Títol: RAID D’AVENTURA ESCOLAR
Nivell Educatiu: Cicle Superior – Cinquè
Objectius didàctics:
És una unitat interdisciplinar, ja que es treballen continguts de l’Àrea de Medi Social, Educació Artística, Matemàtiques, tot i que bàsicament està enfocada des de l’àrea d’Educació Física.
– Incorporar l’ús de les TAC, com per exemple el mòbil o les tauletes, per tal de facilitar el control i seguiment del Raid, però sobretot per tal de desenvolupar la Competència Digital i la Matemàtica entre els nostres alumnes. Emprar programes i aplicacions gratuïtes, per a dispositius mòbils com el Strava o l’ Instagram, pretén orientar els alumnes en la utilització educativa d’aquests, és a dir aprendre que són també un bon mitjà per aprendre!
– Implicar els alumnes en la gestió i l’organització de l’activitat: Competència Aprendre a Aprendre i Autonomia i Iniciativa personal.
– Conèixer l’entorn, les pròpies capacitats i ser capaç de treballar en equip. Competència d’Autonomia i Iniciativa personal, Aprendre a Aprendre i Social i ciutadana.
– També cal ser capaç d’escoltar els interessos i motivacions dels nostres alumnes i poder-hi donar resposta. Coneixement i interacció amb el món físic.
– Treballar en petites comissions de 4 o 5 alumnes que s’encarreguin de diferents aspectes organitzatius i de gestió del Raid. Competència d’Aprendre a Aprendre.
– Cada grup elaborarà una petita xerrada amb suport digital o audiovisual per tal d’explicar als altres companys el treball que s’ha fet dins de cada comissió i també el que s’ha après. Competència comunicativa, linguística i audiovisual.
– Competència artística i cultural: Elaborar un logo del Raid o un cartell de promoció d’aquest.
Criteris i sistema d’avaluació:
Què Pretenem?
– Treball col.laboratiu: on els alumnes hauran de treballar en petit grup.
-Cerca d’informació: els grups hauran de realitzar una recollida d’informació dels diferents esports que realitzarem el dia del Raid d’Aventura.
– Creació d’una presentació: per exposar davant de la resta del grup les característiques principals de l’esport que ens ha tocat al grup.
– Qué avaluem: l’actitud dels alumnes. Participació en el seu grup. Interès pels nous coneixemts. Exposició davant dels companys.
– Com avaluem:
– Autoavaluació: L’alumne fa una reflexió sobre el seu treball en grup, aportacions, i exposició davant de la resta dels companys/es.
– Avaluació dels companys/es: Sempre s’aportarà possibilitats de millora i respecte amb una crítica constructiva.
– Avaluació de la mestra: Es tindrà molt present l’actitud dels alumnes i la participació en les activitats que es demanen.
Seqüència d’activitats proposades:
Els recursos que s’utilitzaran al llarg de les diferents sessions són:
– Coneixement previ en gran grup, amb la pissarra digital interactiva i presentació de les activitats a realitzar.
– Treball sobre les diferents disciplines del Raid, a treballar en grups petits. Com treballarem cinc disciplines, realitzarem cinc grups perquè cada grup pugui cercar, i seleccionar la informació amb ordinadors, llibres, fotos…
– Recollida i exposició de la feina feta en grup a la resta de la classe, amb la pissarra digital.
– Sessions pràctiques en la classe d’Educació Física, d’algunes de les activitats del Raid: orientació, patins, tir amb arc (amb l’ajuda de professionals d’aquesta disciplina), geocaching i ciclisme.
Educació Inclusiva:
Com hem pogut observar, el suport digital es tindrà en compte des de l’inici d’aquesta unitat: Explicacions del Raid a través de la PDI, activitats amb el programa smart notebook, on l’alumne/a podrà interioritzar millor els conceptes d’algunes de les disciplines, activitats amb la tableta i el mòbil per tal de facilitar el control i seguiment del Raid, però sobretot per tal de desenvolupar la Competència Digital entre els nostres alumnes.
