Fem treballar als bacteris

EXPERIMENT

Ja que sabem que el iogurt té bacteris bons, hem provat de fer iogurt i veure que pot passar, com agafarem els bacteris? D’un altre iogurt

MATERIALS:

v  ¼ De litre de llet (qualsevol tipus.)

v  Un iogurt natural.

v  Una olla de porcellana o ceràmica.

v  Un bol o got de vidre o fang amb tapa ( paper d’alumini, tapa, etc)

 

INSTRUCCIONS:

1)    Escalfa la llet, si la llet no està pasteuritzada (perquè no hi hagin bacteris dolents) l’has de bullir

2)    Posa la llet en un bol o got de vidre i aboca una culleradeta de iogurt.

3)     Posa la tapa i embolica’l amb una tovallola i posa’l en un lloc càlid, que no canvi massa la temperatura.

4)    Després de 12 hores (com a mínim) observa el que ha passat.

 

QUÈ HA PASSAT?

A la meitat de la classe li va sortir: Hi ha nens que van seguir les mateixes instruccions, i d’altres van fer una cosa especial com posar-lo a la nevera (els hi va sortir millor),i d’altres al microones sense encendre’l, per què amb la calor s’escalfi.

En canvi a l’altra meitat els hi ha sortit en una part líquid i l’altre sòlid. I part d’ells líquid totalment però amb olor a iogurt.

ESPEREM QUE HO PROVEU, US SURTI, I EXPERIMENTEU!!!

 

 

Els Biòlegs

IMG_4326
IMG_4325
IMG_4324

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *