles realitzar-se fotos de la cara que expressessin les emocions bàsiques del ésser humà.
Aleshores el grup classe es dividiria en parelles i haurien de realitzar-se una foto de la cara que expressés un sentiment, com per exemple alegria, sorpresa, tristesa, sorpresa etc… prèviament a la realització de les fotos en classe es treballaria la teoria del llenguatge no verbal l’expressió de sentiments etc…, quans més sentiments i emocions es fassin millor.
Pel que fa al temps tindrien temps per fer l’activitat a classe.
Aquestes activitats estarien dirigides a alumnes de Formació professional del Grau Mitjà d’atenció Sociosanitària, aquestes alumnes tenen del voltant de 18 anys estudien per treballar amb gent gran i amb persones amb malalties mentals. Aquesta mateixa activitat la podrien fer elles en un futur per treballar-la amb els seus usuaris i millorar l’expressió de sentiments i el llenguatge no verbal.
Les fotos es presentaran en una taula on sigui la foto de la cara i a sota el sentiment o emoció que vol transmetre, conformat un mosaic de cares/sentiments, com el exemple de sota:
Objectius
Reconèixer e interpretar les emocions bàsiques en altres persones. Treballar la empatia.
Saber “llegir” la informació bàsica del llenguatge no verbal.
Millorar la comunicació verbal amb els altres i treballar i saber fer treballar la assertivitat.
Recursos
Alumnes per parelles o petits grups.
ordinador amb connexió a Internet.
Vídeos per a comentar.
Bloc del professor.
Càmera de fotos.
Temporalització:
Es pot plantejar com a una pràctica associada a un mòdul o crèdit teòric.
Avaluació
Amb les respostes individuals realitzades en el bloc i amb la quantitat i qualitat de fotos-sentiments penjades en el bloc per grups o parelles.
Les fotos es penjarien en el bloc i tots els alumnes haurien de puntuar del 1 al 10 cada treball. també haurien de dir quina és la fotografia-sentiment que més els ha agradat i perquè.
Les dues activitats són molt interessants! La dels vídeos i les fotos poden donar molt de joc i el blog ser un bon vehicle per publicar els resultats. Caldria que concretessis una mica més qui i com es penjarien aquestes fotos. En el cas de les sopes de lletres, també faltaria explicar una mica amb més detall si tu penjaries les sopes de lletres al blog i ells comentarien, o com s’utilitzaria el blog en aquest cas.