Els continguts de les diferents àrees del currículum contribueixen a l’adquisició de les competències bàsiques. Cadascuna de les àrees, per la disciplina que comporta, té una o més competències que li són pròpies a les que contribuirà amb major grau d’intensitat, però també ha de contribuir, encara que amb menor mesura a l’adquisició de les altres competències bàsiques. |
Àmbit de llengües: llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura, llengua estrangera, segona llengua estrangera |
Dimensió comunicativa
- Parlar i conversar
- Escoltar i comprendre
- Llegir i comprendre
- Escriure
- Coneixements de la llengua i el seu aprenentatge
Dimensió literària
Dimensió plurilingüe i intercultural
Estructures lingüístiques comunes |
Coneixement del medi natural, social i cultural |
- L’entorn i la seva conservació
- El món dels éssers vius
- Les persones i la salut
- Persones, cultures i societats
- Canvis i continuïtats en el temps
- Matèria i energia
- Entorn, tecnologia i societat
|
Educació artística |
Explorar i percebre
- Visual i plàstica
- Música i dansa
Interpretar i crear
- Visual i plàstica
- Música i dansa
|
Educació física |
- El cos: imatge i percepció
- Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
- Activitat física i salut
- Expressió corporal
- El joc
|
Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania |
Objectius generals (per a tota l’etapa):
- Aprendre a ser i actuar de manera autònoma
- Aprendre a conviure
- Aprendre a ser ciutadans i ciutadanes en un món global
Continguts (cicle superior):
- Identitat i autonomia
- Convivència i valors cívics
- Pertinença i ciutadania
|
Matemàtiques |
Continguts:
- Numeració i càlcul
- Relacions i canvi
- Espai i forma
- Mesura, estadística i atzar
Processos:
- Resolució de problemes
- Raonament i prova
- Comunicació i representació
- Connexions
|
Presentació currículum educació primària |
Exposició de les idees força, les competències bàsiques, les àrees, metodologia i avaluació que comporta el currículum per competències. |
|
|
|
|