Escoltar i analitzar

Sempre escoltem música per tot arreu, al mòbil, a la televisió, a les tendes, al carrer… Hi han cançons que ens agrada més i d’altre que ens agraden menys. Cada cançó és pot classificar dins un estil musical i es molt comú que ens agradin més uns que uns altres. Per esvrinar quin o quins estils musicals ens agraden més em d’escoltar les nostres cançons preferides i després analitzar-les per esvrinar a quin estil pertanyen.

L’ús didàctic del material multimèdia

Actualment, els alumnes estan vivint el període més estimulant de la historia, se’ls bombardeja continuament amb informació i se’ls reclama la seva atenció des de tots els mitjans possibles. Aquesta informació i aquests estímuls, en la majoria de casos, provenen de diferents materials multimèdia, per tant, l’ús didàctic del material multimèdia es un pas lògic en l’educació.

Un dels punts a favor dels materials multimèdia és la motivació que aquests provoquen als alumnes al relacionar-ho amb les noves tecnologies i veure-ho com un element innovador. Un altre punt a favor d’aquests materials el trobem per part dels alumnes a l’hora de realitzar-los, doncs es una bon element per treballar el treball en equip. Al tenir que realitzar diferents tasques i utilitzar diferents eines per realitzar aquests materials multimèdia, els alumnes, en molts casos, han de dur a terme un treball col·laboratiu amb els seus companys, en el que es dur a terme un aprenentatge entre iguals.

Aquest materials multimèdia han de ser adequats per a l’ús didàctic i s’ha de fer un bon ús d’ells, però si ho aconseguim, podrem comprobar que facilitaran el treball en equip i motivaran més als alumnes, que els rebran amb una bona predisposició.